Doppler

Strikkemamma88

Blir kjent med forumet
Påskeliljene 2022 ❤️
Har noen erfaring med doppler? Brukte aldri det på frøkna men tror det er en ting samboeren min ville likt skikkelig godt. Er jo så mange forskjellige så ville høre om noen har brukt noen tidligere med god eller dårlig erfaring
 
Har noen erfaring med doppler? Brukte aldri det på frøkna men tror det er en ting samboeren min ville likt skikkelig godt. Er jo så mange forskjellige så ville høre om noen har brukt noen tidligere med god eller dårlig erfaring
Jeg kjøpte doppler fra billigtester.no å er kjempe fornøyd. Det kan være vanskelig å finne hjertelyd å få lett noia for det, men jeg har ikke hatt noe problem med det! Er en betryggende følelse for meg å høre hjertelyden å samme for samboer :love7
 
Jeg kjøpte doppler fra billigtester.no å er kjempe fornøyd. Det kan være vanskelig å finne hjertelyd å få lett noia for det, men jeg har ikke hatt noe problem med det! Er en betryggende følelse for meg å høre hjertelyden å samme for samboer :love7

takk :) da skal jeg sjekke ut der:)
 
Billigtester.no har jeg også fått anbefalt :)
 
Har også veldig lyst å bestille, men har lest at det kan være farlig for foster? Noen som kan noe om det?
 
Har også veldig lyst å bestille, men har lest at det kan være farlig for foster? Noen som kan noe om det?
Jeg har hørt at overdreven bruk ikke er så bra, så jeg tenker kanskje måtehold :)
 
Jeg tror ikke det er farlig med for mye bruk, men jeg tror det handler mer om at man kan bli redd og usikker om man ikke finner hjertelyden og det er derfor man ikke anbefaler det.. Hos meg har det vært vanskelig å finne hjertelyden med doppler i hvert svangerskap! Har 2 velskapte barn + en som lever i beste velgående i magen. :D nå er morkaken på fremre vegg for 3 gang! De som har den på fremre vegg sliter mer med å finne hjertelyden! :hilarious:
 
Det er flere ting som er problematisk med hjemmebruk. Som nevnt over kan man bli redd og usikker om man ikke finner hjertelyden uten at det er grunn til å bekymre deg. Det er også mulig at du fanger opp din egen hjertelyd istedenfor. Og senere i svangerskapet er det risiko for at en ikke tar kontakt med jordmor/lege ved varselstegn fordi de har funnet hjertelyden. Ved ul undersøkelse hos dem som kommer inn med mindre bevegelser, ser legen etter flere ting hos foster, ikke kun hjertefrekvens.

That said, vi brukte vanlig stetoskop innimellom for å høre hjertelyden (bare for gøy, ikke pga bekymringer). Det var ikke alltid lett å fange opp, men vi klarte alltid å finne det til slutt fra rundt 24 uker selv med morkaken på fremrevegg (litt tidligere i 2. svangerskap med morkaken på bakre vegg).
 
Back
Topp