Do besøk

Love4two

Forumet er livet
Thea får ikke til å bæsje på do. Hun sniker seg unna, under et bord eller liknende, når det skjer. Så kommer hun til oss etterpå og sier hun har bæsja i trusa. Jeg begynner å bli dritt lei (hehehehe). Synes jeg har prøvd så mange forskjellige metoder; snakket med henne, oppmuntret henne, lokket med premier osv. Men hun har noen ganger sagt at hun skal bæsje i do når hun blir større [8D]

Det blir litt mye styr ut av dette i barnehagen, for det er ikke alltid de har vasket henne nedentil etter uhellet [:'(] Måtte si i fra her en dag da hun kom hjem og sa hun hadde så vondt i rumpa. Thea har siden hun var liten hatt mye bleieutslett og blitt veldig fort sår hvis hun ikke har blitt rengjort godt nok. Vel, det viste seg at den voksne hadde fjernet DEN (klumpen) og verken vasket henne eller skiftet truse [:o][:'(][:@] Så det hender fremdeles at jeg må smøre henne nedentil og få vasket henne ordentlig. Litt kjipt sånn sett med jenter [&:]

Men så til saken: må jeg bare forsette å være tålmodig?? Hadde håpet på at dette ville ordne seg før vinterdress perioden [&:][:'(]

Fjerna en stor klump og ikke verken bytta truse eller vaska???!!! Nå ble jeg irritert på deres vegne- det går da virkelig ikke an!

Utover det har jeg ikke noen andre tips enn det du allerede har prøvd. Håper det går seg til snart [:)]

..

Huff jeg ser den med få ressurser og tid til å trene på å gå på do i bh. Og det er helt tullete egentlig.
Får bare belage meg på å få en pose med skitten truse og strømpebukse [&:]

Jeg signerer fjerneerna!!

Det går ikke ann!![:o] du bør snakke med barnehagen, de må da kunne hjelpe til litt de også.
Jeg vet ikke hva mer man kan gjøre enn å vente til hun er klar? hmm..

Har de prøvd med f.eks klistremerker som belønning i barnehagen?

De sa i barnehagen her på tirsdag at Thea kanskje led litt under at hun hadde blitt storesøster og at vi forventet at hun nå var stor jente. Det ble ikke sagt ordrett sånn, men det var ment sånn. Klart vi har hatt store forventninger ang dobesøk, fordi hun har vært så flink til å tisse på do, og til og med bæsjet litt der. Men de siste ukene har alt bare gått i stå. Natt til mandag tisset hun seg ut i vår seng 4 om natten [&:][:'(] for så å på morgenen tisse på seg lite utenfor do døra [&:]

Jeg har ingen tro på at dette kun bunner ut i at hun ble storesøster. Klart hun kan ha følt mye press siden vi ikke forstår at hun nå får til å gå på do, og klart hun ikke synes noe om at vi blir oppgitte og lettere irritert over at hun ikke får dette så godt til lengre. MEN hun er i barnehagen den tiden på dagen hun er mest opplagt til å lære og ser alle dem som går på do. Kanskje jeg er veldig til å legge skylden på barnehagen, kan godt hende, men jeg synes ikke jeg reagerer uten grunn.

De har gjort om barnegruppene og laget aldersblandede grupper. På Thea sin gruppe er de tilsamme 3 på samme alder som har gått samen siden de begynte i oktober 2007, men jeg er usikker på hvor mye de leker sammen. De kjenner hverandre godt, men vet at de ikke alltid leker så godt i sammen. Thea leker alltid med andre barn, de hun gikk på gruppe med før aldersblandingen og som er på samme alder som henne. På mandag gråt Thea høyt og ropet på en av de jentene, fordi det var så sent på dagen og noen av gruppene slo seg sammen og skulle leke i gymsalen. Thea så denne jenta stod i vinduet da vi dro og hele veien hjem var Thea oppløst i tårer. Da hadde jeg så lyst til å undersøke om hun kunne bytte gruppe. Så nå er jeg litt i tvil om hun egentlig har det helt topp i barnehagen. Mange forskjellige voksne å forholde seg til, fordi en på gruppa er i praksis (studerer tiol førskolelærer), ei vikar som snakker veldig dårlig norsk og som ikke helt ser barna. Et eksempel: "S må du på do? Har du bleie på? Da trenger du ikke gå på do?" Dermed oppmuntret hun gutten til å gjøre fra seg i bleie, og han som ville prøve å gå på do.

