Doppler

Lenja86

Forelsket i forumet
Marsboerne 20 18
Dere som har /bruker doppler: bruker dere hver dag,eller klarer dere å la den være litt også? Finner dere alltid hjertet? Jeg har lyst å kjøpe en,men kjenner jeg meg selv rett så kommer jeg vel til å bruke den konstant å blir drit bekymra hvis jeg ikke finner noe lyd [emoji51][emoji848] [emoji171]men kjenner det kanskje har vært greit også for å stresse ned litt[emoji848]skal på tul om 15 dager,så kanskje eventuelt vente til etter da å kjøpe [emoji848]
Men Hvor mye koster en sånn,og hvor kjøpes den?

Dere som har /bruker doppler: bruker dere hver dag,eller klarer dere å la den være litt også? Finner dere alltid hjertet? Jeg har lyst å kjøpe en,men kjenner jeg meg selv rett så kommer jeg vel til å bruke den konstant å blir drit bekymra hvis jeg ikke finner noe lyd [emoji51][emoji848] [emoji171]men kjenner det kanskje har vært greit også for å stresse ned litt[emoji848]skal på tul om 15 dager,så kanskje eventuelt vente til etter da å kjøpe [emoji848]
Men Hvor mye koster en sånn,og hvor kjøpes den?
For meg har det litt motsatt effekt denne gangen. Fant hjertelyden og var kjempefornøyd, for å så inbille meg selv om at det helt sikkert ikke var babyen jeg hørte. Så nå har jeg lagt den bort igjen. Leste også et sted at man ikke skal bruke den i tide og utide,da lydbølgene kan varme opp fostervannet(eller noe) Men vet ikke om det er sant.

Jeg lette hver dag til jeg fant (i går) og så skulle jeg egentlig bare gjøre det et par ganger i uka frem til jeg kjente liv. Men har prøvd et par ganger i dag allerede og ikke funnet :smiley-ashamed008 men vet at det er helt vanlig, så blir ikke stresset av det så fort.

Jeg kjøpte den i et tidligere svangerskap fordi jeg grudde meg så veldig til TUL etter å ha opplevd en sen MA, og det var veldig deilig å gå på TUL med sikkerhet om at fosteret levde.

Jeg lette hver dag til jeg fant (i går) og så skulle jeg egentlig bare gjøre det et par ganger i uka frem til jeg kjente liv. Men har prøvd et par ganger i dag allerede og ikke funnet :smiley-ashamed008 men vet at det er helt vanlig, så blir ikke stresset av det så fort.

Jeg kjøpte den i et tidligere svangerskap fordi jeg grudde meg så veldig til TUL etter å ha opplevd en sen MA, og det var veldig deilig å gå på TUL med sikkerhet om at fosteret levde.

Hvor langt er du? :)

Jeg er 11+0 og har enda ikke funnet hjerteslag, men jeg kjenner ikke kanten på livmoren heller. Prøver å ikke bekymre meg[emoji53]

Jeg er 11+0 og har enda ikke funnet hjerteslag, men jeg kjenner ikke kanten på livmoren heller. Prøver å ikke bekymre meg[emoji53]

Jeg har hørt om mange som ikke finner før halvveis, og leverandørene skriver jo ofte at man kan begynne å lete etter 12 uker.

Ingenting å bekymre seg over :) Uke 11 er veldig tidlig, og det er til og med ikke alltid mulig å finne noe i uke 12 heller. Du kan for eksempel ha morkaka foran, da vil det ta lenger tid å finne hjertet. Fasong på livmor har visst også noe å si.

Jeg har hørt om mange som ikke finner før halvveis, og leverandørene skriver jo ofte at man kan begynne å lete etter 12 uker.

Ja, jeg er nok litt for ivrig. Fant hjertelyd med doppler i uke 14 sist gang, men da prøvde jeg ikke før heller.

Ingenting å bekymre seg over :) Uke 11 er veldig tidlig, og det er til og med ikke alltid mulig å finne noe i uke 12 heller. Du kan for eksempel ha morkaka foran, da vil det ta lenger tid å finne hjertet. Fasong på livmor har visst også noe å si.

Ok, takk. Fant hjertlyd i uke 14 sist svangerskap, men prøvde ikke før heller ;)

Jeg kjenner jeg er litt skeptisk til dette med Doppler jeg. Siden de har gått bort fra å lytte etter fosterlyd med ultralyd så tidlig. Vet ikke om Doppler gir samme bølger men regner nesten med det da det er slagene man er ute etter. Så dropper å kjøpe det og venter i spenning på å kjenne liv om noen uker i stedet [emoji4]

Hadde en sånn en gang, da jeg var gravid sist. Trodde jo at det var babyens hjerte jeg hørte, helt til ca uke 14. Da fant jeg 3 forskjellige lyder og ble redd jeg hadde trillinger.

Legen på legevakten forklarte for meg at den ene lyden var mitt hjerte, den andre lyden var babyens hjerte, og den 3 lyden (en nesten lik som babyen, bare med en mere svisj svisj lyd) var blodstrømmen til babyen.

Etter 2 dager med febfilsk leting uten hell fant jeg i dag hjertelyden med en gang jeg la doppleren på magen ❤️ Så deilig å høre den vesle dundrende lyden :D
Er 9+4 i dag :)

Jeg kjenner jeg er litt skeptisk til dette med Doppler jeg. Siden de har gått bort fra å lytte etter fosterlyd med ultralyd så tidlig. Vet ikke om Doppler gir samme bølger men regner nesten med det da det er slagene man er ute etter. Så dropper å kjøpe det og venter i spenning på å kjenne liv om noen uker i stedet [emoji4]
Hva er det de har sluttet med? Hjertelyd på ultralyd?

Fant hjertelyden i går, 12+2. Ikke så veldig lett da men [emoji28]

Finner den ikke i dag men en hel haug av bobler og masse rare lyder! Får dere det? Hører ikke det samme da jeg ser på YouTube... hører jo ikke hjerteslag med så mye støy!

Jeg fant den 12+2 tror jeg det var [emoji4] Men fant ingenting før selv hvor mye jeg prøvde..

Finner den ikke i dag men en hel haug av bobler og masse rare lyder! Får dere det? Hører ikke det samme da jeg ser på YouTube... hører jo ikke hjerteslag med så mye støy!
Mye bråk på min også. Det kan være en ide å prøve om morgenen før du har spist og drukket :)

Hva er det de har sluttet med? Hjertelyd på ultralyd?
Ja der jeg var har de sluttet å sende bølger for å høre hjertelyden. De ser kun at hjertet slår men måler ikke hastighet siden forskning har vist at disse bølgene er sterkere enn de bølgene som viser bilder på ultralyden og kan skade hjertet. Dette er visst ikke anbefalt før etter uke 16 lengre.

Back
Topp