Doppler

Barnslig

Glad i forumet
Kan jeg spørre hvorfor man har sånn doppler? ? Skjønner ikke poenget..... Er det så viktig å høre ungen når man vil, kan man ikke risikere å bli veldig redd om man ikke hører noe plutselig?? Å hører man garantert alltid, eller kan den glippe innimellom. Jeg er en av de som ikke bruker penger på "unødvendige" ting til svangerskap/baby/barn.... Så lurer litt da vett....

For meg som mistet i uke 12 (MA uke 7/8) sist har det vært helt fantastisk å få en bekreftelse på at det er liv <3 Jeg bruker den en gang i uken og har funnet hjertelyden hver gang uten problem :) Så jeg hadde vært et totalt nervevrak uten! Men har man ikke opplevd å miste tidligere har man kanskje ikkje samme behovet, og slapper mer av :)

Vi fikk en doppler av en venninne, og jeg merker at samboer blir veldig glad av å ha mulighet til å høre hjerteslagene. Han kjenner ikke graviditeten på kroppen slik jeg gjør, og for han så ble det mer virkelig, og han føler seg mer delaktig i det. Så for oss ble det å bruke doppler en fin ting :)

Mistet I uke 15 selv etter å ha hørt hjertlyd på kontroll. Men hadde ikke det behovet med sistemann og heller ikke denne gangen. Hva gjør man om man ikke hører no liksom, er ikke så mye å gjøre egentlig..... Er vel best å få en slik beskjed hos en lege el. Enn å sitte hjemme alene å plutselig ikke høre det??

Hadde jeg ikke vært på dette forumet hadde jeg aldri visst hva en doppler er engang :p har ikke tenkt å kjøpe en selv, kjenner ikke helt behovet. Tror ikke det er så vanlig å ha heller. Man blir nok påvirket av hverandre her på forumet, og dermed har flere kanskje gått til innkjøp av dette..? Er sikkert betryggende om man er veldig bekymret og finner hjertelyden hver gang, men tror det skaper mye unødvendig bekymring også om man ikke finner hjertelyden :/

Her inne synes jeg det virket som veldig mange har det, derfor blir jeg jo litt nyskjerrig da, på hvorfor de har det :-)

Man blir nok påvirket her inne ja. Litt som tupperware party :-)
Jeg hadde egentlig ikke tenkt å ha en slik, men mannen er ofte på jobbreise i USA og der koster de rundt 200nok så da blir det litt slik "tja, hvorfor ikke". Jeg er ganske nerdete av meg og har fra før av masse brukelige og ubrukelige gadgets så en fra eller til spiller ingen rolle. Mannen går jo rundt og er helt forelsket i magen min for tiden så tror han setter pris på å få høre hjerteslag innimellom. Han følet det jo ikke på kroppen annet enn en sliten, kvalm og hormonell kone :-P

Mistet I uke 15 selv etter å ha hørt hjertlyd på kontroll. Men hadde ikke det behovet med sistemann og heller ikke denne gangen. Hva gjør man om man ikke hører no liksom, er ikke så mye å gjøre egentlig..... Er vel best å få en slik beskjed hos en lege el. Enn å sitte hjemme alene å plutselig ikke høre det??
Hadde jeg plutselig ikkje hørt noe og prøvd i mange dager hadde jeg gjerne kontaktet lege ell bestilt tidlig ul. Man kan jo ikkje gjøre noe med det nei, men psykisk kan man forberede seg. Trist å høre at du også har mistet :(

Hadde jeg plutselig ikkje hørt noe og prøvd i mange dager hadde jeg gjerne kontaktet lege ell bestilt tidlig ul. Man kan jo ikkje gjøre noe med det nei, men psykisk kan man forberede seg. Trist å høre at du også har mistet :(
Er nesten fire år siden nå da, og har en fin fin 3 åring nå (+han på 6 ) og en uplanlagt i magen, tenker kanskje det er den som ikke greide det sist som prøver seg igjen :-) Men det er ikke gøy når man står der nei, å ikke kan gjøre noe med det.

Jeg opplevde at legen ikke fant hjertelyd med doppler engang (var i uke 30 elno), han ble bare mer og mer stressa. Til slutt måtte jeg stoppe han, babyen rørte på seg og viste alle tegn til å ha det bra....

Jeg tror ungene hadde synes det var kult, men kommer ikke til å kjøpe en..

Back
Topp