Doppler til hjemmebruk

Slowedkalimero

Andre møte med forumet
Noen som har eller har tenkt til å skaffe seg en doppler til sjekk av fosterets hjertelyd? Noen som har erfaring med bruk av en slik til privat bruk?
Ser at de har for salg på ebay til rundt 300kr og fri frakt. Vurderer å skaffe en, men tenkte å høre her først om det var noen som hadde erfaring med slike før et eventuelt innkjøp. Takk for svar og innspill :happy093:gen014

Om man har kjøpt en pakke med El-tester og g-tester hos babyplan får man låne gratis doppler mot frakt :) Usikker på om jeg kommer til å benytte meg av tilbudet da jeg synes det høres litt skummelt ut å lytte etter hjertelyd hjemme.

Jeg gjorde det i forrige svangerskap. Synes det var betryggende. Usikker på om jeg kjøper en ny denne gangen, men det var veldig fint å gjøre det før jeg kjente liv. Alt med måte så klart

Kommer ikke til å gjøre det. Det varmer opp fostervannet og skaper unødig stress for baby, så da lar jeg helsepersonell ta seg av den biten :)

Kommer heller ikke til å gjøre det. Jeg ender nok opp med 3 grundige ultralydundersøkelser offentlig, og tenker det holder i massevis. Sier som Duria og Eplebit, det er greit å begrense bruken. Jordmor lytter vel etter hjertelyd når man er der også?

Min søster har en, som jeg skal låne. Hun sa at hun følte det var veldig betryggende å ha den. Jeg venter noen uker før jeg får den i hus, da jeg ikke vil stresse meg selv med å prøve for tidlig:)

Jeg har en fra nr 1. Brukte den en del på nr 1 pga blødninger fra uke 25. Kr 2 brukte jeg den fint lite på. Fikk det heller ikke helt til med nr 2 siden morkaka lå foran, den lå bak med nr 1. Kan også være skummelt siden det er til tider vanskelig å finne hjertelyden selv og an kan bli unødvendig bekymret. Skal den brukes nå så blir det litt uti svangerskapet for da er det lettere å finne hjertelyden og man har hørt den flere ganger hos lege eller jordmor.

Jeg har, men har ikke brukt den denne gangen. De har på teknikk magasinet :)

Jeg har en angelsound jeg har brukt i de andre svangerskapene.. syns det har vært betryggende når angsten for om alt er bra der inne har kommet snikende :joyful:
Tenker alt med måte jeg da... er en forskjell på en gang ibland og å bruke daglig :joyful:

Jeg har angelsound som jeg har fått låne :) hørte hjertelyd lørdag, betryggende. Brukte det 2-3 ganger i de forrige graviditetene og :)

Vi har også en Doppler fra Angeltalk. Men det fulgte ikke med noe gelé. Hva bruker dere til deres?

Jeg har, fra sist. Har prøvd den en gang nå også, men fant ikke noe selv nå! Tror ikke jeg kommer til å bruke den noe særlig siden jeg fort bare blir stressa om jeg ikke hører noe...

Vi har også en Doppler fra Angeltalk. Men det fulgte ikke med noe gelé. Hva bruker dere til deres?

Jeg bruker bare babyolje ;)

Fikk beskjed fra jordmor at det ikke var anbefalt, så jeg kommer ikke til å kjøpe :)

Har doppler, men prøver å begrense bruken. Veldig betryggende å finne hjertelyden når man plutselig blir litt bekymret.

Back
Topp