Ditt beste råd mot forkjølelse/influensa?

Linselusa

Forumet er livet
VIP
Har bare ikke tid til å bli syk nå.
Skal ha halloweenfest her for en hel klasse på fredag.

Det begynte igår, klør og sår i halsen. Vondt nedover i svelget og utover i ørene. Konstant hodepine og rennende nese. Nyser i et sett!
Har tatt c-vitamin på jobb i lang tid, tok dobbel dose idag.

Det er nok ingenting som hjelper dessverre.
Hadde du hatt influensa hadde du merket det. Er nok bare en vanlig forkjølelse.

C-vitamin, sterke halspastiller, varm melk med honning, te med honning, pakk deg godt inn i varme klær:) kan være lurt å bruke nesespray hvis du er tett:)

Og god bedring:D

Jeg vet forskjellen ;)
Men akkurat nå bygger det seg oppover :confused::confused::confused:
Æææsj! Har det helt likt! Trodde toppen nådde seg igår, men det var visst idag.... Forhåpentligvis er jeg ikke værre imorgen.
God bedring uansett!

Sambucol (fåes på helsekost) gjør at forkjølelse/influensa varer kortere.
Men ellers er det bare avslapping som hjelper. Drikk kalde drikker. Det er bedre for sår hals enn varme.
Min lege sier at " Nu må du få gubben t å kjøp deg milkshake og is" når e har hatt veldig vond hals ;) Det lindrer.
Eventuelt kan du gurgle halsen med kald matfløte, eller saltvann.

Peppermynteolje hjelper mot hodepine og løsner tett nese.
Spis masse hvitløk, chili.. bakteriedrepende :-)
Også nesespray med menthol :-)

Mine beste tips e c-vitaminsjokk og drops du får kjøpt på helsekosten. Grønn pose med en mann på. Tror dem heter Alphenkraft. Dem hjelper krutt!

Ta på deg et tynt skjerf i halsen( altså helt inntil huden på halsen og ikke bare hengende løst til pynt) og ha det på deg dag og natt. Ha på lue når du er ute. Ikke frys og vær varm på hender og føtter. Når du fryser går imunforsvaret ned fordi kroppen bruker energi på å holde varmen istedet. Ta en varm lang dusj både morgen og kveld og føn håret helt tørt etterpå. Få i deg cvitamin.

Du får ta deg litt brunt brennevin. ;)
På meg hjelper faktisk solhatt.

Mye drikke, mye hvile. Det må nok bare gå sin gang :)

Back
Topp