Doppler og hjertelyd

Lilth

Gift med forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Junilykke 2022
Noen av dere som har vært hos legen og hørt hjertelyd med Doppler?
Jeg har første svangerskapskontroll 30mai og håper så veldig på at jeg kan høre hjertelyd, er da 11+5.
Syns livmora kjennes høy ut allerede, så jeg har et lite håp om å få høre fra krabaten vår før jeg drar til London 2juni [emoji173]

Ikke fått høre hos JM her værtfall, var på kontroll 12+0, da sa hun at det er så tidlig at du ikke prøver engang [emoji51] Noen prøver, andre ikke, så bare å håpe Det har vel med å gjøre at det er så tidlig at det ikke er bestandig at man finner hjertelyden, selv om alt er ok med fosteret. Jeg er andrerangs og har doppler hjemme da, så hører når jeg vil, men om ikke blæra er full er det ikke bestandig jeg finner nå engang og jeg er 13+2 i dag..

Min ville ikke høre på 11+6, fordi det er så ofte det ikke går. Men jeg var mer enn velkommen til å bestille en ekstra time rundt uke 16 og for å høre da dersom jeg ønsket det.

Jeg har også livmor langt oppe, men vi klarte ikke finne hjertelyd for det om da jeg var 11+4.. skal innrømme at jeg ble kjempe nervøs for legen var så sikker på at hun skulle finne den, men tok ul på meg rett etter på og der var det en aktiv liten i magen [emoji173]️

Har kjøpt min egen «angelsounds» og klarte etter mye leting (30 min) og finne god hjertelyd. Er i dag 11+5
Men det var vanskeligere enn jeg hadde sett for meg.

Sniker

Var 12+1 da fastlegen lyttet hos meg og fant med en gang. Han var forberedt på ikke å finne, men muligheten var der siden jeg ikke var førstegangs. Hørte hjemme fra 8+3.

Hører om flere som ikke vil lytte før etter 14-18 uker, spesielt hos førstegangs siden det er normalt at man ikke finner den enda da..

Back
Topp