Dopler

ADKOver

Flørter med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Noen her som har prøvd dopler hjemme og som har funnet hjerterytme? Jeg prøvde, men ble bare mer bekymret av det egentlig :wideyed::sorry:

Altfor tidlig!
Står fra uke 16.

Legene anbefaler heller ikke at man bruker det selv, siden det er medisinsk utstyr. Sto noe om det i en avis i dag eller i går

Det er veldig inviduelt når man kan finne hjerterytmen. Mange finner den allerede nå

Eg har dopler liggende. Men kommer ikke til å prøve å finne hjertelyd før etter uke 12 og TUL.

Jeg blir nok ikke å skaffe doppler nei, er bekymret nok som det er :hilarious:

Går fint an å finne tidlig.
Han jeg mista fant jeg da jeg var 8+5. Og han som nærmer seg 2 år fant jeg da jeg var 9+0.
De andre prøvde jeg ikke så tidlig, for da bodde vi en annen plass med lettere tilgang til tidlig UL. Så har bare sjekket så tidlig for å vite at det faktisk har vært liv i magen. Kommer ikke til å prøve på ei stund enda med denne. Er bare 6+2 enda. Men det er og en fordel å vite hva man skal høre etter da. For det er lett å bare finne egen puls.n

Går fint an å finne tidlig.
Han jeg mista fant jeg da jeg var 8+5. Og han som nærmer seg 2 år fant jeg da jeg var 9+0.
De andre prøvde jeg ikke så tidlig, for da bodde vi en annen plass med lettere tilgang til tidlig UL. Så har bare sjekket så tidlig for å vite at det faktisk har vært liv i magen. Kommer ikke til å prøve på ei stund enda med denne. Er bare 6+2 enda. Men det er og en fordel å vite hva man skal høre etter da. For det er lett å bare finne egen puls.n
Jeg ble veldig usikker. For jeg fant min høye puls, så fant jeg en på 80. Men vet at fosteret sitt skal være mye høyere. Så tror jeg venter litt til.

Klarte jo ikkje holde meg unna etter denne posten. Så eg testa. Etter det eg tror e eg 5+1 i dag. Fant en hjertelyd på 136 så det må være knotten sin. For min låg på 68 på iwatch’n. Men kanskje eg e litt lengre på vei enn eg trur då? E det ikkje rundt 6 uker hjertet begynner å slå? Men leita en god stund før eg fant den altså. Og klarte ikkje holde på den lenge før den blei borte.

Sniker fra juni
Har doppler. Fant hjertelyd rundt uke 9-10, men ofte at jeg ikke fant. Fant også i uke 12, men var nærmere 14 uker på vei da jeg fant hver gang. Før det var det stort sett kun min egen puls, og noen ganger baby.
Hvis du blir mer bekymret, så vent eller la vær. Det er nok en grunn til at jordmor ikke prøver så tidlig :Heartred

Back
Topp