Blir det en nummer 3?

CD4
Mandagen var skikkelig vond, tok fire smertestillende og det hjalp nesten ikke. Heldigvis ble det bedre tirsdag og onsdag, og i dag er jeg helt på slutten av mensen og har ingen smerter. Nå gleder jeg meg til å kunne kose litt med mannen igjen, drikke litt på julebord denne og neste helg, og til testingen etter eggløsning starter igjen. Forrige syklus fikk jeg eggløsning dag 16. Håper den kommer rundt samme tid denne syklusen ☺️

Vi ligger ca NØYAKTIG likt denne syklusen: i dag er mensen ferdig og jeg er på CD4... :) Nå jævlar, nå kicker vi ass! <3
Tester du for EL denne gang?
 
Vi ligger ca NØYAKTIG likt denne syklusen: i dag er mensen ferdig og jeg er på CD4... :) Nå jævlar, nå kicker vi ass! <3
Tester du for EL denne gang?

Så gøy! Håper vi blir gravide denne syklusen og kan følge hverandre hele veien.

Jeg tester etter EL og måler temperaturen. Må teste etter EL siden jeg tar progesteron fra dagen etter positiv EL-test. Skal du teste? Når fikk du EL sist?
 
CD7
Ferdig med mensen og min andre enkle Femar-kur. Tok en eggløsningstest i dag bare for å sjekke, og syns det er gøy at den er såpass «positiv». Jeg pleier å få kun en enkel strek de dagene jeg har lavt LH, så tar det som et tegn på at Femar-kuren fungerer. Så vidt jeg har forstått skal den redusere østrogen i kroppen, og at kroppen da svarer med å øke FSH og LH. Syns også at det jobbes godt på venstre side - så bli spennende å se om det blir den venstre siden jeg får eggløsning på nok en gang. Er den venstre livmoren jeg har skylt med kontrastvæske, så av en eller annen grunn stoler jeg mest på den livmoren.

Legger ved bilde av dagens test, hvordan den så ut ved forrige eggløsning og en test som viser hvor negativ den pleier å være før det stiger.
 

Vedlegg

  • 2D8403B3-1ACE-40AA-92F2-994B86A9CD5C.jpeg
    2D8403B3-1ACE-40AA-92F2-994B86A9CD5C.jpeg
    8,3 KB · Visninger: 91
  • 6CA4526C-82BA-416D-BF4D-446FAD771820.jpeg
    6CA4526C-82BA-416D-BF4D-446FAD771820.jpeg
    18,3 KB · Visninger: 86
  • 61CB8DBE-FFF1-4198-8434-70416595E309.jpeg
    61CB8DBE-FFF1-4198-8434-70416595E309.jpeg
    15,4 KB · Visninger: 86
CD8
Endelig er temperaturen på vei ned igjen. Syns den holdt seg høy mye lenger enn de andre månedene. Har pleid å ligge på 36,3 før eggløsning og mellom 36,5-36,8 etter eggløsning.

Gleder meg SÅ til å begynne testingen etter eggløsning igjen. Det gjør noe med sinnet å bli ferdig med blødningen, og kunne se fremover igjen. Merker jeg er tilbake som meg selv, og jeg gleder meg til jul, har det fint på jobb og føler ikke jeg går rundt som en «bøtte som er overfylt av følelser» og at det skal null til før det renner over (slik jeg gjør rundt mensen) ☺️
 

Vedlegg

  • C55951BD-807F-4BC5-B5FB-DA4803C7F9A6.jpeg
    C55951BD-807F-4BC5-B5FB-DA4803C7F9A6.jpeg
    51,4 KB · Visninger: 76
CD8
Endelig er temperaturen på vei ned igjen. Syns den holdt seg høy mye lenger enn de andre månedene. Har pleid å ligge på 36,3 før eggløsning og mellom 36,5-36,8 etter eggløsning.

Gleder meg SÅ til å begynne testingen etter eggløsning igjen. Det gjør noe med sinnet å bli ferdig med blødningen, og kunne se fremover igjen. Merker jeg er tilbake som meg selv, og jeg gleder meg til jul, har det fint på jobb og føler ikke jeg går rundt som en «bøtte som er overfylt av følelser» og at det skal null til før det renner over (slik jeg gjør rundt mensen) ☺️
Nå vet du at du klarer å bli gravid :) da er det bare å vente på gullegget! :) prøver du noe for å øke sjanser? typ spise gulrot, bidronniggele og sånt?
 
