Blir det en nummer 3?

PP1 - 0DPO - eggløsning
Murrer skikkelig i magen i dag, kjennes nesten ut som mensensmerter. Tror aldri jeg har hatt så vondt rund eggløsning før. Får håpe det er et godt tegn? Rart å tenke på at jeg kan være to uker på vei. Tror egentlig det tar litt tid å bli gravid denne gangen også, og at jeg kanskje må slutte å amme så jeg kan ta støttemedisin. Men hører om flere som slet med den første og ble raskt gravid med andre, så alt kan skje.

Merker at jeg har mindre «hastverk» nå enn forrige gang, og at dagene går raskt siden vi allerede har en liten en som vi passer på. Vi kommer til å prøve i september også, men pauser prøvingen i oktober hvis ikke jeg har blitt gravid. Er forlover for en venninne som skal gifte seg i starten av juli. Hun har barn selv og forståelse for at jeg kanskje er høygravid eller har med en nyfødt, men ønsker ikke å risikere å gå glipp av hele bryllupet på grunn av at jeg for eksempel føder.

Testetøs som jeg er måtte jeg ta en test i dag tidlig og ettermiddag også. Aldri fått SÅ positive tester før. Får håpe det også er et godt tegn? Uansett veldig gøy å se så positive tester lyse mot seg. Hadde to døgn med positive tester hver måned når vi prøvde sist også, og temping viste at eggløsning gjerne kom et døgn etter første positive test. Så tror jeg har eggløsning i dag.

Legger ved dagens test siden jeg sletter bildene fra mobilen, og syns det er greit å ha til senere.
 

Vedlegg

  • A47AB104-97F2-44B5-BBAA-BAB6F5A1A769.jpeg
    A47AB104-97F2-44B5-BBAA-BAB6F5A1A769.jpeg
    1,2 MB · Visninger: 60
PP1- 1DPO

Tappen virket myk i går, og testen ble superpositiv. I dag var tappen hardere igjen og testen mindre positiv, så tror eggløsning var i går. Følger med på hvilepuls og måler tempen, så kanskje kan det bekrefte eggløsning om noen dager. Litt usikker på om tempen kan det, for første måling ble gjort når jeg hadde første test som var nesten positiv.

Aksjer er lagt fem ganger på en uke nå, så har i hvert fall ikke stått på innsatsen. I går kveld tok mannen min og jeg opp spådommen igjen, og kom på at jeg hadde sett masse sjiraffer på Sprell når jeg ble med en venninne dit på torsdag og i visningsannonsen til en venninne hvor leiligheten lå på Finn som hun viste meg i går. I tillegg spise jeg jalapeños til tacoen (som jeg gjør hver fredag). Vi var overtrøtte og fikk plutselig totalt latterkrampe og tulla med at nå er det 100 % sikkert at jeg blir gravid. Haha.

Legger ved testene som er lagt i Premom
 

Vedlegg

  • E7CC2548-201A-484C-BF65-E70A6B366C5F.jpeg
    E7CC2548-201A-484C-BF65-E70A6B366C5F.jpeg
    747,7 KB · Visninger: 54
PP1- 1DPO
Tappen virket myk i går, og testen ble superpositiv. I dag var tappen hardere igjen og testen mindre positiv, så tror eggløsning var i går. Følger med på hvilepuls og måler tempen, så kanskje kan det bekrefte eggløsning om noen dager. Litt usikker på om tempen kan det, for første måling ble gjort når jeg hadde første test som var nesten positiv.

Aksjer er lagt fem ganger på en uke nå, så har i hvert fall ikke stått på innsatsen. I går kveld tok mannen min og jeg opp spådommen igjen, og kom på at jeg hadde sett masse sjiraffer på Sprell når jeg ble med en venninne dit på torsdag og i visningsannonsen til en venninne hvor leiligheten lå på Finn som hun viste meg i går. I tillegg spise jeg jalapeños til tacoen (som jeg gjør hver fredag). Vi var overtrøtte og fikk plutselig totalt latterkrampe og tulla med at nå er det 100 % sikkert at jeg blir gravid. Haha.

