dobbel forsikring

Looney

Forumet er livet
VIP
Hvis man har dobbel forsikring på noe, f.eks innbo eller seg selv. Får man da dobbelt igjen om noe skjer eller hvordan funker det??

*blond når det kommer til forsikring ja*

Får ikke dobbelt utbetalt, nei! Bare bortkastede penger, så er lurt å sjekke opp hva du er forsikret for f.eks. gjennom arbeidsplassen.

Jeg har hørt om flere som har fått dobbelt utbetalt men vet ikke jeg

Noen som vet sikkert??

Kan forklare hvordan det er med den forsikringen jeg har gjennom jobben i alle fall. Dersom jeg mot all formoding skulle dø, vil mitt barn få forsikringsutbetalingen. Hadde jeg hatt samboer, vil ikke han fått noen ting, uansett om han var far til barna eller ikke. En må derfor enten gidte seg eller tenge egen livsforsikring på hverandre. I så fall vil det på en måte bli dobbel utbetaling. En utbetaling til barna fra jobben, og en utbetaling fra livsforsikringen til den gjenlevende parten. Men så vidt jeg vet kan man ikke som enkeltperson få dobbel utbetaling. Er derfor ikke noe poeng i å ha dobbel forsikring.
Men jeg er ikke 100 % sikker.....

Mange som sikkert er dobbeltforsikra.. ikke minst når det kommer til innboforsikring som mange har via jobben. Den forsikringen blir jo ofte "slengt på" de andre forsikringene man skaffer seg som privatperson men har aldri hørt at man for dobbelt utbetalt.  

ORIGINAL: FrøkenM

Hva slags forsikring var det, da? Høres rart ut.

Vi hadde et møte med forsikringsmannen her på jobb for noen år siden, der vi spurte om dette. Siden vi har forsikring gjennom jobb. Da sa han at vi IKKE fikk utbetalt dobbelt dersom vi hadde dobbel forsikring, men det gikk vel på ufør/død osv.

[:D][:D]

ORIGINAL: Grete71

ORIGINAL: FrøkenM

Hva slags forsikring var det, da? Høres rart ut.

Vi hadde et møte med forsikringsmannen her på jobb for noen år siden, der vi spurte om dette. Siden vi har forsikring gjennom jobb. Da sa han at vi IKKE fikk utbetalt dobbelt dersom vi hadde dobbel forsikring, men det gikk vel på ufør/død osv.

Nei det husker jeg ikke..var bare ei på jobben som hadde fått dobbelt utbetalt men lurer på om det var innbo eller no..Jeg husker ikke gitt [:o]

Fra Trygg Vesta sin side:

Du kan tegne så mange livsforsikringer du vil, og alle vil bli utbetalt i sin helhet ved dødsfall i henhold til vilkårene.

For skadeforsikring får du imidlertid bare én erstatning. Du kan ikke forsikre huset flere ganger og så bygge mange hus hvis huset brenner ned. Men forsikringsselskapene vil da samarbeide slik at du får den erstatning som er gunstigst for deg. Kollektive forsikringer er som regel mer prisgunstige enn private forsikringer. Men de kollektive forsikringene har standardiserte og ofte begrensete vilkår, som ikke fullt ut dekker dine behov og som ikke kan tilpasses dine behov etter hvert som de endrer seg.

Okai, gir meg jeg.... Tar feil, jeg.... [8|] 

Man får nok ikke dobbelt utbetalt, nei. Kan ikke levere samme kravet til flere forsikringsselskap

opp med seg da tråden

ORIGINAL: Looney

opp med seg da tråden

Back
Topp