Huff dette ble langt.....

What[:o] (til den siste setningen) Herreguuuud, er det mulig. Nei, Hegemama, jeg blir meget opprørt av å lese det du skriver.
Virker ikke som at de er noe flinke til å se barna i det hele tatt, ikke bare han/hun utenlandske. De kan jo ikke sette opp grupper hvor barna ikke trives. Thea burde ha gode minner om barnehagen, ikke at hun var presset til å leke med dem hun ikke vil leke med. (det blir nok av slikt når de begynner på skolen, jobb osv.. senere i livet) Barnehagen skal være gode minner.

I vår barnehage er det fri lek hele tiden, spes når de er ute selvfølgelig. Men, de ser barna og hvor de er hva de liker å gjøre, så settes de i grupper til det de kan best. De er så små enda at det syns jeg er riktig. De får en masse utfordringer også slik at de kan bli bedre på ting de ikke mestrer så bra. Vel, nå sporer jeg av her, det er sikkert slik hos dere også. (kunne fortalt mye mer som er fantastisk med vår barnehage)

Blir bare så irritert over at de skylder på at hun har blitt storesøster.
Kian har blitt storebror og han får den hjelpen han trenger når det gjelder toalett fordet. (han fikser jo det selv nå da)
Vet om flere andre som fortsatt bruker bleie og de jobber intensivt med det også for sin egen del.

Kjære vene [:o] Klart det kan være en reaksjon på at ho har blitt storesøster,men at det er fordi dere har lagt press på ho tror jeg ikke noe på!

For meg høres det mest ut som at barnehagen ikke gidder å ta jobben med å hjelpe Thea til å mestre dette i barnehagen og derfor prøver å legge skylda på dere. Uproft!

Erik hadde mange uhell de to første bleiefrie dagene i barnehagen,men da tok den ene assistenten grep ved å lage skrytebok sammen med Erik og i den boka klistra de inn ei gullstjerne for hver gang han klarte å gå på do. Gutten var suuuperstolt [:D] I tillegg så ho at han sleit med å få det til når alle de andre skulle på do samtidig,så ho lot han vente til de hadde gått ut og så gikk de to inn igjen så han fikk den roen han trengte [:)]

Det er akkurat sånn det skal være fjerneerna. Jeg får gåsehud og blir god og varm inni meg når jeg hører det du sier/skriver.

Håper så inderlig at Thea kan få det sånn!!!!

Ta med denne ideen til barnehagen og vær rett og slett litt streng.

Jeg måtte det med vår, for de er supre når det gjelder mye. Men, når det gjelder å passe på om ungene er varme eller kalde, der er de ikke bra. En dag fant jeg Kian iskald ute. En tynn genser og en boblevest. Han var faktisk litt blå på leppene. (han blir det fort om han fryser veldig)

Og en annen dag, det var frost og fælt ute da vi gikk til barnehagen. Jeg har to dresser der, en med for og en uten.
kl på dagen var det sol og sikkert 15 grader, da hadde han på den fora dressen.. knall rød i toppen.

ORIGINAL: FjerneErna

Kjære vene [:o] Klart det kan være en reaksjon på at ho har blitt storesøster,men at det er fordi dere har lagt press på ho tror jeg ikke noe på!

For meg høres det mest ut som at barnehagen ikke gidder å ta jobben med å hjelpe Thea til å mestre dette i barnehagen og derfor prøver å legge skylda på dere. Uproft!