Legger ved testene som er lagt i Premom
Så gøy! Kanskje du blir gravid på første forsøk sånn som jeg:D
Lykke til i dpo-land!❤️
 
Tusen takk. Det hadde vært veldig hyggelig. Da blir det like lang tid mellom barna som for dere. Hvordan går det å være gravid mens man har en liten en? ❤️
Ja, det er nok perfekt aldersforskjell det:cat: Har hørt at om man får nestemann før barnet har fylt 2 år, så er det visst mindre sjanse for søskensjalusi;)
Det går veldig fint å gå gravid, er nok en av de heldige som ikke blir så dårlig:) Så er jeg veldig heldig som har en mann som hjelper mye til. Men har hatt større behov for å sove og slappe av denne gangen, når jeg kan. Er det mai-baby dere evt får om det klaffer?
 
Ja, det er nok perfekt aldersforskjell det:cat: Har hørt at om man får nestemann før barnet har fylt 2 år, så er det visst mindre sjanse for søskensjalusi;)
Det går veldig fint å gå gravid, er nok en av de heldige som ikke blir så dårlig:) Så er jeg veldig heldig som har en mann som hjelper mye til. Men har hatt større behov for å sove og slappe av denne gangen, når jeg kan. Er det mai-baby dere evt får om det klaffer?
Termin blir 3. mai hvis jeg blir gravid. Så bra - man må jo bare prøve å legge seg litt før også eventuelt. Og håpe at man kan få sykemelding hvis det blir for tøft ☺️❤️
 
PP1- 1DPO
Tappen virket myk i går, og testen ble superpositiv. I dag var tappen hardere igjen og testen mindre positiv, så tror eggløsning var i går. Følger med på hvilepuls og måler tempen, så kanskje kan det bekrefte eggløsning om noen dager. Litt usikker på om tempen kan det, for første måling ble gjort når jeg hadde første test som var nesten positiv.

Aksjer er lagt fem ganger på en uke nå, så har i hvert fall ikke stått på innsatsen. I går kveld tok mannen min og jeg opp spådommen igjen, og kom på at jeg hadde sett masse sjiraffer på Sprell når jeg ble med en venninne dit på torsdag og i visningsannonsen til en venninne hvor leiligheten lå på Finn som hun viste meg i går. I tillegg spise jeg jalapeños til tacoen (som jeg gjør hver fredag). Vi var overtrøtte og fikk plutselig totalt latterkrampe og tulla med at nå er det 100 % sikkert at jeg blir gravid. Haha.

Legger ved testene som er lagt i Premom

Åh, tenk om du er gravid!! Det hadde vært så gøy om det satt på første forsøk. Har også hørt og lest om flere som slet/brukte tid med nr 1 men hadde litt mer flaks med nr 2, håper det gjelder oss :joyful:

Når ryker første test? Og hva tenker du om åpenhet rundt prøving til familie og venner - samme som sist eller vil dere holde det for dere selv en stund?
 
Åh, tenk om du er gravid!! Det hadde vært så gøy om det satt på første forsøk. Har også hørt og lest om flere som slet/brukte tid med nr 1 men hadde litt mer flaks med nr 2, håper det gjelder oss :joyful:

Når ryker første test? Og hva tenker du om åpenhet rundt prøving til familie og venner - samme som sist eller vil dere holde det for dere selv en stund?
Det har jeg også. Og etter hva jeg har lest er det spesielt vanlig for de som har en hormonforstyrrelse slik jeg hadde. Mindre vanlig for de med lav AMH og slikt.

Første test ryker lørdag eller søndag om en uke tenker jeg. Er 8 DPO på lørdag, og fikk positiv test til den tiden med datteren vår. Har kjøpt inn mange tester og er testetøs, så tipper jeg heller tester en gang for mye enn «for lite».

Foreløpig har jeg kun sagt til én venninne at jeg har fått positiv eggløsningstest. Men har vært åpen om at vi i høst hvis mensen er tilbake kanskje prøver på både baby og jobbsøking. I motsetning til sist har jeg jo denne gangen ikke visst når vi har kunnet prøve fordi jeg ikke har hatt mensen. Kommer nok til å si det hvis folk spør, men har holdt en litt lav profil akkurat nå på første prøveperiode. Vi har en liten barselgjeng som alle har informert hverandre om når mensen var tilbake, så sier nok ifra til dem om at mensen er tilbake når/hvis jeg får den tilbake.

