Dobbelt guttenavn??

maays91

Andre møte med forumet
Kan noen komme med forslag til dobbelte guttenavn som er litt spesielle men samt. fine? Liker Arian, Leander, Oliver, Benjamin, Ruben, Noah, Emilian, Tobias, Sebastian, Sander og noe i den duren.. Vannskelig å kombinere når han vil ha to navn. Kom gjerne med forslag, også med andre guttenavn som er nydelige!!:)

min lille gutt skal mest sannsynlig heite Noah Emilian :)

Når det er uvanlige navn synes jeg det er best at de står alene, ettersom det kan bli litt for mye av det gode.. 

Sander er jo ikke så rart, så f.eks Sander Emilian?

Eller Noah Leander?

Jeg syns Oliver Tobias klinger bra - men det kommer helt an på hva etternavnet er, om det passer med etternavnet.

Det var et veldig fint navn :) Spent på hvilket navn vi kommer fram til! Vet ikke kjønn enda heller, men morsomt å ha noen forslag :)

Syntes Arian Leander var fint jeg! Oliver Sebastian  kan man også fint hete syntes jeg, men kommer ann på etternavn, og ikke minst uttale. Har lagt merke til at feks Oliver uttales veldig forskjellig fra det jeg er vant med blant de "unge" nå!

Benjamin Oliver:)

Jeg hadde Lucas Leander som en av favorittguttenavnene når snuppa lå i magen, liker det enda, men mannen er ikke enig desverre.

jeg vet om noen som hetter dette, synnes de er litt finne jeg da
Ruben Andre
Kai Ruben
Noah Andre
John Sebastian

Arian Leander
Arian Oliver ( om det uttales oliiiver, med lang i)
Noah Leander
Noah Emilian
Sander Emilian

ingen av de navnene du nevner er særlig spesielle - veldig populære navn for tiden! Da måtte det isåfall bli Ruben. Men synes mange av de passer sammen.

Barnefar vil at babyen skal hete Ole Johan eller Ole Marius.. :p

Men Ole har jeg dårlig tilknyttninger til, så blir ikke noe med Ole i, i vertfall...

Sønnen min heter Markus Leander, Leander går faktisk til veldig mange navn fant jeg ut :)

Når man skal kombinere navn syns jeg de bør klinge fint slik at man kan si det litt raskt uten at tunga krøller seg, om du skjønner. Oliver Sebastian blir mange stavelser.Spesielt om det faktisk er slik at det skal være et dobbeltnavn, at dere skal bruke begge navnene til hverdags. 

Men f.eks. Ole Sebastian, Noah Tobias, Tor Emilian og slikt. Ole kan man egentlig sette foran det meste, tror jeg. Mange av navnene du nevner er litt lange, så da syns jeg det er greit med noe kortere foran. Ole, Jan, Tor, Kjell, Trond, Ken, Roy, Per og slike navn er fine til å kombinere. Du kan jo se om det er noen navn i familien du har lyst til å bruke?

En annen ting er at det andre navnet bør ikke begynne på samme bokstav som det første navnet slutter på, f.eks. Tobias Sebastia, det blir litt hakkete å uttale. 

Gutten i magen min skal hete Noah Nathaniel :)

Noah Leander....

Back
Topp