Nå vet du at du klarer å bli gravid :) da er det bare å vente på gullegget! :) prøver du noe for å øke sjanser? typ spise gulrot, bidronniggele og sånt?

Spiser ekstra grapefrukt og drikker grapefruktjuice før eggløsning, bruker conceive pluss glidemiddel og spiser ananas fra 1-5 DPO. I tillegg tar jeg ekstra B-vitamin, D-vitamin og de graviditetspillene som er anbefalt.

Har også fått mannen til å spise vitaminer etter vi begynte å prøve og gir han granateplejuice uken før eggløsning. Han er heldigvis veldig med på det selv - og dobbeltsjekker ofte om jeg har tatt dagens dose vitaminer også.

Prøver også å gjøre en del Fertility Yoga (søker etter diverse filmer på YouTube).

I tillegg til at jeg tar Femar og Duphaston (progesteron). Så med andre ord føler jeg at jeg gjør alt jeg kan for å legge til rette - og så blir resten opp til naturen. Vet at det ikke nødvendigvis hjelper med alt dette, men det gir meg en ro på at jeg har gjort det jeg kan og jeg syns det er litt gøy. I tillegg kutter jeg ut alkohol i DPO-land og holder meg sånn ca. til den maksimalt anbefalte mengden koffein ☺️
 
Nå vet du at du klarer å bli gravid :) da er det bare å vente på gullegget! :) prøver du noe for å øke sjanser? typ spise gulrot, bidronniggele og sånt?

Er det A-vitaminene og betakarotenen i gulrot som bidrar til normal celledeling som gjør at man bør spise det? Er det anbefalt før eggløsning for kvinnen, for mannen eller for begge? ☺️ Drikker forresten også litt salviete, men det er bare rester fra jeg kjøpte inn det og lakrisrotte i en syklus. Drikker ikke store mengder.
 
Spiser ekstra grapefrukt og drikker grapefruktjuice før eggløsning, bruker conceive pluss glidemiddel og spiser ananas fra 1-5 DPO. I tillegg tar jeg ekstra B-vitamin, D-vitamin og de graviditetspillene som er anbefalt.

Har også fått mannen til å spise vitaminer etter vi begynte å prøve og gir han granateplejuice uken før eggløsning. Han er heldigvis veldig med på det selv - og dobbeltsjekker ofte om jeg har tatt dagens dose vitaminer også.

Prøver også å gjøre en del Fertility Yoga (søker etter diverse filmer på YouTube).

I tillegg til at jeg tar Femar og Duphaston (progesteron). Så med andre ord føler jeg at jeg gjør alt jeg kan for å legge til rette - og så blir resten opp til naturen. Vet at det ikke nødvendigvis hjelper med alt dette, men det gir meg en ro på at jeg har gjort det jeg kan og jeg syns det er litt gøy. I tillegg kutter jeg ut alkohol i DPO-land og holder meg sånn ca. til den maksimalt anbefalte mengden koffein ☺️
Jeg prøvde babyklister for første gang og det ser ut til å kanskje ha gjort susen? :) Så fint mannen er med på opplegget - det har mye å si :)
 
Er det A-vitaminene og betakarotenen i gulrot som bidrar til normal celledeling som gjør at man bør spise det? Er det anbefalt før eggløsning for kvinnen, for mannen eller for begge? ☺️ Drikker forresten også litt salviete, men det er bare rester fra jeg kjøpte inn det og lakrisrotte i en syklus. Drikker ikke store mengder.
Betakarotenen skal vist bidra til en mer "normal" syklus og evt tidligere el?
 
CD11

Syns testene var overraskende mørke i dag, og lurer på om eggløsning kanskje kan komme litt før enn sist. Fikk positiv eggløsningstest CD15 sist, og syns testen i dag var sterkere enn på samme tid forrige syklus. Blir spennende å følge med på utviklingen ☺️ Temperaturen er også fin og lav. Syns ikke at eggløsningsslimet er helt på plass enda, håper det kommer snart. Men pleier ikke å ha så altfor mye av det.

Edit: Eggløsningsslimet kom nå på dobesøk nummer to. Har aldri fått det så tidlig i syklus før - kjempegira!
 