Foreløpig syns jeg prøvingen bare er gøy og blir nok ikke like skuffet om mensen kommer nå i starten som jeg ble sist. Men tipper at jo flere tante rød jeg får i trynet, jo mer har jeg behov for å snakke om det med familie og venner ☺️

Hva er dine tanker rundt det?
 
PP1 - 3DPO
Kjenner jeg nå er veldig usikker på om jeg har hatt eggløsning. Ingen tvil om at testene var positive, at el-slimet var på plass og alle andre symptomer rundt el, men stusser over hvilepulsen og temperaturen min. Er jo noen mulige feilkilder her, men forklarer problemstillingen min under i tilfelle noen har vært gjennom det samme.

Hvilepuls
Hadde forventet at denne skulle være litt høyere/holde seg høyere. I grafen under var eggløsning på en puls på 68 og siden da har pulsen bare sunket. I dag er den på 65. Hvis jeg går tilbake til tidligere måneder så ser jeg at hvilepulsen i snitt per måned har vært mellom 61-64, så kan jo trøste meg med at den i hvert fall er marginalt over snittet selv om trenden ikke ser så positiv ut. Pulsen på 70 var på grunn av alkohol og begynnende brystbetennelse i etter et bryllup, så den er litt unormal høy.

4DC985FC-0517-49F5-A54B-7891BACAC7CF.jpeg


Så vidt jeg har forstått er det ikke alle som ser tydelig på pulsen om eggløsning har vært eller ikke, og det er mye annet som spiller inn på pulsen, så trenger vel egentlig ikke å legge så mye i det.

Ser jeg på de siste tre månedene ser det ut som pulsen ligger noe høyere i hvert fall. For tre måneder siden var jeg syk, derfor så himla høy puls i den perioden.

B47CBB22-6D80-4ECC-9260-254E76BD9B29.jpeg


Temperatur
Begynte å måle temperaturen etter første positive eggløsningstest. Syns temperaturen min er rekordlav og coverline for meg da vi prøvde sist var alltid rundt 36,4. Nå har jeg rundt 36,1 grader. Mulige feilkilder her er at jeg ikke vet hva temperaturen var før positiv eggløsningstest, at jeg ikke varmer termometeret før jeg tar det inn i tufsa som jeg lurer på om jeg gjorde for to år siden og at jeg sover dårligere på grunn av at jeg våkner litt om nettene.

C81145C8-E548-43ED-B906-5879BC9414CC.jpeg


Hvis dere har orket å lese helt hit; hva tror dere?
 
PP1 - 3DPO
Kjenner jeg nå er veldig usikker på om jeg har hatt eggløsning. Ingen tvil om at testene var positive, at el-slimet var på plass og alle andre symptomer rundt el, men stusser over hvilepulsen og temperaturen min. Er jo noen mulige feilkilder her, men forklarer problemstillingen min under i tilfelle noen har vært gjennom det samme.

Hvilepuls
Hadde forventet at denne skulle være litt høyere/holde seg høyere. I grafen under var eggløsning på en puls på 68 og siden da har pulsen bare sunket. I dag er den på 65. Hvis jeg går tilbake til tidligere måneder så ser jeg at hvilepulsen i snitt per måned har vært mellom 61-64, så kan jo trøste meg med at den i hvert fall er marginalt over snittet selv om trenden ikke ser så positiv ut. Pulsen på 70 var på grunn av alkohol og begynnende brystbetennelse i etter et bryllup, så den er litt unormal høy.

Vis vedlegget 362970

Så vidt jeg har forstått er det ikke alle som ser tydelig på pulsen om eggløsning har vært eller ikke, og det er mye annet som spiller inn på pulsen, så trenger vel egentlig ikke å legge så mye i det.

Ser jeg på de siste tre månedene ser det ut som pulsen ligger noe høyere i hvert fall. For tre måneder siden var jeg syk, derfor så himla høy puls i den perioden.

