Doc morris test positiv etter tidsfrist

Jente292jenter

Betatt av forumet
Hei.

Jeg har et lite dilemma...
Jeg har hatt et samleie den 21.juli.14. Det var en romantisk affære i havet og var ikke fullbyrdet.
Jeg fikk mensen samme dag og tok derfor ikke angrepille.

En annen faktor. Jeg har vært nødt å slutte på p piller og derfor ble syklus flyttet to uker. Forrige eggløsning ville vært samtidig som jeg nå fikk mensen. Selv om jeg forstår det er umulig så nevner jeg det.

Jeg fikk en magefølelse. Vondt nederst i magen og veldig panikk for å være gravid. Tatt 4 doc morris tester hvorav 3 av de ble positive etter tidsfrist. Fikk sjokk og er usikker på hva dette betyr. Jeg vil gjerne ha sannheten ang dette med at det kan ikke bli positivt med mindre man er gravid osv. Digital test slo ut negative. Men forstått det sånn at det er forskjell på sensitivitet?

Mvh Ida


Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Hei.

Jeg har et lite dilemma...
Jeg har hatt et samleie den 21.juli.14. Det var en romantisk affære i havet og var ikke fullbyrdet.
Jeg fikk mensen samme dag og tok derfor ikke angrepille.

En annen faktor. Jeg har vært nødt å slutte på p piller og derfor ble syklus flyttet to uker. Forrige eggløsning ville vært samtidig som jeg nå fikk mensen. Selv om jeg forstår det er umulig så nevner jeg det.

Jeg fikk en magefølelse. Vondt nederst i magen og veldig panikk for å være gravid. Tatt 4 doc morris tester hvorav 3 av de ble positive etter tidsfrist. Fikk sjokk og er usikker på hva dette betyr. Jeg vil gjerne ha sannheten ang dette med at det kan ikke bli positivt med mindre man er gravid osv. Digital test slo ut negative. Men forstått det sånn at det er forskjell på sensitivitet?

Mvh Ida


Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Hei,

Det er mange faktorer som kan spille inn på resultatet på graviditetstester. Men det vanligste er at man får falsk negativt svar. For eksempel at man testet for tidlig og får negativt svar selv om man er gravid. Falske positive svar er langt sjeldnere, men kan forekomme selv om man ikke er gravid (et eksempel er etter en abort). Det er altså vanskelig å svare noe hundre prosent for graviditetstester, men hvis du har fulgt bruksanvisningen og ikke tester for tidlig så er det svært sannsynlig at testene viser riktig.

Angående ulik sensitivitet på tester så burde ikke det ha noen praktisk betydning, så lenge du følger bruksanvisningen.

Det er jo ikke så lang tid siden samleie, men siden du har så mange positive graviditetstester, og nylig hadde sluttet med prevensjon er det vanskelig å si når/om du hadde eggløsning og mensen osv. Jeg vil derfor råde deg til å gå til lege og teste og få et resultat du kan slå deg helt til ro med!

Håper dette var til noe hjelp:)
Åse
 
Hei. Takk for svar.;-)) lege blir det garantert. Jeg har testet positiv innen tidsfrist i går kveld og i dag morrest. Kan legge ved bilder. Da er det jo tilfelle at man kan bli gravid første mens dag. For da er jeg blitt det!

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Svak. Men strek. Innen tidsfrist. Dette blir da 6 test. Positiv. Hvorav 4 var etter tidsfrist

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 

Vedlegg

  • 1407048395474.jpg
    1407048395474.jpg
    178,3 KB · Visninger: 48
  • 1407048409955.jpg
    1407048409955.jpg
    35,5 KB · Visninger: 46
Hei. Takk for svar.;-)) lege blir det garantert. Jeg har testet positiv innen tidsfrist i går kveld og i dag morrest. Kan legge ved bilder. Da er det jo tilfelle at man kan bli gravid første mens dag. For da er jeg blitt det!

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Hei igjen,
Ja, ta en tur til legen så får du et endelig svar på dette:)
Åse
 
Back
Topp