Doppler... Din mening?

missoz

Elsker forumet
Har kjøpt meg doppler som jeg fikk i posten i dag... tenkte jeg skulle bruke denne innimellom frem til jeg kjenner bevegelse fra junior..

Hva er din mening om doppler`?

kristin1986 skrev:
Morsom "Leke".
Til og med leger og jordmødre sliter av og til å finne hjertelyd, så om du ikke finner noen lyd, så må du ikke få panikk!

Ville egentlig bare prøve i dag, venta ikke å finne den så tidlig...
Er klar over at den kan være vanskelig å finne så om jeg ikke finner den en dag kommer jeg ikke til å stresse med det, mini er jo så liten enda at det er god plass til å svømme rundt på :)

For meg har doppleren gitt meg ro i sjelen flere ganger i løpet av mine svangerskap. Jeg har aldri hatt probøemer med å finne hjertelyden heldigvis. Men bruker den langt fra hver dag. Alt med måte :)

Jeg synes doppler er veldig kjekt å ha:) Liker min, og den har betrygget meg:) Men som andre sier her, alt med måte!:)

jeg har lånt en, og takk gud for doppleren... er så mye mer avslappet etter å ha hørt hjertelyden, for selv om vi snart er halvveis er det fremdeles helt merkelig at jeg er gravid... trass plager og voksende mage og pupper liksom...

lillegutt_2010 skrev:
Jeg skulle veldig gjerne hatt en. Godt og betryggenede å
lytte til de små!

Samme her.
Men JM sier jeg kan komme så ofte jeg vil for å høre bebbisen :)

Bra verktøy for gravide!! 

Jeg er helt enig med de andre her. Fikk låne en av en venninne for noen uker siden. Var da ca 13 uker tror jeg. Fant ikke hjertelyden de første gangene, men gjett om det var en deilig følelse å høre det lille hjerte galoppere av sted. Det lille hjerte slår jo mellom 120 og 160 slag i minuttet :) har vært inne på tanken å kjøpe en selv, men nå skal jeg til UL om ca 14 dager, deretter til jordmor to ganger i løpet av de neste 6 ukene. Kjenner allerede ørsmå bevegelser. De blir stadig sterkere og kommer stadig oftere. Så det begynner virkelig å gå opp for meg at det er en liten krabat som vokser inni der :-)

Kjekt å ha :) Bruker den sjeldent,veldig sjeldent med gullet og.

Men man skal huske på at den kan gi falsk trygghet. Selv om man finner hjertelyd betyr det ikke nødvendigvis at babyen har det bra. Lærte en utrolig viktig ting med gullet. Lær deg sparkemønstre når den tid kommer. Hadde jeg ikke merket den lille forskjellen i sparkingen hans på slutten er det ikke sikkert han ville vært her idag!

Doppler er helt greit, men føler ikke selv jeg har behov for det. Babywatcher derimot, synes jeg ikke noe om!

Doppler forsterker kun lyden, den kan derfor være vanskelig å bruke rett. JM og leger bruker dopplerliknende ting, slik som trompeten ;) En maskin som babywatcher bruker UL for å fange opp hjertelyden. For mange UL for barnet er ikke å anbefale selv om UL i seg selv ikke er bevist skadelig, men man kan se at barnet prøver å komme unna strålingen og at det stresser seg opp slik at hjerteslagene øker.

aha.. ja,men da er jeg enig med deg :) Nå ble jeg nesten redd for at jeg har lånt en babywatcher og ikke doppler, siden jeg fant hjerelyden med en gang. Men står doppler på den, så satser på at det er det det er ;)

Bare husk å bruke gele, hehe!! Det er mulig jeg er dum, men jeg sleit med å finne hjertelyden helt til at jeg skjønte jeg måtte ha gel .. :P

Jeg har god erfaring med doppler fordi  jeg har mistet to, og det er en stor betryggelse og høre at alt er bra. Ellers ville jeg daua fra ultralyden jeg hadde i uke 8 frem til ultralyden jeg skal ha i uke 18/19. Jeg kjenner jo ikke noe liv enda, så har ingenting å betrygge meg med annet enn hjertelyden.

Jeg har spurt jordmor, som sier det IKKE er farlig å bruke - da ville ikke noen brukt det på sykehusene rundt om i landet. Men hun sa at man skulle være forsiktig, fordi man kunne bli veldig unødig bekymret hvis man ikke finner lyden en dag - det er jo ikke alltid så lett. Om babyen ligger med magen mot din mage, så er det vanskelig å høre noe.

Jeg elsker den hvert fall, og kunne ikke klart meg uten! DA hadde jeg vært redd da.

Back
Topp