Vis vedlegget 362971

Temperatur
Begynte å måle temperaturen etter første positive eggløsningstest. Syns temperaturen min er rekordlav og coverline for meg da vi prøvde sist var alltid rundt 36,4. Nå har jeg rundt 36,1 grader. Mulige feilkilder her er at jeg ikke vet hva temperaturen var før positiv eggløsningstest, at jeg ikke varmer termometeret før jeg tar det inn i tufsa som jeg lurer på om jeg gjorde for to år siden og at jeg sover dårligere på grunn av at jeg våkner litt om nettene.

Vis vedlegget 362972

Hvis dere har orket å lese helt hit; hva tror dere?

Sier som jeg fikk beskjed om; pulsen er ikke en fasit, her er pulsen min når jeg ble gravid, hadde ikke troa i det heletatt pga. Pulsen :hilarious: positiv el test 14 mars.
Screenshot_20210809-100550_Fitbit.jpg

Temping kan jeg ikke si noe om, da jeg ikke har satt meg noe inn i det, dessverre. Men blir spennende å følge med her!
 
Sier som jeg fikk beskjed om; pulsen er ikke en fasit, her er pulsen min når jeg ble gravid, hadde ikke troa i det heletatt pga. Pulsen :hilarious: positiv el test 14 mars.
Vis vedlegget 362973
Temping kan jeg ikke si noe om, da jeg ikke har satt meg noe inn i det, dessverre. Men blir spennende å følge med her!
Takk for denne. Den var fin å se ❤️
 
Jøss. Fikk rosa blod på papiret på dobesøk rundt lunsj i dag. Forsvant ved neste besøk. Litt tidlig for festeblødning 3 DPO vil jeg tro, men rart å se rosa papir igjen.

Edit: ser at jeg hadde litt blod 4 DPO første gang jeg ble gravid. Ble plutselig et hakk mindre pessimist nå.
 
Last edited:
Det har jeg også. Og etter hva jeg har lest er det spesielt vanlig for de som har en hormonforstyrrelse slik jeg hadde. Mindre vanlig for de med lav AMH og slikt.

Første test ryker lørdag eller søndag om en uke tenker jeg. Er 8 DPO på lørdag, og fikk positiv test til den tiden med datteren vår. Har kjøpt inn mange tester og er testetøs, så tipper jeg heller tester en gang for mye enn «for lite».

Foreløpig har jeg kun sagt til én venninne at jeg har fått positiv eggløsningstest. Men har vært åpen om at vi i høst hvis mensen er tilbake kanskje prøver på både baby og jobbsøking. I motsetning til sist har jeg jo denne gangen ikke visst når vi har kunnet prøve fordi jeg ikke har hatt mensen. Kommer nok til å si det hvis folk spør, men har holdt en litt lav profil akkurat nå på første prøveperiode. Vi har en liten barselgjeng som alle har informert hverandre om når mensen var tilbake, så sier nok ifra til dem om at mensen er tilbake når/hvis jeg får den tilbake.

Foreløpig syns jeg prøvingen bare er gøy og blir nok ikke like skuffet om mensen kommer nå i starten som jeg ble sist. Men tipper at jo flere tante rød jeg får i trynet, jo mer har jeg behov for å snakke om det med familie og venner ☺️

Hva er dine tanker rundt det?

Hyggelig å dele med venninner ja, det gjorde jeg da vi prøvde sist :) Syns det var både fordeler og ulemper med det. Fordelene er jo at det er godt å "lette på trykket", og at jeg generelt syns det er fint at man kan være mer åpen om det å prøve å få barn. Ulempen var at en av mine andre venninner prøvde også å få barn, og jeg vet at hun synes det var vanskelig å vite hvordan hun skulle håndtere at hun selv ble gravid etter at jeg hadde mistet. Vurderer derfor å holde det for oss selv en stund denne gangen, det er jo litt artig/koselig å ha hemmeligheter også :joyful: Spørs hvor lenge det holder, er av natur en veldig åpen person så det kan plutselig bare ramle ut av meg :hilarious:

Så spennende med den lille blødningen forresten, timingen er jo ganske interessant mtp forrige graviditet! Åh, det blir en spennende uke dette :D Krysser fingrene!
 
