Dobbel dose Ovitrelle

Hurit_2014

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
Tar jo ti dager der en vanlig Ovitrelle kan slå ut på tester, men hvor lang tid kan man få falsk positiv etter dobbel dose? :)

Hmm...er usikker. Har du billigstrimler du kan teste med? Så kan du følge med på hvordan den synker. Kan ikke tenke meg at det skal ta så fryktelig mye lenger med dobbel dose. Husker ikke hva det står i bruksanvisningen heller.

Har bestilt i går så får de vel om et par dager :)

Hva mener du med dobbel dose? Tviler på at den sitter i mye lengre, om lengre i det hele tatt, for halveringstiden er den samme uansett :)

Hva mener du med dobbel dose? Tviler på at den sitter i mye lengre, om lengre i det hele tatt, for halveringstiden er den samme uansett :)
Det var sånn jeg tenkte men var litt usikker på om det stemmer! Men det gir mening altså... Så samme cirka 10-11 dager kanske? Bra med billigstrimler :)

Satt to penner med Ovitrelle pga få egg (forstå det den som kan). Tenkte derfor at det er dobbel så mye hcg i blodet og at det derfor tar lenger tid å få det ut av blodet :p

Satt to penner med Ovitrelle pga få egg (forstå det den som kan). Tenkte derfor at det er dobbel så mye hcg i blodet og at det derfor tar lenger tid å få det ut av blodet :p
Jo mer hcg jo lenger tid ja! Halveringstid er den samme, men når man starter på et høyere tall og deler på to må man dele flere ganger før man kommer til det samme tallet som med halve mengden. Men dobbelt så lenge er det sikkert ikke, har ikke regnet på det;)

Fikk beskjed om at to penner var vanlig dose, eneste grunnen til to er at de har ikke større penner i Norge. Satte to selv og testene var blanke etter 10 dager :)

Fikk beskjed om at to penner var vanlig dose, eneste grunnen til to er at de har ikke større penner i Norge. Satte to selv og testene var blanke etter 10 dager :)
Takk, trodde det var mer enn vanlig. :) Tok bare enn penn sist (2013) mener jeg

Tror standard på riksen er 1, men sikkert forskjellig utifra situasjonen man er i:)

Ser at det står på felleskatalogen at 1 (250 mcg) er vanlig, men hun vi var hos på St. olav sa at 500 microgram var vanlig og at de har ikke sprøyter med det lengre. Så det er tydeligvis forskjell fra klinikk til klinikk og situasjon til situasjon :)

Hører til st Olavs så sikkert derfor. Kanskje det var en 500 mcg penn i 2013? Testene ble sendt i dag, så er hel her snart. Så kan jeg begynne å teste og se om de blir svakere nå som det snart er gått ti dager.

Det vil ta 2 dager ekstra ca. Hvis dosen halverer seg hver 2 dag som antatt, så er du på "enkel dose" etter 2 dager :) men såklart forekommer det variasjoner.

Takk, det var en god og enkel forklaring. Og takk til alle dere andre også da :) da tar jeg test fra onsdag når det er gått ti dager for å se om testene blir hvit eller helst sterkere :) lørdag bør det da ikke være Ovitrelle lengre

Back
Topp