Erik hadde mange uhell de to første bleiefrie dagene i barnehagen,men da tok den ene assistenten grep ved å lage skrytebok sammen med Erik og i den boka klistra de inn ei gullstjerne for hver gang han klarte å gå på do. Gutten var suuuperstolt [:D] I tillegg så ho at han sleit med å få det til når alle de andre skulle på do samtidig,så ho lot han vente til de hadde gått ut og så gikk de to inn igjen så han fikk den roen han trengte [:)]

Å herlighet så utrolig flott. Nå fikk jeg tårer i øynene, for det er jo sånn jeg skulle ønske det var i Thea sin barenehage også. Det er jo sånn en møter barnet og tilrettelegger det for hvert enkelt barn med hvert sine behov. Jeg laget ett skjema til en gutt i forrige bh som slet veldig med å gå på do og han var 5. Det var vanskelig å være den eneste som fulgte det opp, men jeg prøvde. Han vill ikke sette seg på do, så han fikk smileansikt tegnet på skjemaet når han prøvde og når han fikk til å gå på do [:)] Han gikk i bh kun kort tid, men da jeg møtte mammaen hans like etter han sluttet fortalte hun at do besøkene gikk så mye bedre. Tror det er mange baren som ikke liker å gå på do når det er mange andre til stede. Og at det er viktig at de føler de blir tatt alvorlig uansett ha de ikke helt får til. Han gutte jeg snakker om, hadde godt av å ikke ha så mange voksne å forholde seg til når det handlet om å gå på do. Herlighet det er jo ganske så privat å gå på do.

Jeg finner alltid på masse jeg skulle sagt der og da, for da jeg gikk hjemmover hadde jeg masse jeg skulle sagt tilbake. Ikke så greit å si så mye når en skal hente en 3 åring ned en baby på slep [8D] Da kommer alle tenkene når ting har summet seg litt i topplokket [8D]

Kjenner jeg bare irriterer meg mer og mer for hver gang det er en liten ting. Ting som blir borte, og selv om det dukker opp neste dag, så irriterer det meg. For ikke snakke om alt dette med do trening som ikke er til stede i mine øyne.

Forstår at min reaksjon ikke er helt bak mål [&o]

ORIGINAL: Monkaponka

Det er akkurat sånn det skal være fjerneerna. Jeg får gåsehud og blir god og varm inni meg når jeg hører det du sier/skriver.

Håper så inderlig at Thea kan få det sånn!!!!

Ta med denne ideen til barnehagen og vær rett og slett litt streng.

Jeg måtte det med vår, for de er supre når det gjelder mye. Men, når det gjelder å passe på om ungene er varme eller kalde, der er de ikke bra. En dag fant jeg Kian iskald ute. En tynn genser og en boblevest. Han var faktisk litt blå på leppene. (han blir det fort om han fryser veldig)

Og en annen dag, det var frost og fælt ute da vi gikk til barnehagen. Jeg har to dresser der, en med for og en uten.
kl på dagen var det sol og sikkert 15 grader, da hadde han på den fora dressen.. knall rød i toppen.

Jeg også reagerte sterkt på det FjerneErna fortalte, så det var godt å høre at det ikke bare en meg som reagerer på at ting er litt for enkelt i barnehagen. Det er ikke sånn Thea har det i bh nei [:(]

Det å kle på er også mye tilfeldigheter rundt, hvem som kler på kan være forskjellig når på dagen siden de slår gruppene sammen på ettermiddagen [&:] Det synes jeg er helt utrolig, for det skal da ikke stå på hvem som kler på [&:] Hvis personalet er usikre på om de har kledd på barna nok må de jo bare ta runden og kjenne på dem, og skjekke hvordan de har det når de kommer inn etter en lang periode ute. Er ikke det en selvfølge da?

Det er ting jeg reagerer på i Erik sin barnehage også,så alt er ikke bare rosenrødt der heller. Men akkurat dette med dogåinga løste assistenten helt perfekt [:D] 

Ja, det er vel sånn over alt [&o]
Synes bare det er mere dritt enn kos i Thea sin barnehage..... [:)]
Jaja.

Back
Topp