doppler....

ønsker så inderlig en liten sp

Gift med forumet
Oktoberskatter 2014
Himmelbarn
Julikulene 2020
jeg har så lyst på sånne...tenk så herlig å høre hjerteslagene <3

hvor får man kjøpt sånne og hva koster de?
regne med de har forskjellige priser på ulike nettsteder eller der en kjøper dem.... vurderer veldig sterkt å investere i de :)

På ebay fant jeg en som kosta 200 kr inkl frakt... contec dobler b eller noe sånnt..

Jeg har også lyst på en sånn, men så kom jeg over denne... Første kommentaren.

http://mammanett.no/blogg/biemor/baby_doppler

Noen som kan fortelle meg om dette er gammel "overtro", og at utviklingen har kommet lenger, eller om det ligger noe i det?

Ja jordmor og min gyn sa til meg at et vanlig ultralydapparat gir mindre "stråler" enn en doppler, men når brukes ikke en doppler så lenge av gangen, og det er jo ikke mye strøm som kommer fra 2 små batterier... men vet ikke jeg, bruker den ikke ofte for er mye på vanlig ultralyd... har funnet hjertelyden en gang med den...

hm.... åhoi.... ja da ble jeg i tvil om jeg vil ha en likevel....
alt man skal være bekymret over....stopper det ikke hehe

Sniker litt fra januar :)
Når det gjelder dopplere så kan det være lurt å vente med å kjøpe en til man er i uke 18 og oppover pga kan være vanskelig å finne hjertelyden selv, så hvis man har hørt den(enten av lege/jordmor eller gjort det selv en gang) for så å ikke finne det en dag man leter så kan man lett bli bekymret å det er jo ikke noe gøy. Å er man enda mer uheldig så vil ikke jordmor/lege ta deg inn til sjekk bare pga du ikke finner den.... bare så du er obs på det:/
Men ellers er det jo veldi kosli å kunne høre når man vil(om man finner den) :)

Jeg bestilte min her: www.angelsounds.no og fikk doppleren allerede dagen etter. Tror jeg betalte 390 kroner eller rundt der.
Hørte hjertelyden fra uke 11, verdens fineste lyd <3

ja har sett på den :) sendte den linken il mannen hehe kanskje jeg får den i julesokken :P hvis ikke kjøper jeg den selv hehe :)

Back
Topp