Doppler

sunshine91

Forelsket i forumet
Desemberglede 2015
Noen som vurderer å kjøpe doppler?
Syntes det er så lenge å vente til ul ca uke 18 (kansje jordmor lytter etter hjertet i uke 15 ish), så vurderer å kjøpe doppler slik at jeg kan prøve høre hjertelyden hjemme, tenker det er litt lettere å forklare for kommende storesøster også om hun får høre hjertet slå å forbinde det med baby :)
 
Tenkte å kjøpe en doppler fra angelsound:)
 
Tenkte det jeg også :) når tenkte du å kjøpe??
Litt usikker, står jo at man kan høre hjertelyd fra 2 timester. Men har lest litt rundt og det virker som man kan høre hjertelyd rundt uke 12. Så tenkte kanskje bestille når jeg er rundt 10 uker :) du da ?
 
Litt usikker, står jo at man kan høre hjertelyd fra 2 timester. Men har lest litt rundt og det virker som man kan høre hjertelyd rundt uke 12. Så tenkte kanskje bestille når jeg er rundt 10 uker :) du da ?
Etter å ha lest litt rundt så tenker jeg kanskje rundt den tiden jeg også :)
 
Eg har dopler. Kjøpte det etter me mista tvillingane. Synes det er litt betryggans å kunne høre/sjekke sjav. Med eldste fant eg sjav i uke 12, samme gjorde jordmor. Med mini fant eg den i uke 9+4, jordmor fant i uke 11 (var fyste gong ho prøvde) :) er stor foskjell på tid dei forskjelige finner hjertelyden. Livmora må kome over skambeine fyre ein kan høre det med dopler. Når man er fler gangs gravid så har man litt større sjangs å høre fyre uke 12. Fekk beskjed av jordmor at ho pleide ikkje høre etter hjertelyden fyre etter uke 12, men siden ho kjente livmora sist så prøvde ho. Og me fekk høre:) herlig lyd å få høre!:)
 
Eg har dopler. Kjøpte det etter me mista tvillingane. Synes det er litt betryggans å kunne høre/sjekke sjav. Med eldste fant eg sjav i uke 12, samme gjorde jordmor. Med mini fant eg den i uke 9+4, jordmor fant i uke 11 (var fyste gong ho prøvde) :) er stor foskjell på tid dei forskjelige finner hjertelyden. Livmora må kome over skambeine fyre ein kan høre det med dopler. Når man er fler gangs gravid så har man litt større sjangs å høre fyre uke 12. Fekk beskjed av jordmor at ho pleide ikkje høre etter hjertelyden fyre etter uke 12, men siden ho kjente livmora sist så prøvde ho. Og me fekk høre:) herlig lyd å få høre!:)
Ååå så gøy:-D
Kan kanskje kjøpe inn om noen uker bare for å prøve da :p tenk så gøy å få høre før uke 12 :)
 
Noen som vet hva disse koster?
 
jeg kjøpte Angelsound og klarer høre hjertelyden! Men ikke lett, da man hører egne puls også noen steder.
Men galloperrr i 164slag i minuttet så da er det bebisen ;) kjøpte doppler fredag da var jeg 10+1
 
Last edited:
Titter innom fra november :) jeg kjøpte Angelsound og klarer høre hjertelyden! Men ikke lett, da man hører egne puls også noen steder.
Men galloperrr i 164slag i minuttet så da er det bebisen ;) kjøpte doppler fredag da var jeg 10+1
Jeg har tenkt litt på om jeg vil ha en eller ikke. Tenker jeg hadde blitt veldig stressa hvis jeg ikke fant hjertelyden umiddelbart! Opplever du det sånn, som har en?
 
Fant den ikke nå isted, bare masse knitring fra tarmene mine og lyd fra livmoren og egen puls. Men vet det er vanskelig finne nå, jeg er veldig slank så vet ikke ol det gjør det lettere.Jeg var veldig usikker når jeg kjøpte, om jeg ville bli redd hvis jeg ikke fant.Men faktisk så går det veldig fint, jeg slapper av og prøver igjen i morgen ;)
 
Back
Topp