Ditt beste slanketips?

• Trådstarter Trådstarter **SunFlower**
  • Opprettet Opprettet
Kan også legge til at jeg har hørt om en del bekjente av bekjente som har gått opp igjen etter ketoseslanking. Dette er fordi de har begynt å spise som før etter å ha gått ned det de skal. Det er her livsstilendringen kommer inn i bildet. Man går over til "snill" lavkarbo med flere karbs, stapper man potetgull etter å ha gått ned 10 kg er det klart de kommer tilbake :) man må ville leve annerledes enn før også i etterkant .

Livsstilendring ja! Og det er lavkarbo for meg. Ketose/ketolyse er derimot ikke en livsstilendring men en diett. Jeg ga mitt råd ut fra hva jeg har god erfaring med. Jeg gikk ned det jeg skulle raskt og har enda ikke gått opp igjen noe. Spiser sunt, rent, blir god og mett, får overskudd, kvitt mageplager, og da ser jeg ingen grunn til ikke å tipse om dietten jeg har brukt. Hun ba om slanketips. Dette var mitt.
.. som jeg ga en ryddig og konstruktiv kommentar på. Trenger ikke kvesse klørne for min skyld.

Konsekvent. Nei mat. Ja mat.

Når jeg får sykt lyst på godter f.eks pleier jeg å tenke på alle dagene jeg har klart meg uten og at den ene cravingnsen ikke skal få "ødelegge" den gode følelsen av mestring :D

Spise lite og ofte, variert med mye grønt er vel oppskriften jeg har brukt :-)

Mindre posjoner!

Mitt beste tips er - IKKE slank deg!! Legg om livsstilen din , ikke starte med store forandringer!

Det blir for vanskelig om du plutselig skal bake sunt brød og kun spise 'rett' pålegg og ingen godis og aldri med kveldsmat osv!!!
Ta små grep og vær tålmodig :)

Fortell meg hvordan du gjorde det! Hvordan du tenkte, hvor mye du spiste?? :D
Når d var middag delte jeg tallerken i 2. På halve var d grønnsaker, andre halvdel delte jeg i to, protein på en del og karbohydrater på den andre. Dersom d var saus tok jeg bare litt. Om jeg spiste opp og ville forsyne meg igjen forsynte jeg meg bare av grønnsaker.

Ett glass brus fredag, lørdag og søndag. Kunne spiste godis to dager, dersom potetgull så hadde jeg en liten kopp som målebeger.

Dersom sjokolade så tok jeg en halv snickers og delte i småbiter, da varte den lenger.

Drakk masse vann.

Brødmåltid kutta ned til en brødskive med pålegg. Ett glass drikke til som ikke var melk.

Du føler deg nok sulten i starten, men når magesekken venner seg til porsjonene så blir d bra! Starter igjen med dette på mandag :)

Spis knekkebrød i stedenfor brød. Ha sjokolade med 70-80 % kakaoinnhold liggende og ta en bit om søtsuget blir for stort :) Tyggis og sukkerfrie drops kan også dekke litt behovet for noe godt. Spis deg ikke stappmett, men heller oftere og
mindre. Drikk masse vann :)
Trim! :) Få opp pulsen med rask gange, jogging eller sykling. Og tren styrke, muskler øker forbrenningen.

Livsstilendring ja! Og det er lavkarbo for meg. Ketose/ketolyse er derimot ikke en livsstilendring men en diett. Jeg ga mitt råd ut fra hva jeg har god erfaring med. Jeg gikk ned det jeg skulle raskt og har enda ikke gått opp igjen noe. Spiser sunt, rent, blir god og mett, får overskudd, kvitt mageplager, og da ser jeg ingen grunn til ikke å tipse om dietten jeg har brukt. Hun ba om slanketips. Dette var mitt.
Takk før tips :-)nestan sån att eg vill prøva den ketosekuren selv :-) hvor mye gick du ned

Takk før tips :-)nestan sån att eg vill prøva den ketosekuren selv :-) hvor mye gick du ned

4 kg sjokkerende raskt , men i starten går man ned mye veldig raskt og noe er vann. Etter ca 14 dager ned ca 1 kg i uka . Varierer nok hvor fort man går ned. Men de jeg har snakket med har også gått ned mye i starten så uten tvil effektivt. Og det beste: jeg kunne spise deilige måltider flere ganger om dagen og gå ned masse . Følte ikke at jeg slanket meg! Har faktisk aldri spist så mye mat før! Tipp topp!! Men som sagt må man tenke livsstilendring. Man må ønske å leve etter lavkarboprinsippet, men selvsagt ikke like strikt som på ketose for alltid :) anbefaler deg å lese mer om det før du bestemmer deg . Masse info på nett hvis du søker opp ketose . Og sjekk hashtag ketose og lavkarbo på instagram så får du masse bilder og inspirasjon til mat :) vanlig mat, men ren , og sunt fett :) for meg var det deilig å slippe å telle / tenke på kalorier. Skal ikke telle kalorier, men karbohydrater :-) kaloriene regulerer seg selv fordi du er mett lenge på denne maten og den er såpass fet at du ikke spiser unormale mengder. Og det beste: aldri mer mageknip og luft i magen!!

Back
Topp