Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Åååh nå er jeg så lei av å ikke finne hjertelyd. Hvor finner dere den? Midten eller mer til siden? Helt ned til hårkanten?
Dere som har funnet hjertelyd, kjennere dere også livmorkanten?
Åååh nå er jeg så lei av å ikke finne hjertelyd. Hvor finner dere den? Midten eller mer til siden? Helt ned til hårkanten?
Jeg fant ikke hjertelyden før etter jeg kjente livmoren godt [emoji4]
Det er nok veldig individuelt hvor du finner den, det avhenger jo av hvordan fosteret ligger.
Jeg kjenner livmorkanten ja. Fant hjertelyden nå ca 6-7 cm opp fra skambenet, litt til høyre.
Prøv å lete når du har full blære, den dytter livmora litt opp
Skjønner godt frustrasjonen, men ikke stress!
*Stor klem*
Ok, jeg kjenner ikke min enda (bekymrer meg for det også). Når kjente du din?
Når startet du å kjenne livmoren? Kjenner ikke min enda og det stresser meg litt.
Trodde jeg skulle stresse mindre med graviditeten nå som det er nr 2, men nå vet jeg jo mer om hva man skal kjenne etter.
Har kjent den fra rundt uke 6. Er nokså liten og slank, vet ikke om det spiller noen rolle?
Hvor langt er du?
kjenn etter i morgen tidlig før du går på do Legg deg på magen, og trykk godt inn. Du vil kjenne at det er en hard sak som er litt "rund i kantene"Jøss, uke 6!! Det var tidlig. Jeg er 11+2.
kjenn etter i morgen tidlig før du går på do Legg deg på magen, og trykk godt inn. Du vil kjenne at det er en hard sak som er litt "rund i kantene"
Om du kjenner etter hver morgen, kommer den nok ganske snart
Oi! Ja da høres det jo ikke bra ut i det hele tatt!Ja der jeg var har de sluttet å sende bølger for å høre hjertelyden. De ser kun at hjertet slår men måler ikke hastighet siden forskning har vist at disse bølgene er sterkere enn de bølgene som viser bilder på ultralyden og kan skade hjertet. Dette er visst ikke anbefalt før etter uke 16 lengre.
Jeg kjenner jeg er litt skeptisk til dette med Doppler jeg. Siden de har gått bort fra å lytte etter fosterlyd med ultralyd så tidlig. Vet ikke om Doppler gir samme bølger men regner nesten med det da det er slagene man er ute etter. Så dropper å kjøpe det og venter i spenning på å kjenne liv om noen uker i stedet [emoji4]
Ja det er sikkert forskjellig praksis ute å går, men velger å stole på forskningen og jeg har ikke noe behov for å høre lyden når jeg ser at hjertet slår [emoji4] lyden som han sa er jo også bare fiktiv. Det finnes ikke noe lyd av hjertet. Men det er lagt på lyd for å gi en høreopplevelse også. Lyden kunne like gjerne vært en hund som bjeffet sa han hehe. Og jeg vet at dersom jeg kjøper en Doppler til hjemmebruk så kom jeg ikke til å greie å legge den fra meg. Så da tar jeg ikke sjansen på at det kan være skadelig.Jeg har hørt foster/hjertelyd på ul allerede i uke 7 med ul. Men kun i 5 sekunder.
Men det er sikkert uansett greit å begrense bruken til bare et par ganger i uka
Så teit. Måtte berre skru den lengre opp [emoji85] eg trur kanskje eg fant hjertelyden idag. Aldri prøvd det før. Hørte ingen klar hjertelyd da det var så masse lydar der (?) Men sto 135 på monitoren.Sikkert teit - men eg får ikkje skrudd av min Angelsounds doppler. Skal skru av på volumscrollen men det står jo fortsatt - - - på skjermen så den er jo på. Noken som kan med den?