Dokke til gutt??

ORIGINAL: *Meya*

ORIGINAL: Kal-El

Kjøp dukke til han. For å ikke røre runt grøten her, så dropper jeg politisk korrekthet: Han blir ikke homo, feminin eller transseksuell av å leke med en dukke.

De blir ikke det av å gå med kjole, leke med Barbie, ha rosa støvler eller noen sånt heller hehe...

*erfaren guttemamma*
Rosa støvler? Har du vært på NM? [:D]

Alle barn bør ha:

Dukke, ball, traktor/lekebil.

Uavhenging av kjønn.

Det er like naturlig å kjøpe en babydukke m/tilbehør til en gutt som til en jente. Skal ikke gutten din kanskje bli pappa selv en dag? Byssing, mating, kos og bleieskift blir jo en naturlig del av hverdagen da på lik linje som for en kvinne.

Hva begrunner mannen din det med når han ikke vil at gutten deres skal ha dukke?

JA! Kjøp guttungen ei dukke!

Dere kan tro det var protester av bf og bestefar da mini pakket opp dukka si (ei lita, enkel..20 cm kanskje) på julaften. Jeg ser ikke problemet litt engang! Men har man jente og jenta får traktor/bil, jo, da er det greit............. [:-]

ORIGINAL: Otilia

JA! Kjøp guttungen ei dukke!

Dere kan tro det var protester av bf og bestefar da mini pakket opp dukka si (ei lita, enkel..20 cm kanskje) på julaften. Jeg ser ikke problemet litt engang! Men har man jente og jenta får traktor/bil, jo, da er det greit............. [:-]

Jepp, dobbeltmoralen lenge leve...er jo slik at f.eks guttejenter er et positivt begrep, men jentegutt derimot - da er en pingle.[8|] Feminine verdier er nedvurdert, mens maskuline blir verdsatt.

Ja, la gutten få seg ei dukke - det er jo ingen som løfter et øyenbryn en gang om jenter får traktor/biler o.l.

ORIGINAL: Kattekvinnen

Jeg hadde kjøpt han den dukka, tvert [;)]
Etter MIN mening har barn (uavhengig av kjønn) godt av å leke med både såkalte gutte- og jenteleker [:)]

Back
Topp