Div.

Tinkerbell

22.01.14 <3
Januarhula 2014
Skal bebisenvha lue inne den første tida? Kor mange grader bør det vere på soverommet? Og når begynne dei med pute?:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi brukte ikke lue inne.. kanskje så vidt umiddelbart etter fødsel, en tynn bomullslue. Grader på soverommet vet jeg ikke, vi fikk beskjed av jordmor/helsesøster sist at vi skulle bare lufte som vanlig, det var i oktober da. Må vel bare prøve seg frem- kommer vel an på hvor kaldt det er ute osv. Pute begynte vi med nå når guttungen ble tre år...! :-)

Jeg har hørt 17 grader på soverommet.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg tenker 18 grader på soverommet. Tror ikke han trenger lue inne pga tempratur her i huset. Men kommer nok til å bruke det mest mulig. Syns det er fint og dekorativt. Ha ha. Se ann tempraturen på beisen tenker jeg.

Jeg tenker 18 grader på soverommet. Tror ikke han trenger lue inne pga tempratur her i huset. Men kommer nok til å bruke det mest mulig. Syns det er fint og dekorativt. Ha ha. Se ann tempraturen på beisen tenker jeg.
Må ærlig innrømme at jeg har kjøpt noen tynne luer til lillegutt bare for synsskyld :P er så søtt med små guttebabyer med luer ❤️

Lue inne er ikke nødvendig. Pute begynnet man med fra tidligst 1.år, gjerne seinere. Soveromstempen skal være mellom 15 og 18 grader.

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Vi har aldri brukt lue innendørs på guttene, og kommer ikke til å gjøre det nå heller. Mener å ha hørt at det skal man ikke gjøre, pga krybbedødfaren. Det er gjennom hodet de regulerer varmen i starten.

http://www.lub.no/forebygging-av-krybbedod

Last edited:
Vi brukte lue de første dagene etter fødsel. Vi hadde ca 18 grader på soverommet. Var så redd det skulle bli for kaldt eller varmt, så vi kjøpte et termometer fra Philips. Det roet mamma hjertet, hehe :)

Back
Topp