Ditt beste middagstips?

Ruli

Forumet er livet
VIP
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Sensommerlykke 2017
Hva liker du å lage/ha til middag? Trenger nye middagstips - så fyr løs ;)

Pølsegrateng, fiskeboller i hvit saus, laks er fast i uka. Også fylte baguetter er vi veldig glad i :D Funker også veldig godt til foreningsmat :)

Pølsegrateng, fiskeboller i hvit saus, laks er fast i uka. Også fylte baguetter er vi veldig glad i :D Funker også veldig godt til foreningsmat :)

Hva fyller dere baguettene med? :)

Hva fyller dere baguettene med? :)
Blander en pakke majones og en pakke creme fraiche i sammen. Kutter opp purreløk og mais og har oppi. Opphakka skinke og baconterninger også. Alt skal blandes. Så er det bare å ta de oppi en baguett, med ost på topp. Gratineres til det er litt farge og osten er smelta. Enkelt og lettvindt :)

Fisk, jeg elsker virkelig fisk og det gjør heldigvis frøkna og. Men ellers så er noen ting det kan gå en del av eller som jeg/frøkna er glad i:

Hjemmelaget tomatsuppe med kjøttboller, egg og pasta.
Ørret/laks, ris og grønnsaker
Ørret/laks, potet og grønnsaker i folie i stekeovnen.
Wok
Kjøttdeig og spagetti med salat
Kjøttkaker
Lapskaus
Grønnsakssuppe
Blomkål og brokkoli suppe/grateng
Koteletter og potet, kålrabi, neper og gulrøtter stekt i ovnen.
Plukkfisk
Fiskegrateng
Hamburgere/fiskeburgere med salat
Seibiff
Helstekt kylling, hjemmelaget potetmos, sjy og salat/grønnsaker.
Kyllingfilet, kokosris, stekt ananas og salat.

Fisk, jeg elsker virkelig fisk og det gjør heldigvis frøkna og. Men ellers så er noen ting det kan gå en del av eller som jeg/frøkna er glad i:

Hjemmelaget tomatsuppe med kjøttboller, egg og pasta.
Ørret/laks, ris og grønnsaker
Ørret/laks, potet og grønnsaker i folie i stekeovnen.
Wok
Kjøttdeig og spagetti med salat
Kjøttkaker
Lapskaus
Grønnsakssuppe
Blomkål og brokkoli suppe/grateng
Koteletter og potet, kålrabi, neper og gulrøtter stekt i ovnen.
Plukkfisk
Fiskegrateng
Hamburgere/fiskeburgere med salat
Seibiff
Helstekt kylling, hjemmelaget potetmos, sjy og salat/grønnsaker.
Kyllingfilet, kokosris, stekt ananas og salat.

Her er det noen gode ja ;) seibiff er jo nydelig. Det skal på middagslisten :D

Jeg elsker Kyllibnfilet, stekt i biter og oppi bretagne saus, med ris ved siden av :-)
Eller helstekt indrefilet med bacon surret rundt. Ovnsstekte poteter og grlnnsaker og deilig saus av kraften til både kjøtt og grønnsaker ♡♡♡

Jeg elsker Kyllibnfilet, stekt i biter og oppi bretagne saus, med ris ved siden av :-)
Eller helstekt indrefilet med bacon surret rundt. Ovnsstekte poteter og grlnnsaker og deilig saus av kraften til både kjøtt og grønnsaker ♡♡♡

Det er nydelig ;) kyllingen blir ofte nesten dynket i bretagnesausen da den er farlig god :P :o

Elsker å lage laks eller torsk med gulrøtter, poteter, agurksalat og eggesmør. Det er favoritten her i huset, men ikke hos ungene.

Back
Topp