Vedlegg

  • 5569F4AA-1091-49B2-A0E2-0B989A9E1361.jpeg
    5569F4AA-1091-49B2-A0E2-0B989A9E1361.jpeg
    62,1 KB · Visninger: 73
  • 4D0AF858-35A1-42C3-8652-7CE4D97DC244.jpeg
    4D0AF858-35A1-42C3-8652-7CE4D97DC244.jpeg
    19,3 KB · Visninger: 80
Last edited:
Morsomt å følge utviklingen! Fikk blinkesmiley på CB-digital i dag tidlig, så kan hende at vi havner ca. likt ut med EL :hello2
 
Morsomt å følge utviklingen! Fikk blinkesmiley på CB-digital i dag tidlig, så kan hende at vi havner ca. likt ut med EL :hello2

Så gøy - herlig med blinking, og morsomt at vi følger hverandre så likt. Mannen lo av hvor glad jeg er i dag. Haha, morsomt hvordan humøret påvirkes så mye av hvor man er i syklusen :)
 
CD14
Hadde julebord med jentegjengen i går. Koste meg skikkelig. Siden jeg kanskje (forhåpentligvis) ikke kan drikke på de to neste julebordene, så gikk jeg all in.

Har gått tom for RFSU-testene, og har nå begynt med babyplan som jeg tidligere har syns det vært vanskelig å tolke. Tok en digital også for å være sikker (viste tom sirkel). Føler det nærmer seg - men kanskje litt vanskelig å si?
 

Vedlegg

  • 28F0E3F6-6D21-43AB-A61F-7CBA183A9F55.jpeg
    28F0E3F6-6D21-43AB-A61F-7CBA183A9F55.jpeg
    13,6 KB · Visninger: 103
CD15

Negativ test i dag også. Kjenner jeg er litt skuffet siden jeg fikk positiv test denne dagen forrige runde med letrozol. Merker at jeg med en gang begynner å tenke at letrozolen har mistet effekten og nå går det sikkert ikke... bah, kan ikke testen bare bli positiv snart ☺️
 

Vedlegg

  • 0E521083-E81A-429A-A2DC-6862B3EFBEC7.jpeg
    0E521083-E81A-429A-A2DC-6862B3EFBEC7.jpeg
    10,9 KB · Visninger: 79
CD15

Negativ test i dag også. Kjenner jeg er litt skuffet siden jeg fikk positiv test denne dagen forrige runde med letrozol. Merker at jeg med en gang begynner å tenke at letrozolen har mistet effekten og nå går det sikkert ikke... bah, kan ikke testen bare bli positiv snart ☺️
Jeg fikk EL senere og senere på Letrozol :) Hadde EL på CD 23 når jeg ble gravid med minste jenta :)
 
Denne EL-testingen virker litt stressende :( Håper det kommer positive svar snart :D

Kan være veldig gøy og veldig kjedelig. Jeg må dessverre teste fordi jeg skal ta progesteron fra og med dagen etter positiv test. Men hadde sikkert gjort det uansett siden jeg er litt kontroll-freak! ☺️ Tester du etter EL? Kjenner du at det nærmer seg på kroppen?
 
CD15

Negativ test i dag også. Kjenner jeg er litt skuffet siden jeg fikk positiv test denne dagen forrige runde med letrozol. Merker at jeg med en gang begynner å tenke at letrozolen har mistet effekten og nå går det sikkert ikke... bah, kan ikke testen bare bli positiv snart ☺️

Blæ, kjedelig med negativ test :wtf: Tester du morgen og kveld? Satser på at toppen er rett rundt hjørnet! Vi skal jo ha termin samtidig, vettu :joyful:
 
Blæ, kjedelig med negativ test :wtf: Tester du morgen og kveld? Satser på at toppen er rett rundt hjørnet! Vi skal jo ha termin samtidig, vettu :joyful:

Gjør litt forskjellig. Noen ganger tester jeg kveld også, bare fordi jeg syns det er gøy. Men vet at jeg egentlig ikke trenger det, for har en relativt lang LH topp (får ofte positiv to dager på rad, men egget slipper dagen etter første positive, vet det fordi jeg tenker i tillegg). Siden jeg kanskje føder noen dager før termin, får jeg gi deg et lite forsprang. Haha ☺️ Så du hadde/har EL i dag, og at aksjene er lagt inn. Her har vi lagt inn aksjer annenhver dag i en uke allerede, og kommer til å fortsette med det/øke intensiteten når testen blir positiv ☺️
 
Back
Topp