DNA-test??

Jennie

Andre møte med forumet
Er det noen som vet hvordan DNA-test gjøres og når man kan ta det?Spurte jordmor,men hon var ikke helt sikker(!!),bare att man må vente 2 mån på svaret..Er det ikke mulig å ta det i samme sleng når babyen kommer?Eller må man best. time til legen etterpå og gjøre det der?
Takknemlig for svar...[&:]

Tror DNA testen har blitt veldig enkel å ta. De tar ikke lenger blodprøve, men heller en slags q-tips og gnir den inni munnen på personene det er snakk om.

ja det er veldig enkelt no, før så var det ryggmargsprøve , det har eg tatt, og det værste eg har opplevd[:'(]

men no er det vel berre vanlig blodprøve, iallefall tok søstera mi det no, då ho tok DNA test. der var det litt ventetid, måtte bestille..og tok nesten 4 uker før svaret kom..

Fikk beskjed av jordmoren på sjukehuset at det bare var en gnikk med en q-tips i munnhulen....hmmm....Kanskje det er forskjell fra sykehus til sjukehus?

ja det er sikkert forskjell, men enkelt uansett[:)]

hørte om noen som tok det for en stund siden..tror det ble gjort mens de var på sykehuset.og tok lang tid før de svar...dyrt var det visst også hørte jeg,men fordi moren egentlig nekta å bli med på det.så faren måtte vel ut med 2000kr for å svar på om det var hans barn...vært mye krangling mellom dem da...

Hvis du skal ta en farskapstest så burde du undersøke med trygdekontoret. Tror det er et lite fint smutthull som man kan benytte seg av. Husker ikke helt åssen det var , men det er noe med hvis faren nekter å betale barnebidrag, altså nekter farskap. Da var det noe med at da gikk testen på trygdekontorets regning.

Jeg kan ta feil her, men verdt å undersøke...

Farskapstesting
I noen tilfeller er det nødvendig å fastsette farskap ved DNA-analyse. Både privatpersoner og det offentlige kan kreve slik analyse. Den som krever analysen, betaler også utgiftene. Det vil si at det offentlige betaler dersom det foreligger farskapssak, mens privatpersoner betaler dersom man ikke ønsker å involvere det offentlige.

http://www.babyverden.no/templates/Article.aspx?id=4352

Sjekk ut www.farskap.no. Dette er en seriøs side, som blir mye brukt av både det offentlige og det private. På tvillingforumet jeg er mye inne på, er det mange som bruker dem for å finne ut om tvillingene er eneggede eller toeggede. Jeg har bare hørt gode referanser fra dem.

Back
Topp