Doppler

Azu

Mamma til tre godunger. <3
Tilgangsansvarlig
♡ Maibarna ♡
Junibarna 2015
Sommerfuglene 2017
Novemberbarna 2021
Hei.

Er det noen av dere andre som planlegger å bruke doppler for øvrig høre hjertelyden til barnet?

Jeg har kjøpt inn og venter spent til jeg kan prøve

Jeg skal få en gratis av en venninne. Hadde ikke tenkt til å kjøpe det selv, og har ikke sjekket priser.
Hvor mye ligger det på sånn ca? :-)

tror min kostet 400 ca angelsounds,kom neste dag i posten

Oi, det var veldig raskt... Og det var ikke så dyrt heller.

Noen andre som har erfaring med å ha brukt det i tidligere svangerskap? :-)

tenker det blir fint for halvsøstrene å høre,at det blir mer virkelig:)

Å. Ja, det kan jeg tenke meg. :)

Jeg brukte det i de to siste sv.skapene og kommer lett til å gjøre det denne gangen også ;)
Må kjøpe ny da for jeg solgte den jeg hadde, var ikke planen å få fler :p

Hvis man skulle ha flere enn et barn der inne, vil man da kunne høre det, eller vil det da bare bli "rørete"?

Jeg har en liggenede fra jeg var gravid med nr1, gleeder meg til å bruke den igjen ♡

Har angelsaound sin, brukte den i svangerskap nr 1 og kommer til å bruke den i dette også ;) Er jo så koselig og ligge på sofaen hjemme og høre det lille hjerte banke, føre man kjenner bevegelsene ;)

Jeg husker ei bekjent av meg som kjøpte inn en angelsound, og hver gang hun selv ikke hørte noe ble hun hysterisk og løp ned dørene til legekontoret.
Så husk å bruk det med måte :)

Fikk min her om dagen og det gledes til å få tatt den i bruk :D

Jeg kan ikke si jeg en gang skjønner hvordan den virker... Noen som kan si det? :-)

Noen andre som har erfaring med å ha brukt det i tidligere svangerskap? :)

Jeg er i uke 28 nå, og brukte doppleren min i uke 13. Funnet lyden lett og fint hver gang siden :) etter jeg har begynt å kjenne spark bruker jeg den svært sjeldent (kun hvis jeg bekymrer meg for noe..:p) men er veldig betryggende tidlig før man begynner å kjenne de daglige sparkene. Ikke bruk for lenge av gangen, eller for ofte. Jeg hadde/har den inntil magen noen sekunder bare slik jeg hører det er hjertelyd der.:)

*fra uke 13 skulle det stå..
Noen leger vil ikke bruke før uke 16 pga man ikke alltid finner lyden.. De hjemme kan man bruke fra uke 12 ca står det på pakkene.

Kanskje jeg som husker feil, men jeg synes å ha lest noe om at bruk av doppler hjemme kan øke faren for abort?

Back
Topp