Dobbelt vs enkelt navn!

Hvis du vil det, så kan du det! ;)
"Alle" andre skal nå ha en menig også, kan de ikke heller bare holde kjeft??
Jeg kommer ikke til å diskutere navn med NOEN, jeg og sambo kommer til å finne det ut alene og bare kalle babyen for det etterpå, jeg vil ikke ha noen innblanding.

Mitt barn, mitt valg!

Helt enig! :)
Har noen litt vrange svigerforeldre. De blanda seg så oppi navnet til vår første. At det måtte bruke det og det navnet..
Svigermor presterte å si.. - å dere skulle heller ha kalt han .....! Det navnet hun ville, når gutten alt hadde fått navn. Da ble jeg sur da!

Klart det ikke skal ha noe å si :) Blir enkeltnavn på min spire, men neste gang kan det jo hende jeg vil ha dobbelt, og da blir det så :)

Jeg er i utgangspunktet ikke vant med dobbeltnavn. Veldig få i min familie som har det, og om de har det, har det aaaldri vært i bruk. Men førstemann her har fått dobbeltnavn, hvor navn nr. 2 er etter farfaren til mannen min :-) Og jeg har egentlig veldig lyst til å ha et dobbeltnavn på nestemann også, tror bare vi får en diskusjon på hvem sin familie han/hun skal være oppkalt etter ;-)

Helt enig! :)
Har noen litt vrange svigerforeldre. De blanda seg så oppi navnet til vår første. At det måtte bruke det og det navnet..
Svigermor presterte å si.. - å dere skulle heller ha kalt han .....! Det navnet hun ville, når gutten alt hadde fått navn. Da ble jeg sur da!

såppass ja! da burde ho ha brukt det navnet på sine egene barn, kanskje? navn er kun foreldre som skal bestemme mener jeg. Folk må gjerne komme med forslag, men har man bestemt seg kan ingen andre gjøre noe med det :)

Hvorfor velge to navn på barnet når man bruker kun det ene? Ikke noe negativ til dobbeltnavn, men da syntes jeg vel kanskje at begge navnene burde brukes.. :)

Her får barnet dobbelt etternavn, så da syns vi det holder med et fornavn.

Vi tenker i utgangspunktet enkelt fornavn, men har ikke noe i mot dobbeltnavn :) Hvis vi klarer å bli enige om etternavn, blir det et etternavn...

Back
Topp