Dobbeltnavn eller enkelnavn?

Gutten vår har dobbelt fornavn, mellomnavn og etternavn.. Så, 4 navn! :P Stakkars unge 0=} Det var gubben som ville ha med det andre fornavnet, men det brukes ikke til daglig. Jeg ville ha med mitt etternavn som mellomnavn siden det er uvanlig, mens gubbens etternavn er veldig vanlig.. Så da ble det plutselig mange navn. Vet ikke om vi skal ha dobbeltnavn på nestemann, føler ikke at vi MÅ det bare fordi førstemann har det :)

Her har vi allerede 1 navn på småen, så nestemann får sikker bare 1 den og :-)

Begge våre har dobbelt navn, uten bindestrek, så vi bruker kun fornavnet.. Men jeg synes det er fint med dobbeltnavn, jeg og mine søsken har også det (bare at vi har alle bindestrek)

Gutten vår har dobbelt fornavn, mellomnavn og etternavn.. Så, 4 navn! :p Stakkars unge 0=} Det var gubben som ville ha med det andre fornavnet, men det brukes ikke til daglig. Jeg ville ha med mitt etternavn som mellomnavn siden det er uvanlig, mens gubbens etternavn er veldig vanlig.. Så da ble det plutselig mange navn. Vet ikke om vi skal ha dobbeltnavn på nestemann, føler ikke at vi MÅ det bare fordi førstemann har det :)

Det gjør ikke noe å ha mange navn, selv har jeg 5 og lillebroren min har 4 :p Selv om vi ikke bruker alle i alle sammenhenger så er vi veldig glad i alle navnene våre.

Tror det blir dobbeltnavn på barna mine også :)

Her blir det enkelnavn, har litt rare etternavn så trur det blir best med enkeltnavn. Er selv tvilling så kan bli spennende å se om det blir 1 eller 2 navn å komme på! :)

vi har hatt dobbelnavn klar så lenge vi har vært klar for å bli foreldre... og det i hele 10 år. Sammensetningen av navn har forandret seg litt, men hovednavnene er der enda.

Her blir det dobbeltnavn igjen.

Enkelt :-)

Her blir det dobbelnavn igjen. Begge guttene har et 1. navn vi bruker i dagliglivet og så er 2. navn oppkalling etter bestefedrene. Blir det gutt igjen skal vi bruke oldefar sitt navn, blir det jente blir det etter bestemor :-)

Jeg har vokst opp med to søste som har lange navn på samme forbokstav. Jeg har to navn men første navnet mitt har ikke lik forbokstav som dem og det er det som har blitt brukt. Jeg syns en lang periode (først etter jeg ble 10 år tenker jeg) at det var urettferdig at jeg hadde så annerledes navn :P

Hadde vi hatt dobbeltnavn på nr 1 skulle alle her fått det.

Nå har barna våre ett passe kort navn, og det er det vi sikter inn på for nr 3 også.

Helt klart enkeltnavn på disse 2 i magen. Har enkeltnavn på første som forøvrig er Melvin :)

Her har alle barna dobbelnavn, så det blir nok det denne gangen også.

Her har frøkna enkeltnavn, men kan godt hende neste får dobbeltnavn... Kommer helt ann på hvilket navn vi velger, de navnegreiene er vanskelige saker. Men vi gir ungene 2 etternavn, det begge er likeverdige, så blir jo veldig lange navn hvis vi velger 2 fornavn også.. Men vi har valgt å avvente alt som har med navn å gjøre til vi vet kjønn, og uansett ikke fortelle om navnet, før ungen er født og vi er helt sikre på hva det blir..

Her blir det mest sannsynlig enkeltnavn men det blir dobbelt etternavn :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Dobbeltnavn er greit om begge skal brukes. Dvs de må passe godt sammen uten opphold i tale. Vi har jentenavnet klart, det blir enkelt. Gutt vet vi ikke ennå. Vanskelig...

Back
Topp