Ditt beste tips mot halsbrann?

Jeg klarte ikke tyggetabletter så jeg kjøpte flytende Gaviscon :) smaken forsvinner ganske fort og det fungerer greit mot halsbrann, i hvert fall en liten stund ;)

Jeg klarte ikke tyggetabletter så jeg kjøpte flytende Gaviscon :) smaken forsvinner ganske fort og det fungerer greit mot halsbrann, i hvert fall en liten stund ;)
Samme her. Klarer ikke tablettene, synes det er så ekkelt med den skumminga :p
Men flytende Gaviscon er det som har hjulpet meg best, den har fast plass på nattbordet ;)

Unngå krydret mat,stekt mat,mye sukker og fett, spis små måltider,bygg opp senga med hode høyt,unngå kaffe,sjokolade, unngå mat med mye syre. Tomatpuré og tacokrydder er noe av det verste jeg får i meg. Jeg har kronisk mye magesyre og hadde så sterk halsbrann at jeg måtte få tabletter på resept til slutt. Gaviscon hjalp meg Max 5 min. Husk at gaviscon hjelper på den måten at den legger seg dom et lokk som hindrer syre å komme opp i spiserøret. Hvis du spiser eller drikker etter du har tatt gaviscon ødelegger du du dette lokket og magesyren kommer opp.

Gaviscon synes jeg er ekkelt, det skummer i munnen :( På apoteket får du kjøpt Galieve - helt genial!! Smaker mint :)

Her gikk det i gaviscontabletter og melk før sengetid. De siste ukene før termin måtte jeg gå over fra ekstra lettmelk til h-melk. Jeg liker absolutt ikke h-melk, men hva gjør man ikke for å få sove en hel natt uten halsbrann :p

Back
Topp