Do trening

*bolledei*

Elsker forumet
Hvordan går det hos dere?

Her går det ikke så mye fremover egentlig, han er veldig inntresert i døen, å vet veldig godt hve som skal skje på den, men klarer ikke å gjøre noe på den. Han synes det er veldig greit å sitte på den da, så det gjøre han mange ganger i løpet av dagen. Hvordan går dere frem med det her?

Her er det lite do-trening. Jeg sliter med elendig form, så får ikke fulgt det skikkelig opp - dessverre.

Men, hender at mini selv ber om å få sitte på do, og da får han selvsagt det. Som regel så tisser han når han sitter der. De gangen han går naken så tisser han på potta eller do - veldig sjeldent han da har uhell og tisser på gulvet.

Så, ingen systematisk dotrening her enda.

sebastian vil sitte på do 1-2 ganger pr dag, men det skjer ingenting her heller.
han presser på...hehe...veldig morro å se.
andre dager kan han plutselig si uten at jeg har sagt noe: "bastian ikke do nå".
jeg har ikke tenkt så mye på dette med dotrening, men bhg anbefalte oss å begynne så smått da jeg var på foreldresamtale før jul.

jeg vet ikke helt hvordan man øver med de små jeg, men jeg har snakket litt om do og hvor tisset kommer ut...høres rart ut, men ja, dere skjønner [:D]

Vi driver pottetrening vi, ikke do riktig enda. Men hun bæsjer i potta hver dag, flere ggr om dagen. Prøver å bli kvitt bleia i løpet av sommern tenkte vi. Hun har ikke hatt bæsj i bleia på mange mnder. Så nå trener vi på at hun må si ifra når hun må tisse...
Vi trener hovedsaklig på potte først. Så tar vi for oss doen senere når hun skjønner greia.

er ikke i gang med noe skikkelig do-trening, tenkte vi skulle ta det til våren/sommeren, og gå skikkelig inn for det.. foreløbig er det litt innimellom[:)]
men snuppa har tissa/bæsja på do siden hun var vel 1 1/2 år, men bare innimellom. sitter på do morgen og kveld inni mellom og merker jeg at hun skal bæsje så prøver jeg å rekke doen.. men hun er ikke så intr. rett og slett....

Hun er endel på do både her og i barnehagen og det kommer ofte noe [:)]

Men ordentlig dotrening venter vi med til det blir litt varmere ute og litt mindre klær....

Vi triver mest tilvenning vil jeg kalle det.
Setter han på do når vi står opp og før vi legger han, han tisser omtrent hver eneste gang.
Om vi er hjemme på dagen setter vi han på do ved bleieskift. De dagene har han nesten helt tørre bleier.
Men han sier ikke i fra at han må tisse, sier i fra i dèt han gjør det [:D]
Bæsjingen er fortsatt udiskutabel fra hans side, han vil ligge under en stol eller under et bord og være i fred [8D]
Men det hender han bæsjer på do innimellom, om vi setter han der når han sliter med å få ut noe.
Men det er veldig sjelden.

Her sittes det på do morgen, kveld og når hun sier fra ellers på dagen.
Kommer som regel noe på doen, så hun er kjempe flink. Bæsjebleier har vi ikke lenger....

Er også veldig flink til å si fra, så vi prøver oss på truse litt innemellom hjemme, men blir gjerne ikke tid til mer enn en times tid på kvelden.

Satser på bleieavvenning til sommern...

Henry har tisset på do siden han var rundt 1 år, men sier ikke fra, og tisser i bleia enda visst vi ikke setter ham på do jevnlig.
Bæsj er ikke komt i do enda, han er ikke intressert[8|]

ORIGINAL: Oskarsmamma

Tisset på do tidligere, men full donekt nå, så lar vi det helt bero ...Vil ikke skape noe traumer..Tenker at han ikke er klar enda[;)]

Samme her...

Her pleier vi å spørre et par ganger om dagen om hun vil sitte på potte/do. Når hun vil det, pleier hun å tisse. Men i det siste har hun ikke vært så interessert, så vi pusher ikke. Hun har tydeligvis forstått hva det går ut på, i hvert fall.

ORIGINAL: magelykke

ORIGINAL: Oskarsmamma

Tisset på do tidligere, men full donekt nå, så lar vi det helt bero ...Vil ikke skape noe traumer..Tenker at han ikke er klar enda[;)]

Samme her...

Nesten det samme her også. Nå tisser han på do bare av og til om kvelden, i høst var det ivrig flere ganger om dagen. Jeg bare venter til han viser mer interesse, egentlig synes jeg det er lettvint at begge barna bruker bleier nå.[8D]

Potten har han alltid vært redd[8|], og har aldri prøvd å sitte på den en gang.

Back
Topp