dopler?!

nr2imars2013

Betatt av forumet
Hvor tidlig har DU funnet hjertelyden med dopler? :) Har en liggende som jeg kjøpte i uke 14 forrige gang og gleder meg til å bruke den igjen :D må nesten vente til hjertet begynner å slå og livmoren kommer over skambeinet, så rundt uke 9 tenker jeg å begynne å prøve :) var i hvertfall da livmoren kom opp sist ;)
 
Kjøpte dopler når jeg var gravid sist, men da var jeg ganske langt på vei, så vet ikke når jeg kan regne med å finne den denne gangen. Prøve rundt uke 10 tenker jeg :) Må bare huske på at det er vanskelig  å finne så tidlig, så man ikke får noia om man ikke finner den...
 
Husker å ha lest et annet sted at en jente ble advart mot å bruke dopler. Var visst ikke helt heldig for barnet.. Hvis det er ufarlig kan jeg godt tenke meg det selv :)
 


lilla83 skrev:
Husker å ha lest et annet sted at en jente ble advart mot å bruke dopler. Var visst ikke helt heldig for barnet.. Hvis det er ufarlig kan jeg godt tenke meg det selv :)


Finnes ikke farlig for barnet. Eneste grunnen til at de ikke anbefaler det, er at man kan bli veldig redd og bekymret hvis man ikke finner hjertelyden... Men for meg var den bare til glede, kan absolutt anbefales! :) Trenger jo ikke å overdrive bruken heller, bare høre bittelitt av og til.. :)
 
fant hjertelyden i uke 14 sist.... hadde prøvd noen uker før jeg fant den... verdens beste lyd <3
 
Jeg kjøpte på teknikkmagasinet :) Var ikke så dyr og jeg synes den fungerte supert :) caremaxx heter den :)
 
Åj, den så jo ikke så veldig dyr ut heller...:)
 
Jeg måtte prøve i dag :P Hørte ingen ting :P hahaha, bare min egen :P Prøver igjen om en uke ;)
 
Jeg har en Angelsound fra forrige gang , husker ikke når jeg hørte lyden første gang men det var før uke 12 hvertfall.

Den betrygget meg mang en gang :)
 
Fant uke 10+5 forrige gang :)
 
Jeg hørte hjertelyden i uke 11, brukte litt tid på å finne den første gang. Har bare en gang opplevd å ikke finne den, da forsøkte jeg bare litt senere.
Synes også 400 kroner absolutt ikke er avskrekkende. Vet det selges Angelsounds på Ebay som er bittelitt rimeligere, men tok ikke sjansen på å få en piratkopi og jeg ville ha min raskt!
 
Jeg kjøpte også angelsound sist gang jeg gikk gravid. Husker ikke helt når jeg kjøpte den, men det var noen uker etter at jeg hadde hørt den til legen i uke 10+2. Tror jeg skal finne den fram å prøve å høre etter hjertelyden i uke 10 eller noe sånn nå også.
 
Ja, jeg har en fra forrige gang.. men kommer ikke til å prøve før om minst 4 uker til tror jeg... Er litt skeptisk til å bruke den så tidlig, både for at jeg tror jeg vil bli mer bekymret, og så står det jo på dem at man ikke skal bruke dem for ofte eller lenge om gangen, for bølgene kan varme opp vevet lokalt. Så tenker jeg at spira er jo mer sårbar så tidlig, den er jo så liten.. så jeg tør ikke.. Er sikkert superhysterisk!! Heheh..

Men, den ga meg masse trygghet sist!! Jeg fikk den i posten først da jeg var 12 uker på vei, og fant lyden med det samme uten problemer, hadde hørt den hos lege/jordmor noen uker før tror jeg :)
 
er visst helt grønn skjønner jeg, hadde ikke hørt om dopler før en gang jeg, hehe. er dette noe dere vil anbefale, eller klarer man seg fint uten? tror jeg ville blitt veldig bekymra hvis jeg ikke fant hjertelyden...
 
Jeg tør ikke å bruke det, typisk at jeg ikke finner hjertelyden og blir skikkelig stressa og bekymra av det.
 
Jeg fant hjertelyden idag, hurra!! :-)
Er 9+5 ;-)
Den forsvant etter 1 minutt ca, å har ikke funnet den siden emoticon
Men er vell kanskje ikke rart når fosteret enda er så lite! :)
 
Back
Topp