Dobbelt vs enkelt navn!

KajaSH

Glad i forumet
Må barna ha enkelt eller dobbelt navn??
Altså, elste har enkelt navn, og om vi får en jente vil jeg ha dobbelt navn for syns "hovednavnet" ikke er så fint alene!!
Men så sier folk at det går da ikke an å ha enkelt navn på en og dobbelt på andre?!?

Ein kan vel ha navn som ein vil på ungane? E vel ikkje nåke regel for at om ein ikkje har dobbeltnavn så kan ingen av di ha da? =) Der hadde eg gjort nett så eg ville uten å bry meg om ka andre meina=) Jenta mi har enkelt navn, å kan godt ver spiro får dobbelt=)

det går helt fint, min eldste har dobbeltnavn for det navnet vi bruker ble ikke godkjent uten et navn til. minste har enkeltnavn. :)
Er opp til hver enkelt å bestemme det :) Spira får dobbeltnavn om det er gutt (ene navnet er oppkalt av pappan) og jenta får enkelt navn. Enn så lenge ;) Kan bli forandringer etterhvert :p

vet forresten om ei som har 3navn og 2 etternavn.. foreldrene klarte ikke bestemme seg så ho fikk like gjerne alle navna :p
men søskene har bare 1navn ;)

Blir litt irritert når de sier sånn!
Første mann er oppkalt så vil neste skal bli det også, for syns Tone er et kjedelig navn alene! (Uten og fornærme noen) så tenker Tone Emilie eller Tone Ovidie! Men så sa ei at siden jeg ikke ville ha tone alene burde jeg ikke bruke det i det hele tatt!:/

det går helt fint, min eldste har dobbeltnavn for det navnet vi bruker ble ikke godkjent uten et navn til. minste har enkeltnavn. :)
Er opp til hver enkelt å bestemme det :) Spira får dobbeltnavn om det er gutt (ene navnet er oppkalt av pappan) og jenta får enkelt navn. Enn så lenge ;) Kan bli forandringer etterhvert :p

Ble meget nysgjerrig hva det navnet er!:p

begge mine har dobbelt navn, men det er bare eldste som bruker begge navnene. Har tenkt mye på det om jeg bør ha dobbelt navn til siste også. syns det er fint med bare et navn også.

de med dobbeltnavn i min familie/slekt bruker kun det ene navnet... Mange som jeg ikke visste hadde det før jeg var ganske stor også :p

Last edited:
Hvis du vil det, så kan du det! ;)
"Alle" andre skal nå ha en menig også, kan de ikke heller bare holde kjeft??
Jeg kommer ikke til å diskutere navn med NOEN, jeg og sambo kommer til å finne det ut alene og bare kalle babyen for det etterpå, jeg vil ikke ha noen innblanding.

Mitt barn, mitt valg!

Jeg kommer ikke til å diskutere navn med NOEN, jeg og sambo kommer til å finne det ut alene og bare kalle babyen for det etterpå, jeg vil ikke ha noen innblanding.

Mitt barn, mitt valg!

Mitt barn, mitt valg!

Her har eldste dobbeltnavn, mens minste har enkelt :)

Mitt barn, mitt valg!

Skjønte deg første gang :-p
Hahah, neida, lett og gjøre sånn!;) men er helt enig, bryr meg heldigvis ikke så mye om det men sykt irriterende!! Skjønner ikke hvorfor noen plent må ha noe å si!

Skjønte deg første gang :p
Hahah, neida, lett og gjøre sånn!;) men er helt enig, bryr meg heldigvis ikke så mye om det men sykt irriterende!! Skjønner ikke hvorfor noen plent må ha noe å si!

Lol :p

Ja jeg vet ikke hva som skjedde!!
Men nei, dette er helt opp til foreldrene til babyen. Og navnet skjemmer ingen! :)

Første mann er oppkalt så vil neste skal bli det også, for syns Tone er et kjedelig navn alene! (Uten og fornærme noen) så tenker Tone Emilie eller Tone Ovidie! Men så sa ei at siden jeg ikke ville ha tone alene burde jeg ikke bruke det i det hele tatt!:/
Folk burde slutte å blande seg! Selfølgelig kan du ha to navn på nr to fordi om nr en har bare et:-) ovedie er foresten veldig fint:-) passet godt sammen med Tone:-)

det er da opp til hvær enkelt, jeg vil ha dobbelnavn på begge men det er fordi jeg liker det. så synes du ska gjøre som du vil så får andre mene hva de vil

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

det er jo opptil deg/dere å betemme navn uansett hva andre måtte mene :)
så om dere f.eks bare sier ovidie og har tone som et "pyntenavn" så er det også opp til dere å bestemme :)

det er jo opptil deg/dere å betemme navn uansett hva andre måtte mene :)
så om dere f.eks bare sier ovidie og har tone som et "pyntenavn" så er det også opp til dere å bestemme :)

Jeg ville ikke valgt et navn som jeg syntes var kjedelig i utgangspunktet . Jeg ville funnet et navn JEG liker (om så ikke oppkalt etter noen) , og gått bort fra dobbeltnavn (men det er fordi jeg ikke liker dobbeltnavn Hehehe).
:)

Back
Topp