Hyggelig å dele med venninner ja, det gjorde jeg da vi prøvde sist :) Syns det var både fordeler og ulemper med det. Fordelene er jo at det er godt å "lette på trykket", og at jeg generelt syns det er fint at man kan være mer åpen om det å prøve å få barn. Ulempen var at en av mine andre venninner prøvde også å få barn, og jeg vet at hun synes det var vanskelig å vite hvordan hun skulle håndtere at hun selv ble gravid etter at jeg hadde mistet. Vurderer derfor å holde det for oss selv en stund denne gangen, det er jo litt artig/koselig å ha hemmeligheter også :joyful: Spørs hvor lenge det holder, er av natur en veldig åpen person så det kan plutselig bare ramle ut av meg :hilarious:

Så spennende med den lille blødningen forresten, timingen er jo ganske interessant mtp forrige graviditet! Åh, det blir en spennende uke dette :D Krysser fingrene!
Høres ut som vi tenker ganske likt nok en gang. At det hadde vært spennende å for en gangs skyld kunne overraske folk rundt oss og ha den lille hemmeligheten helt alene, men når nære venner spør syns jeg det er veldig vanskelig å lyve. Veien blir nok til mens man går og så forteller man folk litt tilfeldig etter hva de spør om ❤️

Litt spennende ja, veksler fra å tro at jeg ikke har hatt eggløsning en gang til å tenke at jeg kanskje kan være gravid. Er vel standard i DPO ☺️
 
PP1 - 4DPO
Fascinerende hvor altoppslukende det er å gå rundt å vite at man kan være gravid. Tiden går heldigvis fort siden jeg er i ulønnet permisjon med lille frem til barnehagestart, men jeg får tid til å kjenne etter symptomer likevel.

I dag tidlig når mannen skylle farvel til meg og snuppa som lå i sengen, kysset han også magen og sa «ha det lille spire». Haha, han er så søt. Veldig glad for at han er så engasjert ❤️ I tillegg ser jeg seriøst sjiraffer overalt om dagen. Møtte en venninne i går som hadde tatt på sønnen en t-skjorte med flere dyr på og blant dem var det sjiraffer. Hun er den ene som vet om spådommen vår og jeg spurte om det var for å tulle med meg, men det var helt tilfeldig. Haha. Nå har hun også betalt for egen spådom. Tror hun syns det har vært litt gøy å høre om vår.

Av nye symptomer så syns jeg tappen virker litt som slik den var da jeg var gravid sist. 4 DPO begge ganger har tappen virket myk, med et hardt «hode» som kjennes lukket igjen. Så jeg veksler mellom å tro at jeg ikke har hatt eggløsning en gang til å tenke at det faktisk kan virke litt som jeg er gravid. Mitt sikreste tegn de to gangene jeg har vært gravid er harde pupper dagen før positiv test. Spent på om jeg får det neste gang jeg blir gravid hvis jeg fremdeles ammer? Tiden vil forhåpentligvis vise ☺️
 
PP2 - CD1
Her går det virkelig unna med prøveperiodene. Mensen kom i dag 5 DPO, så kan ikke akkurat si at lutealfasen har blitt bedre siden forrige gang vi prøvde å bli gravide. Beholder da timen hos gynekologen 17. august og hører om det er noe man kan ta for å forlenge lutealfasen når man fremdeles ammer. Håper jeg kan fortsette å amme. Vil i hvert fall ikke slutte rett oppi i barnehagestart, men mulig jeg kan vurdere det litt utover høsten. Hun virker ikke avhengig av pupp, men er alltid veldig glad når jeg tilbyr på morgningen og kvelden.
 
PP2 - CD2

Føler meg som en ekstremt aktiv prøver allerede. Syns det er for spennende til å klare å ta det chill. Tenkte jeg skulle beklage hyppige (og kanskje kjedelige) oppdateringer, men så tenkte jeg at det er jo min dagbok og dere trenger bare å lese hvis dere vil.

