dobbelt navn til Magnus??

linlin

Betatt av forumet
Mannen min er veldig glad i Navnet Magnus,men vi ønsker dobbeltnavn på barna vår.
Vår første fødte sønn Heter John Sebastian,han er oppkalt etter pappa og Morfar,som begge heter John som første fornavn.
Mannen min er også litt "bekymra" om neste mann vil bli fornærma om ikke han også får hete John..

Hva mener dere? er det ikke mest normalt at det er den første fødte som er oppkalt etter far,eller spiller det ingen rolle?
John Magnus er nå et greit navn og erfaringsmessig vokser barna seg inn i navnene de får[;)]

Jeg ville ikke kalt barna mine det samme, til tross for dobbelnavn. Men: det er MIN mening![;)]
Må også si at jeg heller ikke hadde likt å ha det samme navnet som søstrene mine, men igjen: MIN mening.[8D]

Hva med Tor Magnus (Thor Magnus), Håkon (Haakon) Magnus (oppkalt etter kronprinsen[8D]), Jan Magnus eller noe?

I gamle dager var det nok kanskje mest vanlig å kalle den første gutten opp etter far eller fars-slekta. Men det betyr ikke at senere barn ikke kan oppkalles etter dem. Da var det også ofte søsken som het det samme. (Sikkert pga den høye barnedødligheten..[:-])

Åssen uttaler dere John i John Sebastian (Jon eller Jånn)? Hvis dere uttaler det Jånn, så kunne dere kanskje hatt Jon Magnus (uttalt Jon)? Men tror jeg ville funnet et annet navn å ha foran Magnus[:)] Noen andre i familien dere kan kalle opp? Farfar, eller kanskje en av deres besteforeldre? Ville tro at poden vil bli være fornøyd så lenge han også er oppkalt etter noen[;)] Mulig han kanskje ville hete John han også når han er liten, men når han kommer opp i skolealder og eldre tviler jeg på det blir noe problem.

Ville nok ha valgt et eget navn til lillemann.

Lars Magnus
Ole Magnus
Tord Magnus

Magnus Aleksander er jo litt fint da[:)]

ORIGINAL: Mith

Magnus Aleksander er jo litt fint da[:)]

Det heter småen her.

Vurderte også:
Magnus Andeas/Andrè
Magnus Johannes/Johan <--- Der får du jo en annen variant av John, kanskje det hadde vert en ide?

Eg ser ingen grunn til at den nye verdensborgeren og kan få namnet John. John Magnus. :D

Der eg kjem i frå er det ein heil familie som heiter Nils som fyrste fornamn. Far og 3-4 sønner. (I tillegg til eit mellomnamn, men alle vert berre kalla Nils)

Storm Magnus,
eller Magnus August [;)]

Back
Topp