Dobbeltnavn

MammaEva91

Glad i forumet
Synes det har blitt mere populært med dobbeltnavn nå enn det var før. Men hvor mange av dere bruker begge navn på barna deres vis de har dobbeltnavn? Guttungen heter Arne-Martinius og vi bruker begge. Jeg irettesette folk vis de bare bruker Arne.
 
Mini har uten bindestrek, og vi bruker kun det første.
Kommer kun til å bruke første på lillebror også om han ender opp med to.

Selv har jeg med bindestrek men bruker også kun første, korrigerer de fleste som sier begge.
Mannen bruker begge navnene sine.
 
Jeg selv har to navn, men har aldri brukt mellom navnet mitt, derfor valgte jeg å gi mi bare et navn. For hva er vitsen med å ha flere navn når enn bare vil bruke det første? Da syns jeg det er bedre sånn som du har gjort når enn først skal ha to navn ;)
 
Her er det litt både og egentlig. Noen ganger bare første andre ganger begge :)

Mannen ha to navn, hvor familien bruker første navnet og kameratene bruker mellomnavnet
 
Jeg har dobbelt navn selv og vil ha det på mine. Jeg velget navn gjerne som er fra familien. Datteren min heter Tone Johanne. Vi bruker begge fordi vi syns de passer godt sammen :) men man må ikke. Derfor valgt uten bindestrek. Om det blir ei jente nå, så blir det 2 navn som ikke nødvendigvis klinger så bra sammen. Men vi vil ha med begge fordi det er 2 viktige navn i familien. Men kommer nok kun til å bruke det første til daglig :)
 
Back
Topp