Doppler

Jeg fikk min doppler i dag og måtte prøve! :p Er 11+1 og fant bare min egen hjertelyd først, men så kom det plutselig opp en som gikk mye fortere enn min! :D Så koselig å høre. Men synes den var veldig vanskelig å finne og brukte en liten stund for å finne den.
Når jeg gikk gravid med storesøster og begynte å bruke dopplern fikk jeg både svigermor,svigerfar og svigerbror til å høre hjerteslagene, også var det mine!:p haha! Men du hører jo godt hvis du finner den at det er babyen sin:) trikset er å ikke stresse og bare nyte det:) jeg bruker også babyolje som jeg smører på, det funker mye bedre enn uten så det kan være verdt å prøve:D

Når jeg gikk gravid med storesøster og begynte å bruke dopplern fikk jeg både svigermor,svigerfar og svigerbror til å høre hjerteslagene, også var det mine!:p haha! Men du hører jo godt hvis du finner den at det er babyen sin:) trikset er å ikke stresse og bare nyte det:) jeg bruker også babyolje som jeg smører på, det funker mye bedre enn uten så det kan være verdt å prøve:D

Hehe ja ble usikker med en gang jeg også, men når jeg telte dem skjønte jeg at det måtte være mine! :p Fant babyens lengre inn mot midten og mine lå ved lysken. ;) Brukte babyolje selv for det er så "glatt" og bruke. Hørte stor forskjell på egne og babyen ja! :D

Jeg har en doppler. Fant hjertelyden i uke 10+1 :)

Babyen ligger gjerne i midten eller litt mot en av sidene.
Vi har selv en pulsåre på hver side av livmoren, så tidlig i svangerskapet er den lettere å finne en babyen sin.
Huskeregelen er jo at babyen sin puls gjerne slår dobbelt så fort som en egen :-P

Back
Topp