Doppler

MammatilAmalie

Forelsket i forumet
Flere som har funnet hjerte lyden i uke 9? Er 9 uker imorra, å har veldig lyst å prøve, men er så redd for å ikke finne den også bli engstelig, var på ul for en uke siden å så ett bankende hjerte så veit det er liv der:)

Flere som har funnet hjerte lyden i uke 9? Er 9 uker imorra, å har veldig lyst å prøve, men er så redd for å ikke finne den også bli engstelig, var på ul for en uke siden å så ett bankende hjerte så veit det er liv der:)

Jeg er uke 9 på torsdag. Prøvde faktisk å finne hjertelyd i dag for første gang, men uten hell. Hadde ikke akkurat forhåpninger om å finne det, ettersom det fortsatt er veldig tidlig. Så bekymrer meg ikke :) Dersom du tror du blir engstelig av å ikke finne hjertelyd, så vil jeg anbefale at du venter en god stund til. I utgangspunktet anbefaler de ikke å prøve å finne det før uke 12 (jeg fant en gang i uke 10 med førstemann) :)

Jeg fant i uke 9 :) tålmodighet er en fin ting når du skal finne hjertelyden til den lille ;)

Og lete langt nok nede er viktig. Ellers ville jeg ha ventet også viss det gjør det nervøs å ikke finne den

Husker ikke når jeg fant med jenta vår, husker jeg trodde jeg fant den men det var min egen puls:p mener det var før uke 12, jeg burde nok la vær, men med min nysgjerrighet tviler jeg på at jeg klarer det:p hihi! Gøy at noen fant den allerede, prøver nok sikkert om ikke lenger:p

Jeg fant hjertelyd med doppler i uke 9+1 i forrige svangerskap. Laaangt under skambeinet. Det var mitt andre svangerskap, så mulig livmoren var litt høyere da, enn hvis man venter første. Nå er jeg foreløpig bare 6+2, så må nok vente litt med å finne den.

Jordmor prøvde å finne den i dag, men fant den ikke. Jeg er 10+2.

Jeg er i følge ul 11+2 og prøvde å finne den i dag men fant den ikke. Men lurer på om den jeg har er dårlig for den viste ikke hvor mye når jeg fant min egen. Er noen år gammel så kanskje den har gjort sitt nå.

Min er to år gammel, men din er kanskje eldre? Jeg bruker babyolje og smører på magen for jeg syns det er bedre da:) kanskje det hjelper med deg, eller så har den kanskje bare gjort sitt ja:p

Dette er mitt andre svangerskap, og har kjent at det har begynt å komme en kant over skambeinet, og måtte bare prøve. Hadde doppleren langt nede, og vendte den nedover...jaggu meg hørte eg hjertelyden :Heartred...var ikke min egen fordi den hørte eg først, og den var mye roligere.

Dette er mitt andre svangerskap, og har kjent at det har begynt å komme en kant over skambeinet, og måtte bare prøve. Hadde doppleren langt nede, og vendte den nedover...jaggu meg hørte eg hjertelyden :Heartred...var ikke min egen fordi den hørte eg først, og den var mye roligere.
Så morro!:D helt fantastisk å høre hjerteslagene til de små:)

Jeg var hos jordmor i dag, er 12-13 uker på vei (ble flyttet fram) Hun prøvde å finne hjertelyd med doppler, men det var veldig vanskelig. Kunne såvidt høre noe som hun med 90% sikkerhet mente var hjertelyd, men hun mente på forhånd at det ikke var noe selvfølge å høre noe da det fortsatt var såpass tidlig, og sa at jeg ikke måtte bekymre meg om vi ikke hørte noe.
Kommer visst an på om fosteret ligger lett eller vanskelig til.

Jeg fikk min doppler i dag og måtte prøve! :p Er 11+1 og fant bare min egen hjertelyd først, men så kom det plutselig opp en som gikk mye fortere enn min! :D Så koselig å høre. Men synes den var veldig vanskelig å finne og brukte en liten stund for å finne den.

Back
Topp