Dobbeltmoral..?

Beckymams

Just keep swimming
Februarlykke 2015
Marsmellows-15
Ok, så jeg har en engelsk venninne og i kveld kom jeg over statusen hennes på Facebook.

I et tv-program (eastenders-type program) hadde en av personene sagt "bastard". Dette skjedde før klokken ni ikveld, og d er visstnok noen regler på når man får si d ordet på tv i England.

I kommentarfeltet så er d en venninne som reagerer på dette, og min venninne skriver at hun hadde vært forbannet om stedatteren hadde hørt ordet og begynt å si d, og at hun regner med d kom til å komme lange klager til tv-kanalen.

Jeg hadde lyst til å skrive at for min del reagerer jeg heller på slåssing/skyting av mennesker (og dyr forsåvidt) på tv fremfor et banneord. Og ihvertfall et banneord jeg anser som så "lett" som bastard er.

Hva tenker dere?

Jeg skrev d ikke fordi jeg ikke gidder å lage diskusjon der, men passer bra som tema her inne :)

Jeg er helt enig med deg der

Bastard er ikke noe alvorlig banneord i England, men det er jo allikevel et ord barn ikke trenger å bruke. Uansett, jeg er enig med TS - det er verre ting man ser på TV enn smålugubre ord.

Tenker er det ikke normalt med slike ord på tv så er det lett å reagere på de...

Jeg reagerer på både banning og vold. Så ja, synes det er rart å henge seg opp i banning som jeg tross alt ikke synes er like ille som vold.

I England er de en del strengere på banneord, i alle fall i min erfaring, så for meg er det ikke så rart det blir reaksjoner. Er så klart mange ting man kan reagere på, noen bryr seg mindre om vold, noen mer :)

Men d blir litt som Amerika da. D er jo dobbeltmoralens høyborg spør du meg når d gjelder slike ting.

Jeg er enig, synes det er rart. Synes også det er veldig rart med filmer der et kvinnebryst blir sensurert, men i neste øyeblikk ser man en hodeskalle knuse eller noen bli skutt.. Ser ikke logikken ;)

Jeg er enig, synes det er rart. Synes også det er veldig rart med filmer der et kvinnebryst blir sensurert, men i neste øyeblikk ser man en hodeskalle knuse eller noen bli skutt.. Ser ikke logikken ;)

D er ikke logisk i mine øyne heller.

Absolutt enig med TS her ja

Back
Topp