Doppler - tips

Angelic

Gift med forumet
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
Jeg og samboeren har doppler-date hver søndag, men har ikke funnet hjertelyden ennå. (Er 10+5 i dag). Noen som har noen gode tips eller råd, som kan øke sjansene våre for å finne i kveld?
(Dette er helt nytt for oss, så uerfarenheten kan nok være en årsak til at vi ikke har funnet).

Har hørt at dopplere anbefales fra uke 16, fra da er det lettere å finne, selv om det ikke er noen garanti. Selv er jeg 15 uker, og finner heller ikke, men stresser ikke :-) Bruker dere gel eller babyolje? Gir myyyye bedre lyd ;-)

Har ultralydgel, fikk sånn pakketilbud :-)
Vi vet det kan ta flere uker før vi finner ennå, men ser jo også at noen finner tidlig, så vi prøver én gang i uka :-)

Så koselig:)
Fant hjertelyden senest i dag, 9+4.
Jeg har sett på YouTube? Jeg lærte litt derfra ihvertfall:)

Heldig :-) Kanskje du har tips til meg?
Var kjæresten som styrte doppleren da, men vi begynte helt nede ved skambeinet, tok litt fram og tilbake, og jobbet oss oppover i sakte bevegelser. Han holdt den veldig lett på, og trykket ikke hardt mot magen. Plutselig var det et hjerte som slo veldig fort der :-) Vi fant den høyere enn jeg trodde vi kom til å gjøre, og bittelitt mot høyre. Ren magi <3

Jeg er 12+1 idag og legen fant hjertelyd lengre oppe enn jeg hadde selv forventet og litt til venstre, men han slet litt han også med å finne lyden :-)

Fikk låne en Doppler igjen i dag (får låne den når jeg vil), men fant ikke lyden!:( 13+5 i dag. Er det fremdeles normalt at det er vanskelig å finne den? Jeg kjenner ikke livmora heller da, så leter litt på måfå..

Fikk låne en Doppler igjen i dag (får låne den når jeg vil), men fant ikke lyden!:( 13+5 i dag. Er det fremdeles normalt at det er vanskelig å finne den? Jeg kjenner ikke livmora heller da, så leter litt på måfå..
Det står på pakken at man kan starte å bruke den fra uke 14-16 da, så det kan jo være vanskelig å finne nå. Tror nesten man bare har flaks om man finner den tidligere. Det er jo bare en bitteliten prikk man skal finne. Plutselig er den der, skal du se :-)

Jeg er 15+2, og finner heller ikke :-\

Fant så fort den første gangen jeg prøvde for litt over en uke siden, så så skuffende å ikke finne nå. Men godt å vite at det er normalt å ikke finne på dette tidspunktet!:)

Fant så fort den første gangen jeg prøvde for litt over en uke siden, så så skuffende å ikke finne nå. Men godt å vite at det er normalt å ikke finne på dette tidspunktet!:)
Ja, tror ikke vi skal bekymre oss. Jeg har ikke funnet den i det hele tatt, så litt redd, men prøver å tenke positivt :-)

Back
Topp