Ditt beste vasketips til dusj

verteline

Elsker forumet
Føler ikke jeg får dusjen skikkelig ren. Er dusjkabinett med glass dører :) hvordan vasker du dusjen best? :)

Eddik i varmt vann er det aller beste jeg har vasket dusj med. Bruk en myk svamp eller klut, og bare spyl av etterpå. Det blir helt blankt. Eddik er antibakterielt, pluss at det er en syre, så den nøytraliserer såpe, som er basisk.

Jif eller Rema 1000 sin baderomspray. Er det mer inngrodd bruker jeg skurekrem, samme leverandør.

Jeg gjør det så ofte at det ikke blir inngrodd, vaska dusjen i dag tidlig halv syv mens jeg dusja...

Dette sliter jeg med og. Skal jammen prøve eddik! Hvor mye blandes det ut? Hvilken prosent i utgangspunktet?

Jif skurekrem.

I leiligheten som vi leide før så var der et MALT badekar....... det var klin umulig å få reint, jeg skurte, knikket, sprayet med det ene og det andre, og det var ingenting som hjalp. Når vi skulle flytte så kjøpte jeg Cillit Bang (eller hvordan det skrives), og badekaret ble skinnende rent. Så den funker!! :)

Klatremus Lillemann skrev:
Dette sliter jeg med og. Skal jammen prøve eddik! Hvor mye blandes det ut? Hvilken prosent i utgangspunktet?

Dette lurer jeg også på. Og lukter det ikke eddik etterpå? Hvordan få bort lukten?

|Frosken| skrev:

Klatremus Lillemann skrev:

Dette lurer jeg også på. Og lukter det ikke eddik etterpå? Hvordan få bort lukten?

Jeg bruker bare god en skvett i ei halv bøtte ca. Det blir ingen lukt, og helt blankt når det tørket. Eddik er supert! Jeg vasker kjøleskap og micro også med det.

Cola på sprøyteflaske funket knall her. Sprøyter på, skrurer litt med en svamp og spyller av ;) Ellers er magic sponge til å anbefale :)

bruker dampvasker.. om den er veldig skitten har jeg litt eddik i vannet :)
lukter jævlig, men da blir det heeelt rent.

VenterNr2iMars skrev:
Cola på sprøyteflaske funket knall her. Sprøyter på, skrurer litt med en svamp og spyller av ;) Ellers er magic sponge til å anbefale :)

cola??

DenicaD skrev:

VenterNr2iMars skrev:

cola??

Edikk = syre
Cola = syre

Jeg har glass dusj, jeg sprayer jif baderom på veggene å venter en stund..så trekker jeg opp buksa å tar med en svamp og går inn å vasker over med den, så skyller jeg med varmt vann å lar det bare renne av..å dusjen blir alltid HELT ren :)

takk for mange svar :D

edikken var SUPER :)

Baderomshansken fra Enjo og spruteflaske med rent vann. Om det er ille, bruker jeg en liten dråpe av kalkløseren fra Enjo også på kluten. Effektivt OG miljøvennlig :)

verteline skrev:
takk for mange svar :D

edikken var SUPER :)

;)

Og jeg ser cola over i forhold til at det også er syre, jeg tenker at colaen inneholder sukker, blir ikke det kliss da, evt grobunn for mer bakterier? Eddiken er jo antibakteriell, så den har jo en ekstra bra effekt der?

Vet at man f.eks. kan helle cola i do når man har sånt belegg i doen som man ikke når, men det blir litt annet enn i dusjen, tenker jeg. 

Det er virkelig eddik kan vaskes glassvegger .. ? Noe jeg ikke vil tro meg , agenter noen ganger ikke engang rydde opp.

Vedlegg

• upload_2016-5-23_10-9-27.png
    upload_2016-5-23_10-9-27.png
    347 bytes · Visninger: 41
Back
Topp