Dobbel NIPT?

Nukis

Forumet er livet
Februarhjertene2017
Marsboerne2017
August 2018
Marsboerne 2023
Aprilspirene 2023
Julemiraklene 2025
Noen her som vurderer å ta nipt i utlandet, i tillegg til den gratise som vi får i Norge over 35år?

De tester jo for litt mer i utlandet + man får vite kjønn...

Står å bikker på om jeg skal bestille...

Noen her som vurderer å ta nipt i utlandet, i tillegg til den gratise som vi får i Norge over 35år?

De tester jo for litt mer i utlandet + man får vite kjønn...

Står å bikker på om jeg skal bestille...
Har vurdert fordi jeg er kontrollfreak og nysgjerrig på alt, men lander hver gang på at jeg er hysterisk :laughing001 Samboer kommer aldri til å gå med på det heller. Leste et sted at det bør bestilles i uke 8/9 om man skal ha hjemmekit, så da er det snart for sent for meg også. Kanskje like greit.

Har vurdert fordi jeg er kontrollfreak og nysgjerrig på alt, men lander hver gang på at jeg er hysterisk :laughing001 Samboer kommer aldri til å gå med på det heller. Leste et sted at det bør bestilles i uke 8/9 om man skal ha hjemmekit, så da er det snart for sent for meg også. Kanskje like greit.
Jeg bestilte inatt :angelic::hilarious: tenkte at det er farsken meg ikke mange ganger man går gravid, så better safe than sorry :shy:

Hvor bestilte du fra? Vet du om Sverige har samme bredde i sin test som Danmark?
Det har jeg ikke satt meg inn i, jeg bestilte samme som sist - og det er Panorama Basis fra ultralydklinikken i Danmark :)

Sikkert lurt å droppe den i Norge da, så slipper systemet å bruke ressurser på det :) Du får jo uansett mye mer svar fra den i DK :)
Ja, sant nok :)

Det har jeg ikke satt meg inn i, jeg bestilte samme som sist - og det er Panorama Basis fra ultralydklinikken i Danmark :)
Kan jeg spørre hva man gjør om den prøven gir positive utslag på noe? Får du da oppfølging ved sykehuset du hører til? Og kan positive utslag på denne utvidede prøven tolkes på lik linje med positive utslag på NIPTen de gjør i Norge? Mener jeg leste at den brede har flere falske positive. Mange spørsmål, ikke sikkert du har alle svar o_O

Kan jeg spørre hva man gjør om den prøven gir positive utslag på noe? Får du da oppfølging ved sykehuset du hører til? Og kan positive utslag på denne utvidede prøven tolkes på lik linje med positive utslag på NIPTen de gjør i Norge? Mener jeg leste at den brede har flere falske positive. Mange spørsmål, ikke sikkert du har alle svar o_O
Slik jeg har forstått det, så dersom man får positivt svar - så kontakter man fastlege og får henvisning til enten nipt i norge eller fostervannsprøve - for å sjekke nærmere om det stemmer :)

Blir kjønnstesting gjort uansett eller må man huke av i et skjema?
Man både skriver det i mail til dem, og huker av på skjema - hvis jeg ikke husker feil :) Det er valgfritt hvertfall!

Har lyst til å bestille herfra, og må vel bestemme meg rimelig kjapt siden jeg snart er i uke 9+0.. men jeg bor jo også i gokk, så er så usikker mtp å sende prøven :bag: Må ta ferje for å komme seg hit liksom, så er vel ingen fra DHL som kommer helt ut hit for å hente den?! :hilarious:
Mottok pakken idag, velger å ta prøven på søndagskveld - da er jeg etter mine beregninger 9+4 men ifølge tul så er jeg 10+2. Ringte DHL idag å forhørte meg om pakken kunne hentes på mannens jobb - og det kunne den visstnok. Så da håper jeg og tror at den sendes på mandag derfra. Fikk også beskjed fra DHL at dersom den skal hentes hos oss, så er det kun tirsdager og torsdager de er i området. Så du kan ringe DHL og spørre hvordan mulighetene dine er :)

Har akkurat fått panorama utvidet jeg også nå, skrev d på mail om kjønn. Også skal man vell helst bestille opphenting samme dag som man tar blodprøven, så sikkrrt lurt å sjekke opp i det ja!

Har akkurat fått panorama utvidet jeg også nå, skrev d på mail om kjønn. Også skal man vell helst bestille opphenting samme dag som man tar blodprøven, så sikkrrt lurt å sjekke opp i det ja!
Jeg blir å ta prøven søndagskveld av en venninne, og sende dagen etter. Sist gang ble ikke pakken hentet før 2 dager etter, men det gikk bra :)

Jeg blir å ta prøven søndagskveld av en venninne, og sende dagen etter. Sist gang ble ikke pakken hentet før 2 dager etter, men det gikk bra :)
Åå oki, såbra :smiley-bounce022 ringer man for å bestille opphenting? Og hvordan gjør man de toll greienev får sikkert svar med de om det også seff men

Åå oki, såbra :smiley-bounce022 ringer man for å bestille opphenting? Og hvordan gjør man de toll greienev får sikkert svar med de om det også seff men
Når man vet når man skal sende prøven (i mitt tilfelle mandag) så sender man mail til klinikken og informerer om det i god tid (2-3 dager). Så ordner de med fraktpapirer og tollpapirer som de sender deg på epost - som du skal skrive ut. Når du får epost med papirene, så står det et waybill-nummer der som du skal oppgi til DHL når du ringer å bestiller opphenting :)

Alt står beskrevet i papirene som følger med kittet, står ganske detaljert. Så først bestille kittet, så sende mail når du vet når du skal sende prøven, så bestille du henting fra DHL (bestill 2-3 dager før helst) :)

Back
Topp