Doppler

Åååh nå er jeg så lei av å ikke finne hjertelyd. Hvor finner dere den? Midten eller mer til siden? Helt ned til hårkanten?

Dere som har funnet hjertelyd, kjennere dere også livmorkanten?

Åååh nå er jeg så lei av å ikke finne hjertelyd. Hvor finner dere den? Midten eller mer til siden? Helt ned til hårkanten?

Jeg fant ikke hjertelyden før etter jeg kjente livmoren godt [emoji4]

Det er nok veldig individuelt hvor du finner den, det avhenger jo av hvordan fosteret ligger.
Jeg kjenner livmorkanten ja. Fant hjertelyden nå ca 6-7 cm opp fra skambenet, litt til høyre.

Prøv å lete når du har full blære, den dytter livmora litt opp :)
Skjønner godt frustrasjonen, men ikke stress!
*Stor klem*

Det er nok veldig individuelt hvor du finner den, det avhenger jo av hvordan fosteret ligger.
Jeg kjenner livmorkanten ja. Fant hjertelyden nå ca 6-7 cm opp fra skambenet, litt til høyre.

Prøv å lete når du har full blære, den dytter livmora litt opp :)
Skjønner godt frustrasjonen, men ikke stress!
*Stor klem*

Når startet du å kjenne livmoren? Kjenner ikke min enda og det stresser meg litt.
Trodde jeg skulle stresse mindre med graviditeten nå som det er nr 2, men nå vet jeg jo mer om hva man skal kjenne etter.

Ok, jeg kjenner ikke min enda (bekymrer meg for det også). Når kjente du din?

i begynnelsen (kanskje 11+4) kjente jeg den KUN viss jeg måtte skikkelig tisse, låg på magen, og kjente etter ganske hardt :p
ca en uke etterpå, kjenner jeg det uansett om jeg bare trykker litt inn :)

Når startet du å kjenne livmoren? Kjenner ikke min enda og det stresser meg litt.
Trodde jeg skulle stresse mindre med graviditeten nå som det er nr 2, men nå vet jeg jo mer om hva man skal kjenne etter.

Har kjent den fra rundt uke 6. Er nokså liten og slank, vet ikke om det spiller noen rolle?

Hvor langt er du?

Jøss, uke 6!! Det var tidlig. Jeg er 11+2.
kjenn etter i morgen tidlig før du går på do ;) Legg deg på magen, og trykk godt inn. Du vil kjenne at det er en hard sak som er litt "rund i kantene" :)
Om du kjenner etter hver morgen, kommer den nok ganske snart :)

kjenn etter i morgen tidlig før du går på do ;) Legg deg på magen, og trykk godt inn. Du vil kjenne at det er en hard sak som er litt "rund i kantene" :)
Om du kjenner etter hver morgen, kommer den nok ganske snart :)

Ok, da skal jeg prøve det[emoji4] takk!

Ja der jeg var har de sluttet å sende bølger for å høre hjertelyden. De ser kun at hjertet slår men måler ikke hastighet siden forskning har vist at disse bølgene er sterkere enn de bølgene som viser bilder på ultralyden og kan skade hjertet. Dette er visst ikke anbefalt før etter uke 16 lengre.
Oi! Ja da høres det jo ikke bra ut i det hele tatt!

Jeg kjenner jeg er litt skeptisk til dette med Doppler jeg. Siden de har gått bort fra å lytte etter fosterlyd med ultralyd så tidlig. Vet ikke om Doppler gir samme bølger men regner nesten med det da det er slagene man er ute etter. Så dropper å kjøpe det og venter i spenning på å kjenne liv om noen uker i stedet [emoji4]

Jeg har hørt foster/hjertelyd på ul allerede i uke 7 med ul. ;) Men kun i 5 sekunder.
Men det er sikkert uansett greit å begrense bruken til bare et par ganger i uka :)

Jeg fant tidlig, 8+5. Kjenner ikke livmorkanten, men jeg har lite magefett og dette er femte svangerskap (fjerde barn). Jeg finner den rett over skambenet, på midten eller 1 cm til høyre. Fant den omtrent samme sted i forrige svangerskap.

Jeg har hørt foster/hjertelyd på ul allerede i uke 7 med ul. ;) Men kun i 5 sekunder.
Men det er sikkert uansett greit å begrense bruken til bare et par ganger i uka :)
Ja det er sikkert forskjellig praksis ute å går, men velger å stole på forskningen og jeg har ikke noe behov for å høre lyden når jeg ser at hjertet slår [emoji4] lyden som han sa er jo også bare fiktiv. Det finnes ikke noe lyd av hjertet. Men det er lagt på lyd for å gi en høreopplevelse også. Lyden kunne like gjerne vært en hund som bjeffet sa han hehe. Og jeg vet at dersom jeg kjøper en Doppler til hjemmebruk så kom jeg ikke til å greie å legge den fra meg. Så da tar jeg ikke sjansen på at det kan være skadelig.

11+0 her idag og jeg fant hjertelyd uten problem. Veldig tydelige. Brukte doppler i første graviditet også, men bare et par ganger. Det er jo en litt falsk trygghet sier man. Man tror jo gjerne alt er bra så lenge hjertet slår. Men jeg tenker som så at fram til man har vært på OUL og får vite om alt er bra så er det ganske fantastisk å høre hjerteslagene til bebisen i magen og vite at det er noe inni der som forhåpentligvis vokser seg stor og koser seg[emoji173]️
Bruker absolutt ikke doppler hver dag, det tror jeg ikke er bra. Blir nok med denne gangen nå før vi forteller det til familien :)
(legen min har ultralyd)
[emoji4]

11+6 og jeg hører fortsatt ingenting, kun min egen puls. Går på en smell hver gang[emoji21]
Skal til legen i morgen, håper han har et slikt apparat.

I går fant jeg hjertelyden, hørte den ikke for det var så kort men det slo inn på LCD skjermen flere ganger og viste at det var babyen. [emoji4][emoji1319] 10+1 eller 9+4 [emoji4]

Hørte hjertelyd med doppler hos jordmor i dag. 10+2 :)
Før hun starta sa hun det var helt normalt om vi ikke hørte den enda ..

Sikkert teit - men eg får ikkje skrudd av min Angelsounds doppler. Skal skru av på volumscrollen men det står jo fortsatt - - - på skjermen så den er jo på. Noken som kan med den?

Sikkert teit - men eg får ikkje skrudd av min Angelsounds doppler. Skal skru av på volumscrollen men det står jo fortsatt - - - på skjermen så den er jo på. Noken som kan med den?
Så teit. Måtte berre skru den lengre opp [emoji85] eg trur kanskje eg fant hjertelyden idag. Aldri prøvd det før. Hørte ingen klar hjertelyd da det var så masse lydar der (?) Men sto 135 på monitoren.

Back
Topp