Dokka mi

Elektrikerfrue

tidligere "venterispenning"
Marsboerne
Som ble 2 år 11 nov er nå på smokkeavvenning. Væææ.....
Vi har pratet om det lenge og har blitt eni om at nissen skal få smokkene til jul. Nå sover hun søtt i senga si uten smokk :) så dette blir en spennende jul :)
Hun er værdens greieste unge så tror det skal gå greit, men tar gjerne i mot tips :)

Vi har nettopp hatt smokkeslutt her også:) Hun blir to i februar da. Vi la henne bare en kveld og sa at nå var smokken "borte". Så vidt det var litt gråt akkurat i det vi gikk ut døra, og så ble det stille:) I natt er 5 natta uten. Gikk over all forventning!

Her sa vi bare at nå ble vi eni om det.
Så ble hun litt trist så spurte om hun ville ha en klem, og om mamma skulle sitte litt ved sengen.
Å da var det greit.
Spurte om det gikk greit da, tar jo i fra henne en trygghet og kos men det gjorde det. Å hun sovna no så :)

Herman ble 2 i oktober, og vet ikke om jeg orker den kampen ennå...

Venter på lillesøster. Termin 12.mars 2014
Taster på appen :-)

Tenkte det var perfekt nå når vi har fri så lenge :)

Hmmm... Begynte jammen å lure på om vi skal prøve likevel snart jeg... Hmmm...

Mi jente blir 2 år 5 januar, men får bebi i febryae/mars så venter til sommern og da blir det slutt. Ikke for mange forrandringer på en gang:-)

Herman ble 2 i oktober, og vet ikke om jeg orker den kampen ennå...

Sophia blir 2 i juli, men jeg venter jeg også! Blir litt lettere å forklare at bare babyer bruker smokk når neste baby kommer tror jeg! Så ser hun det selv ;) Men orker ikke å ta noen kamp om det jeg heller!

Oi! Jeg har ei jente på 3 år og hun har den fortsatt på natt :-p På tide å slutte snart her også kansje :-p

Mi og har den kun på natta åmnår ho tar dagsluren sin. Men slutter til sommern:-)

Storebror på 3 har den også fortsatt. Er helt uenig i forslag om å gi den til nissen, sabeltann eller andre.
Men det minker stadig på antallet vi har, så før eller siden er vel alle rotet bort.

Vi har gitt dem til nissen så han kan gi dem til babyene. Hun her er veldi fornøyd med det :) for babyene har mer bruk for smokkene enn hun.

Men her har hun bare brukt smokk om natten eller når hun har hatt dupp, og det har aldri vært lov med smokk oppi senga til mamma. Så smokk bruken har vært minimal.

Men nå går vi inn i natt nr 4 uten og dette går over all forventning. Så dette går kjempe bra :)

Dette funker for oss men ikke sikkert det er rett metode for andre.

Jenta mi blir 3 i februar og vi har snakket lenge om at da skal hun sende de til Kaptein Sabeltann. Så får vi se da hvordan det går. Med ny baby i mars kan det vel bli litt misunnelse hvis babyen tar smokk. Men håper det går bra.

Back
Topp