Do vaner for 2åringer

Piper Chapman

Gift med forumet
Mange bleier har ditt barn på rundt 2 år om dagen med bæsj ??

Her er det løs mage inntil 5 ganger om dagen :( sår bak og foran av alt vaskinga.
(er til utreding)

Maks to bæsjer om dagen, og da er det for det meste fast og fint ;)

Leit å høre om ungen din da. Stakkars liten :( Hørtes ikke godt ut! Håper dere får noen svar på hva som kan feile h*n!

Snuppa på 2.5 år har avføring 1-2 ganger om dagen, noen ganger går det 1 dag i mellom hver gang det kommer noe resultat. Lykke til med utredninga :-)

1-2 ganger daglig er normalen her, en gang om morgenen og en gang om ettermiddagen/kvelden, noen ganger bare en av "rundene".

Normal "voksen" konsistens, hvis du lurte, he he.

Her er det stort sett en gang til dagen (noen ganger 2), enten små saue-kuler eller ganske myk konsistens...

Takk ;) Nå går det i melk fri mat og har gjort det en stund. for Barnelegen mente det var melk men det er det ikke, for her er det samme som før. Det er en han ;)

Grønnkommode skrev:
Maks to bæsjer om dagen, og da er det for det meste fast og fint ;)

Leit å høre om ungen din da. Stakkars liten :( Hørtes ikke godt ut! Håper dere får noen svar på hva som kan feile h*n!

Tweak skrev:
1-2 ganger daglig er normalen her, en gang om morgenen og en gang om ettermiddagen/kvelden, noen ganger bare en av "rundene".

Normal "voksen" konsistens, hvis du lurte, he he.

1-20avføringer i døgnet.

Har du prøvd sebamed protective diaper cream? Vi har prøvd alt, og den salven er helt utrolig bra!!

MaMMAtilsønnenmin skrev:
Mange bleier har ditt barn på rundt 2 år om dagen med bæsj ??
Og konsistens ?

Her er det løs mage inntil 5 ganger om dagen :( sår bak og foran av alt vaskinga.
(er til utreding)

Nei ikke prøvd.Takk ;) Bruker 

Bepanthen salve

og den fungerer! men når han får full bleie igjen blir han rød med en gang stakkars :/

LittleMonkey skrev:
1-20avføringer i døgnet.

Har du prøvd sebamed protective diaper cream? Vi har prøvd alt, og den salven er helt utrolig bra!!

MaMMAtilsønnenmin skrev:

Bepanthen salve

og den fungerer! men når han får full bleie igjen blir han rød med en gang stakkars :/

LittleMonkey skrev:
1-20avføringer i døgnet.

Et annet tips er å smøre stumpen med barriæresalve når den ikke er sår. Da skal det ganske mye til før stumpen blir sår :) 

ok ok, ja men det tipset tar jeg til meg  :) hvor kjøper jeg den ?

LittleMonkey skrev:

MaMMAtilsønnenmin skrev:

Bepanthen salve

LittleMonkey skrev:
1-20avføringer i døgnet.

Et annet tips er å smøre stumpen med barriæresalve når den ikke er sår. Da skal det ganske mye til før stumpen blir sår :) 

Barrieresalve kjøper du på apoteket, og merket er vel Tena Lady, så finnes i inkontinenshylla ;)

Nå er hun snart 3 år og har akkurat slutta med bleier

Men før det hadde hun for vane å bæsje 2 ganger om dagen, en gang en times tid etter frokost og en liten stund etter middag.

MaMMAtilsønnenmin skrev:
ok ok, ja men det tipset tar jeg til meg  :) hvor kjøper jeg den ?

LittleMonkey skrev:

MaMMAtilsønnenmin skrev:

Bepanthen salve

LittleMonkey skrev:
1-20avføringer i døgnet.

Apoteket. Spør etter barriæresalve. Vi har en gul tube, husker ikke helt merke, men det er en sånn salve som brukes ved stomi osv.

slutta med bleier når hu var 2 år og 3 uker. en mnd eller to senere på natta.
bæsjer en gang til dagen.

Her er det alt fra 1 gang om dagen til 4-5 dager mellom hver bæsjebleie. Alt er hardt. 

Back
Topp