Doppler

Det dere kaller tretut (som var veldig søtt) kan ikke brukes før på slutten. Derfor blir doppler brukt. Jeg har det, men bruker den ikke akkurat ofte. Men har den om det skulle skje noe.

Det dere kaller tretut (som var veldig søtt) kan ikke brukes før på slutten. Derfor blir doppler brukt. Jeg har det, men bruker den ikke akkurat ofte. Men har den om det skulle skje noe.
Aha! :-) Det var jo logisk :-)

Var fem år da jeg så en sånn første gang, og har i 25 år aldri tenkt over at det kan hete noe annet :P
Mulig det er der søtheten kommer inn ;)

Jeg har også fått høre det samme av ulike leger og gynekologer, at doppler absolutt ikke anbefales. Så jeg har latt være å kjøpe :)

Ja, det samme sier min logikk. Han ønsket hvertfall at jeg skulle sende min i retur, for "doppler er den verste løgnen gravide blir utsatt for".
Huff, uansett er jeg glad jeg ikke har kjøpt siden det er så mye ulike meninger. Synes det er skummelt når noen er sååå imot, de har jo gode argumenter. Jeg hadde nok hatt lyst å finne hjertelyden ooofte hadde jeg hatt en i hus :o

Huff, uansett er jeg glad jeg ikke har kjøpt siden det er så mye ulike meninger. Synes det er skummelt når noen er sååå imot, de har jo gode argumenter. Jeg hadde nok hatt lyst å finne hjertelyden ooofte hadde jeg hatt en i hus :eek:
Samme her. Synes det er litt kjedelig da, hadde gledet meg til å høre hjertelyd. Men når legen sa det uoppfordret, turte jeg ikke. Må heller bare stole på kroppen min :/

Jeg skal til kontroller hver mnd, og der brukes dopleren flittig.
Har selv en liggende etter forrige svangerskap, og den måtte frem i går for å la samboeren høre :)
Og barna skal få høre så ofte de vil :)

Det sa jordmoren min til meg også i mitt forrige svangersakp. Så ble ikke noe angelsound på meg.

Jeg har kjøpt en nå, og fant heldigvis hjertelyden fort! Jeg føler meg veldig distansert til at det ligger noen i magen min, og siden jeg ikke har merket noe til den, så har jeg forberedt meg på at det er mulig at den ikke lever når vi skal på ul neste uke, men nå vet jeg at den lever og det er en utrolig lettelse, men når jeg leser dette så skal jeg ikke bruke den om jeg ikke er ytterst bekymret

Fikk ikke "lov" av verken legen min eller jm å skaffe meg angelsound.. Og det var i hovedsak fordi jeg var så veldig bekymra! Hadde jeg da ikke funnet hjertelyden, var de redd jeg skulle bli enda mer bekymra av det. Nå føler jeg egentlig ikke for å kjøpe, siden jeg kjenner liv daglig :)

Sånn tretut har jeg aldri sett i virkligheten, alle har bare brukt doppler på meg. Og ctg på sykehuset etter uke 27-isj. :)

Back
Topp