Doppler

Hvor leter dere for å finne hjertelyden og hvor hardt presser dere? Har kjøpt en og prøvde kjapt, men er så utålmodig av meg at jeg gav opp etter 1 minutt[emoji85]

Du skal ikke trenge å presse særlig hardt [emoji4] Jeg fant lyden helt nede ved skambeinet. Det er som oftest lenger nede enn man tror i førsten [emoji4]
 
Prøvde nettopp, men fant ingen hjertelyd. Hadde selvfølgelig ikke forventet det, men hadde vært beroligende. 11+2 i dag.

Kan også ta litt lenger tid når du er førstegangs, fordi livmoren ikke "spretter" opp så raskt som hvis man er flergangs :)
I tillegg kan morkaka di ligge på fremre vegg, hvilket gjør det vanskeligere å finne hjertelyden. [emoji173]️
 
Hvor leter dere for å finne hjertelyden og hvor hardt presser dere? Har kjøpt en og prøvde kjapt, men er så utålmodig av meg at jeg gav opp etter 1 minutt[emoji85]

Jeg måtte lete ganske lenge og trykke ganske hardt første gang jeg prøvde (i uke 17). Jeg har funnet den ganske langt ned alle gangene og fikk sent mage, så det tok nok litt tid før livmoren kom opp.
 
Hvor leter dere for å finne hjertelyden og hvor hardt presser dere? Har kjøpt en og prøvde kjapt, men er så utålmodig av meg at jeg gav opp etter 1 minutt[emoji85]
Jeg prøvde første gang 11+2 og måtte peke doppleren ned under skambeinet da livmor ikke hadde kommet opp. Hørte lyd i full fart. Nå, en uke senere tror jeg livmor har kommet opp, for i går kunne jeg høre over skambeinet, rett "på midten".
 
Kan også ta litt lenger tid når du er førstegangs, fordi livmoren ikke "spretter" opp så raskt som hvis man er flergangs :)
I tillegg kan morkaka di ligge på fremre vegg, hvilket gjør det vanskeligere å finne hjertelyden. [emoji173]️

Tenker vi skal forsøke igjen til helgen, men jeg tror ikke vi finner den da heller, men vi finner den nok når tiden er inne!
 
Fremdeles ingen hjertelyd.. i morgen er jeg uke 13... håper det er bare fordi morkaka ligger i veien..
 
Fremdeles ingen hjertelyd.. i morgen er jeg uke 13... håper det er bare fordi morkaka ligger i veien..
Det vil si at du er 12 fullgåtte uker i dag? :) Gratulerer! Jeg ville ikke bekymret meg for dette. Mange får ikke livmoren over skambenet før uke 13, 14 eller senere, og da er det vanskelig å finne hjertelyden. Det Jolanda fra desember skriver over her, er et godt eksempel på det! :)
 
Det vil si at du er 12 fullgåtte uker i dag? :) Gratulerer! Jeg ville ikke bekymret meg for dette. Mange får ikke livmoren over skambenet før uke 13, 14 eller senere, og da er det vanskelig å finne hjertelyden. Det Jolanda fra desember skriver over her, er et godt eksempel på det! :)

Stemmer det! Tusen takk! [emoji173]️
 
Nå er det flere uker siden jeg fant hjertelyden sist med doppleren, og har vært irritert ved bruk over at det skal være så vanskelig, men i dag dukket den opp gitt :D Telte ca 160 bpm ❤️
 
Jeg finner ingen lyd med min doppler... er 13+3 i dag, og syns jeg burde høre noe hjertebank snart? Hadde UL i uke 11, alt var Ok da Må man lete lenge for å finne?
 
Jeg finner ingen lyd med min doppler... er 13+3 i dag, og syns jeg burde høre noe hjertebank snart? Hadde UL i uke 11, alt var Ok da Må man lete lenge for å finne?

Jeg slet veldig på samme tidspunkt, men 14+0 dukket den plutselig opp igjen :)
 
Prøvde doppler 12+2 og fant hjertelyd etter litt leting. Fant også lyd 12+6, men var litt vanskeligere å finne litt av en følelse ❤
 
Back
Topp