Doppler: hva mener dere?

Jeg tror ikke jeg vil bruke det. Redd det skal virke mot sin hensikt, vog heller føre til ekstra bekymring...

Jeg har aldri brukt det ved tidligere svangerskap selv, men synes det er vanskelig å vente til uke 12 for å vite om hjertet fortsatt banker eller ikke.

Tror ikke jeg kommer til å skaffe meg det, men ut fra andres erfaringer her ser jeg helt klart at det kan gi trygghet i noen situasjoner ☺

Jeg har aldri brukt det ved tidligere svangerskap selv, men synes det er vanskelig å vente til uke 12 for å vite om hjertet fortsatt banker eller ikke.

Enig i at de kan virk betryggende. Jeg har en liggende fra forrige svangerskap, så det skal vel godt gjøres at jeg klarer å la være å ta doppleren fram i løpet av de neste ukene:)

Når tror dere man kan begynne å høre hjertelyden? Hører man det før uke 12? Husker ikke fra sist.

Det varierer fra person til person og fra apparat vil jeg tro. Selv fant jeg hjertelyden i uke 10 sist, men vet at det absolutt ikke er noen selvfølge å finne det så tidlig. Jordmor fant ikke hjertelyden før uke 12-13 :)

Jeg hadde det i de to andre svangerskapene, men kommer ikke til å kjøpe nå.
For min del synes jeg den gjør mer "skade" enn nytte, mtp bekymring om jeg ikke finner hjertelyden...:shy: :happy:

Aldri brukt det, da jeg har aldri hatt noe behov for det og føler ikke noe behov for det denne gangen heller. Men jeg forstår at folk har det :D

Back
Topp