Dobbeltnavn eller enkelnavn?

Charlis

We will date again, Mr.Moet!
Vår datter har dobbelt navn, eller dvs hun har to fornavn, men et som vi fast bruker og det andre er en oppkalling og brukes ikke så ofte.

Så tenker jeg at nå som vi har et barn med to fornavn, så føles det litt naturlig å fortsette der, men vi får se.Er vanskelig å finne en kombo av to navn som er fint, spesielt om det blir gutt.

Hva med dere? Har dere dobbeltnavn eller to fornavn på barna deres? Hva syns dere er finest og kommer dere til å følge navnbruken på nestemann i magen?

Førstegangsmødre; har dere gjort dere noen tanker rundt dette?

Blir enkelt navn for oss tenker jeg. Blir det jente er Thea, Nora, og Othilie sterke favoritter. Jeg har enda ikke funnet noen guttenavn jeg liker :)

Jeg har ei med dobbeltnavn. Vet ikke om det blir det på neste likevel..har ingen dobble i tankene;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Vi har ei med dobbelnavn, men tviler på at bf vil ha dobbelt navn igjen :P Vi har tenkt på Olivia om det blir jente, jeg liker veldig godt India og Athena også, men bf liker ikke de :( blir det gutt er vi enige om Jacob eller Noah. Vet at Noah er et poppis navn, men jeg har alltid likt det, så vet ikke om jeg skal bry meg så mye om det! Vi får se :)

Jeg vil ha dobbelt navn på mine barn:)

Vi har dobbelt navn på guttene våre. Så det blir nok naturlig å ha det på nestemann også :)

Vi skal ha enkeltnavn. Har det på den første også. Kunne godt tenkt meg dobbeltnavn, men gubben er litt imot det. han har 2 fornavn og 2 etternavn. Alltid syns det har vært litt mye.. :-)

Blir nok enkeltnavn, for vi begge vil ha med etternavnene våre, så snuppa på to har ett fornavn og to etternavn (det ene er mellomnavn da). Og da blir det voldsomt med to fornavn og to etternavn.

Har dobbeltnavn på snuppa og vet ikke hva det blir på neste. første navne hennes er veldig kort så derfor blir det ikke for mye med to navn.. Nå tenker jeg litt på Ellinor til jente og i såfall blir det kun ett navn siden det på en måte er to navn i ett :P

Har nok tenkt på enkeltnavn, noe som passer til ola som storebror heter :)

Her har begge barna ett navn og det er relativt kort.
Så nestemann må også få ett kort navn.

Jeg tenker det er viktig at det er litt kraft i navnet når det er kort. Men om det er kraft i navnet for meg, betyr jo ikke at andre syns det er det ;)

Vi har et fornavn på nr 1 og to fornavn på nr 2.

Men vi ser at fornavn nr 2 blir minimalt brukt. Derfor blir det bare et navn på nr 3. Grunnen til at vi valgte to navn på nr 2 var at det var litt "tomt" uten navn nr to, + at vi valgte et veldig vanlig første navn, så da kunne det være greit å ha et til navn i backup ! :P

Har nok tenkt på enkeltnavn, noe som passer til ola som storebror heter :)
Du får kalle nestemann Conny;)

Her blir det nok også enkelt navn. Blir det gutt står det mellom Jonas, Daniel og Anders, blir det jente; Ingrid. Syns Ingrid Amalie er veldig fint, men vi kommer jo uansett bare til å bruke Ingrid, så det er liten vits i dobbel navn.

10.04.14 Klor deg fast lille spire <3

Du får kalle nestemann Conny;)

Her blir det nok også enkelt navn. Blir det gutt står det mellom Jonas, Daniel og Anders, blir det jente; Ingrid. Syns Ingrid Amalie er veldig fint, men vi kommer jo uansett bare til å bruke Ingrid, så det er liten vits i dobbel navn.

10.04.14 Klor deg fast lille spire <3
Hahaha ja aakkurat! !!!

Her blir det nok dobbeltnavn med binnestrek mellom. Vi er ganske flinke til å bruke hele navnet til vår datter. og det er folk rundt oss også. Men det hender en del at bare det første fornavnet blir brugt.
Så våre barn blir å ha 4 navn.
både jeg og sambo har dobbeltnavn og jeg har dobbelt etternavn så har dattera vår fått et etternavn fra oss begge =)

Det blir et navn på neste også, slik som den vordende storebror. Synes guttenavn er veldig vanskelig, men har en haug med jentenavn som jeg synes er vakre. Derfor må det bli jente denne gangen ;-)

Back
Topp