Syns nesten det er litt artig å ha mensen igjen. Blødde igjennom i natt, har ikke gjort det på en evighet. I tillegg brukte jeg gårsdagen på å gjøre litt research på støttemedisin. Virker som man kanskje kan ta Lutinus og Crinone mens man ammer, så håper jeg kan få resept på noe støttemedisin av gynekologen. Sist måtte jeg ta blodprøve for å få progesterontilskudd, håper jeg slipper det denne gangen. Vi prøver kun én gang til før det blir en måned prøvepause fordi jeg er forlover i et bryllup 9. juli neste år, så hvis jeg må ta blodprøve for å få det er det nesten ikke vits. Tror kanskje jeg slutter ammingen i løpet av oktober hvis jeg ikke er gravid før det. Syns jo 14 måneder amming er bra ❤️

Har også begynt å måle temperaturen og kjøpt VIP-pakken til Fertility Friend. Likte den så godt sist.
 
PP2 - CD2

Føler meg som en ekstremt aktiv prøver allerede. Syns det er for spennende til å klare å ta det chill. Tenkte jeg skulle beklage hyppige (og kanskje kjedelige) oppdateringer, men så tenkte jeg at det er jo min dagbok og dere trenger bare å lese hvis dere vil.

Syns nesten det er litt artig å ha mensen igjen. Blødde igjennom i natt, har ikke gjort det på en evighet. I tillegg brukte jeg gårsdagen på å gjøre litt research på støttemedisin. Virker som man kanskje kan ta Lutinus og Crinone mens man ammer, så håper jeg kan få resept på noe støttemedisin av gynekologen. Sist måtte jeg ta blodprøve for å få progesterontilskudd, håper jeg slipper det denne gangen. Vi prøver kun én gang til før det blir en måned prøvepause fordi jeg er forlover i et bryllup 9. juli neste år, så hvis jeg må ta blodprøve for å få det er det nesten ikke vits. Tror kanskje jeg slutter ammingen i løpet av oktober hvis jeg ikke er gravid før det. Syns jo 14 måneder amming er bra ❤️

Har også begynt å måle temperaturen og kjøpt VIP-pakken til Fertility Friend. Likte den så godt sist.

Ikke beklag, synes det er spennende å følge med på deg - og som du sier selv så er det din dagbok :joyful:
 
PP2 - CD7
Var hos Medicus i dag for å sjekke at alt stod bra til. Det gjorde det heldigvis, og fikk i dag også bekreftet at jeg har PCO som jeg har trodd hele veien. Hadde håpet jeg kunne få noen medisiner nå som jeg fremdeles ammet, men hun sa heller at vi kjørte full pakke med letrozol, ovitrelle og Duphaston når jeg har sluttet å amme. Syns egentlig det var litt kjipt, for føler jeg da må ofre ammingen for datteren vår for å kunne bli gravid på nytt. Har lyst til å amme henne frem til ettårsdagen i hvert fall, sånn at hun også får pupp under barnehageinnkjøringen. Men så over til problemstillingen:

Burde jeg slutte å amme ved positiv eggløsningstest å prøve Duphaston alene i september?

Burde vi prøve helt naturlig i ved neste eggløsning?

Eller burde vi prøve med Duphaston og amme samtidig som tryggmammamedisin har sagt at burde gå fint?

Vil på en måte slutte amming når snuppa er klar, men det er flere ting som gjør at jeg syns det hadde vært greit å slutte med ammingen snart. Savner min egen kropp, kunne gå med vanlig BH på jobben og kunne dra i bryllup uten å være redd for brystbetennelse og tette melkeganger. Men syns også ammingen er fin kos og føler datteren min er veldig glad i puppen. Har bestemt meg for å kun amme én gang i døgnet nå. Har egentlig ammet når hun står opp og når hun legges, men nå skal jeg slutte med 06:00-ammingen. Er så slitsomt med den når mannen uansett tar morgningene og jeg nettene. Deilig å heller kunne sove ut, og må jo tenke litt på meg selv også.

Ellers sa gynekologen at det ikke var noen store follikler enda, så det er lenge til eggløsning. Hvilepulsen er også rekordlav.

87CDB8AC-DB2E-4EF1-B067-D5C179E9C903.jpeg



Siste problemstilling for i dag er vaksinedose 2. Skal ta den 30. august. Eggløsning er rundt samme tid. Tør man å prøve likevel? Burde jeg utsette til tidligere eller senere hvis det går? Senere går vel alltid, men ikke sikkert jeg kan få til før.

Dagens lille utblåsning av alle tanker som svirrer i hodet mitt ❤️
 
Last edited:
Back
Topp