Doppler?

reyni

Glad i forumet
Himmelbarn
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Marshmallows2021
Marsmagi 2025
Har dere tenkt å kjøpe doppler for å kunne høre babyens hjertelyd? Har du brukt det i tidligere svangerskap? Jeg prøver å holde meg fra å kjøpe (og skal uansett vente noen uker) siden så mange jordmødre ikke anbefaler det, men det frister jo så veldig også.

Jeg har doppler fra første svangerskap. Og det var veldig betryggende. Jeg brukte den ikke ofte, og veldig kort hver gang.

Har doppler fra før, så kommer til å bruke den av og til. Men tenker ikke å høre etter hjertelyden før i uke 10-11 [emoji4]
Når jeg kan kjenne at livmora har kommet over skambeinet [emoji4]

Hadde da jeg var gravid for 9 år siden. Syns det var greit å sjekke innimellom. Hadde ett svangerskap med blødninger fra uke 18 til 30 å følte det var betryggende med doppler. Jeg hørte hjertet relativt tidlig mener jeg, uke 8-9. Livmoren kom tidlig opp av bekkenet. Hadde en søt kul da jeg lå på ryggen den gang.

Har nettopp bestilt en nå faktisk :)

Klarte meg fint uten sist og ska klare meg uten denne gongen og! Veit eg hadde blitt heilt avhengig og sikkert brukt den kvar dag om eg hadde gått te innkjøp. :-p

litt usikker hva jeg kommer til å gjøre, vet jeg kommer til å freake ut om vi ikke finner hjertelyd hjemme, men samtidig hvor fint det må være å høre den, får høre litt med mannen hva vi skal gjøre

Klarte meg fint uten sist og ska klare meg uten denne gongen og! Veit eg hadde blitt heilt avhengig og sikkert brukt den kvar dag om eg hadde gått te innkjøp. :-p
Tror jeg hadde blitt gæærn av å ha doppler hjemme. I tillegg er de jo bare anbefalt etter at abortrisiko har gått betraktelig ned..

Jeg har, og bruker nå ca. 2 ganger i uken.
Er i uke 19, men har en baby som gir lite livstegn, derfor MÅ jeg bruke doppleren for å berolige meg selv.
Det jeg merker, er at baby blir veldig urolig av det. Hører hun stresser fælt der inne. Så så fort jeg har funnet hjertelyden, og målt frekvens, så slår jeg den av.
Tror jeg hadde vært gal til nå om jeg ikke hadde doppler :p

Back
Topp