DoNu`s dagbok

Ja, i morgen skal jeg begynne å ta disse hormonpillene igjen, er da i dag 16. Jeg hadde muligens EL i går eller i dag, bruker foreløpig bare babycompen for å teste! Da jeg er ferdig med denne syklusen er det bare en syklus igjen unna start! Det blir spennende!
Har også litt lyst på ny jobb....-jeg synes egentlig at dette er litt vanskelig med tanke på baby nr. 2, men man vet jo aldri hvor lenge det tar å bli gravid! Er kanskje ikke så kjekt å si at man er gravid første arbeidsdag....? Men vi har jo lyst på nr. 2 hadde vært fint med to ganske tette. Selv om det gikk ganske fort sist, pp3, er ikke det dermed sagt at man bruker like kort til nå!
 
Så jeg har vel kommet til det at jeg ikke skal ta hensyn til eventuell graviditet og eventuell jobbytte....?!
Hva gjør dere?
 
Hmm...godt spørsmål...Men trives du greit i din nåværende jobb og får gode svangerskapspenger derfra ville jeg kanskje ventet med å søke ny jobb...Si at du blir raskt gravid da, og du er mye syk i starten, så er det kjedelig å være på en ny plass, er det ikke? Gjør det du føler er rett for deg du [;)]
 
Jeg har søkt og jeg krysser fingrene for at jeg får jobb[:)]!
For meg er det det mest riktige! Man kan ikke vente på uforutsette ting! Det er jo ikke sikkert at jeg blir gravid lett denne gang!
 
I dag har jeg vært å bestilt el-tester! Stoler ikke helt på BabyCompen, som sier at jeg har eggeløsning! Så jeg vil i alle fall vært sikker på det. Og gynekologen min sa at el - testen var mest sikkert!
 
Ha en god uke alle sammen[:D]!
 
Ønsker deg masse lykke til med prøvingen! *klem* [:)]
 
Tusen tusen takk! [:D]
Synes det er helt topp å være her inne, det er så mange positive mennesker her! Og noen gode råd er ikke noe av kimse av[;)]!
 
Er nå på dag 20 av en syklus på ca. 26. Så når jeg får mensen neste gang er jeg inne i min siste syklus med hormontabletter. Og etter der er vi klar til å begynne!
 
Jeg gleder meg! Vi ønsker en lillebrøster[:D]!
 
Snart ferdig med den andre perioden med hormontabletter! Disse skulle egentlig gjøre at jeg fikk syklus på 28 dager, men ser ut til at jeg ikke akkurat får det! Men har ca. 25 dager nå tror jeg! Men dersom jeg har EL så gjør kanskje ikke det noe, da har jeg jo kortere sykluser og mer prøving[:)]! Velger å se slik på det jeg!
 
I går kom TR! Siste periode med hormonpiller er nå startet! Jeg gleder meg til at jeg blir ferdig med disse. Jeg vet ikke om jeg synes at det hjelper, men er i alle fall blitt kvitt disse småblødningene selv om at jeg har litt lengre blødningsperioder. Men pytt. Jeg håper jeg har EL. Da går det bra! Gleder meg til å prøve på en lillebrøster til veslemor! Det hadde vært stas at den lille jenta hadde blitt storesøster[:D]!
 
Lurer kanskje på om jeg hadde EL i dag.....?????
 
16.02.10
 
Jeg gleder meg til å begynne å prøve. Er nå på dag 22 i syklusen så snart venter vel TR. Jeg er litt usikker på når tanta kommer siden jeg fortsatt går på disse hormontablettene. Men neste pp er pp1, og det blir bra. Er veldig forberedt på at det kommer til å ta lengre tid denne gangen enn sist. Da brukte vi bare 3 pp'er. Men håpet på at det går fort denne gangen også er jo der!!!! Men som jeg og mannen min snakka om, så er det jo ikke sånn veldig hast. Vi har jo allerede ei nydelig prinsesse. Men allikevel, når det er bestemt at vi skal prøve på nr. 2, skulle det jo ha skjedd i går.......Er vi ikke alle sånn da[;)]?
 
Ellers på agendaen i dag skal jeg til dyrlegen med vår skjønne cocker spaniel. Han skal bare ta bort noe tannstein på tennene, men kjenner jeg gruer meg litt for det! Han må jo tross alt i narkose. Men vofsen har jo vært ute en vinterdag før han, så det skal nok gå bra.
 
Ellers blir det litt lesing. Og så en tur på trening!
 
22.02.10 /Dag 1
 
Jaja, nå er nok tante rød her, og da har vi begynt pp1. Og dette blir spennende! Har ikke veldig stor blødning i dag, men nok til at jeg må bruke bind eller tampong! Har hatt sykluser på 27 dager de to siste syklusene. Så jeg velger å ta høyde for det! Føler meg egentlig litt trist i dag, men bruker å gjøre det av en eller annen merkelig grunn ved mensen. Men skal til frisøren etterpå, så det hjelper nok betraktelig![:D]
Ellers håper jeg ikke at det tar veldig lang tid, men er vel egentlig forberedt på at det gjør det. Syklusen har forandret seg en del etter fødselen. Men håper på det beste.
[:D]
I følge eggeløsningskalkulatoren er min fruktbare periode fra 04.03.10 - 09.03.10. Termin: 30.11.10.
[:D]
 
 
24.02.10 / Dag 3
 
Jeg har fortsatt høy temp på BabyCompen, noe jeg ikke helt skjønner. Mensen er ikke veldig mye, dersom jeg skal måle den i tall er den 0/1 på dag 1 og 2 mens i dag er den nok nærmere 1. Mulig de høye temperaturene kan forklares med disse hormonpillene. Jeg er bare redd for at dersom jeg ikke blør skikkelig nå så bare blør jeg lenge eller om den stopper for så å komme tilbake. Men jeg orker ikke bekymre meg.
 
Jeg får heller være flink til å studere å prøve å få tankene inn på noe annet.
 
 
 
Back
Topp