Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Per ivan. Men Per William var fint da :) Ellers er det jo bare å finn ett par navn til som du liker å teste sammen med Per :) Er mange navn som passer inn etter :D
Synes Per William blir litt mye stilmiks, men det var kanskje også meningen, kombinere noe traust og norsk med noe internasjonalt i ett og samme navn?
Hva med Per Vilhelm? (mer norsk variant av William...)
Ellers synes jeg Per Marius er fint. Evt:
Per Kristian
Per Anders
Synes også Per er vakkert helt alene. Ikke så mange som heter det lenger i den yngste generasjonen i dag.
Takk for mange fine forslag. Vil gjerne finne ett fint navn til Per, syns det er litt kort alene. Og alle jeg kjenner som heter det er "gamle", så tenkte at med ett annet navn ved siden av så kanskje det føles litt mer riktig ut som babynavn. Det er nemlig navnet til pappa. Han ble borte for noen år siden så det er en koselig tanke å kalle opp etter han. :)
Per William kom jeg på litt fordi det er blanding av "gammelt og nytt". William er jo veldig poppis nå og litt internasjonalt som angara sier.
Må nok tenke litt mer på dette med navn, men det er godt å få gode forslag! Spesielt siden jeg er litt usikker. Har jo tenkt på å bruke det alene, men vi har "bare" ett etternavn og det er isåfall en av de få bebisene her i verden som får SÅ kort navn :) Og i mitt hode er Per litt navn på eldre, ikke så mange yngre. Men må kanskje bare bli vant med tanken? Og kanskje kjekt å ha ett norsk navn ikke så mange bruker og?
Hmmm...
Jeg forbinder ikke navnet Per med en gammel mann.
Det er veldig mange navn som er like korte som det navnet. Er nesten bare en fordel å ha kort navn, for da blir det mindre bokstaver å skrive ;-)
Det var en av grunnene til at jeg valgte å kun beholde mannen min sitt etternavn. Jeg orket rett og slett ikke å måtte signere papirer med 2 etternavn!..litt latskap er lov :-p
Det var grunnen til at min mann valgte å ta mitt etternavn, vi har i tillegg hvert vårt mellomnavn (jeg hadde to etternavn, nå er ett etternavn og han har sitt gamle etternavn som mellomnavn). Men på denne måten får barna bare ett etternavn. Både han og jeg har fire navn tilsammen så vi setter pris på å ikke ha sykt lange navn på barna, men gutten kan godt ha ett mellomavn når fornavn er kort og etternavnet er litt kort.