Ditt beste bryllupstips

Lykketreff

Gift med forumet
Lokalet vi ønsket oss fikk plutselig en åpning neste sommer, så bryllupet blir et år tidligere enn jeg hadde regnet med [emoji87] nå må jeg begynne å spire viktige ting, lage invitasjoner og generelt jobbe for å fikse dette!

Noen som har gode ideer som gjør et bryllup bra for alle gjestene i tillegg til oss som planlegger det? :)

Vi driver også å planlegger bryllup neste sommer. Er ikke så veldig godt i gang med planleggingen egentlig, men plukket med meg et gratis magasin fra Christiania glassmagasin med masse gode tips og inspirasjon :)

Vi driver også å planlegger bryllup neste sommer. Er ikke så veldig godt i gang med planleggingen egentlig, men plukket med meg et gratis magasin fra Christiania glassmagasin med masse gode tips og inspirasjon :)[/QUOTE

Gøy å planlegge! Vi begynte i 2014, men så var jeg så heldig å bli gravid så vi la alt på is :) nå haster det plutselig og jeg har ikke funnet ut av alt enda.

Vi hadde temabryllup hjemme å gården! Western-tema. Alle gjestene kom i klær fra den Victorianske epoken eller i cowboy/western-antrekk! Det var kjempemorro!

Noe av det beste vi gjorde var å være tidlig ute med invitasjonene! Sendte de på vinteren (nov/des om jeg ikke husker feil) og bryllupet var i juli.
Det vi kunne vært mer presis på var gaveønsker, men heldigvis fikk vi pengegaver fra de som var usikre!:happy:

Så planla vi enklest mulig, da vi ville ha et litt uformelt selskap. Vielse, fotografering, drink, mat, dessert, kaker, bar/fest!
Det endte med 70 gjester :cool: i fjøsen på gården!

Alle gjestene fikk noe å drikke i hagen mens vi var å fotograferte etter vielsen. Så satte alle seg til bords. Noe av det vanskeligste synes jeg var bordplasseringen.
Forrett var laga av mannens kompiser. Middag bestilt på catering, noen bekjente som serverte. Dessert servert ute (is som alle henta selv i fryseboksen ute). Baren ble drevet av en venn av mannen og kaker var bakt av familie og venner. Kun bryllupskaka var spesialbestilt.

Det ble holdt taler og sanger under maten, var heldigvis ikke så mange og lange taler og sanger, men nok til å gjøre folk rørt ;)

Utover kvelden mingla folk både ute og inne og vi fikk den behagelige, løse stemninga vi var ute etter!

Vi dro på hotell mens det enda var fest på gården. Og dagen etter hadde vi grilling til lunsj og kakerestefest!

Lykke til med planlegginga!

Noen sier at et bryllup er bruden sitt.. Jeg stod for det meste av planleggingen, men inkluderte og spurte mannen også. Det var nok en nøkkel til at vi fikk ett utrolig fint bryllup, både for oss og gjestene. Også hadde vi mye enkle detaljer, men det kommer an på hva man liker selv da [emoji4][emoji108]
Masse lykke til[emoji173]

Vi planlegger bryllup til neste år :D Jeg tenker at det viktigste vi kan gjøre er å finne detaljer og løsninger som passer OSS, og ikke alle andre :P

Mat hadde vi egentlig sett for oss treretters, men etetr å ha brukt et halvt år på å prøve å komem fram til en meny ga vi opp - vi er for forskjellige :knegg: Vi ender opp med tapasbuffet i stedet :) Uformelt, men oss :)

Og fotograf er vel det ejg hører går igjen oftest av brudepar - ha en god fotograf!

Vi (eller jeg, har ikke fortalt det til mannen enda :knegg: ) planelgger å ordne en quiz om oss som gjestene kan ta mens vi fotograferes etter kirken, og de får noe enkel servering kanskje, sammen med velkomstdrikke :)

Og booking av vielsessted er vel vesentlig å få i orden nå raskt, så lenge lokalet fikk en åpning, hehe :) Kirke, Humanetisk forbund eller hva dere ønsker :)

Vi hadde temabryllup hjemme å gården! Western-tema. Alle gjestene kom i klær fra den Victorianske epoken eller i cowboy/western-antrekk! Det var kjempemorro!

Noe av det beste vi gjorde var å være tidlig ute med invitasjonene! Sendte de på vinteren (nov/des om jeg ikke husker feil) og bryllupet var i juli.
Det vi kunne vært mer presis på var gaveønsker, men heldigvis fikk vi pengegaver fra de som var usikre!:happy:

Så planla vi enklest mulig, da vi ville ha et litt uformelt selskap. Vielse, fotografering, drink, mat, dessert, kaker, bar/fest!
Det endte med 70 gjester :cool: i fjøsen på gården!

Alle gjestene fikk noe å drikke i hagen mens vi var å fotograferte etter vielsen. Så satte alle seg til bords. Noe av det vanskeligste synes jeg var bordplasseringen.
Forrett var laga av mannens kompiser. Middag bestilt på catering, noen bekjente som serverte. Dessert servert ute (is som alle henta selv i fryseboksen ute). Baren ble drevet av en venn av mannen og kaker var bakt av familie og venner. Kun bryllupskaka var spesialbestilt.

Det ble holdt taler og sanger under maten, var heldigvis ikke så mange og lange taler og sanger, men nok til å gjøre folk rørt ;)

Utover kvelden mingla folk både ute og inne og vi fikk den behagelige, løse stemninga vi var ute etter!

Vi dro på hotell mens det enda var fest på gården. Og dagen etter hadde vi grilling til lunsj og kakerestefest!

Lykke til med planlegginga!

Takk for svar, det hørtes ut som en utrolig flott bryllupsfest! Skulle gjerne gjort noe sånt, men det ble litt vanskelig for oss å finne lokale med plass til alle folkene vi vil ha der, så vi er bundet til å ha mat og en del annet i regi av lokalet. Har du noen gode råd til hvordan lage gode bordplasseringer? Blandet du gjester eller satt folk med noen de kjente godt fra før?

Takk for svar, det hørtes ut som en utrolig flott bryllupsfest! Skulle gjerne gjort noe sånt, men det ble litt vanskelig for oss å finne lokale med plass til alle folkene vi vil ha der, så vi er bundet til å ha mat og en del annet i regi av lokalet. Har du noen gode råd til hvordan lage gode bordplasseringer? Blandet du gjester eller satt folk med noen de kjente godt fra før?
Vi blandet gjestene ut fra hvem vi tenkte kunne ha noe å prate om sammen. Satte noen som vi vet kan holde en samtale med uansett hvem sammen med noen vi vet er litt sjenert og forsiktig, og på den måten håpe at alle fikk noen å prate med. Par satt så klart sammen og vi prøvde å ha minst to som kjente hverandre godt ved samme bord.
Vi samla også barna (med foreldre og noen andre) rundt to av bordene og lot de få gå ut å leke når de hadde spist!
Alle hensynene (har noen som ikke bør sitte sammen, og noen som har veldig sterke meninger om hver sine motsetninger og noen dom snakker mye og andre lite, osv) gjorde det ganske vanskelig, og at det ble noen forandringer i antall gjester helt på tampen gjorde det ikke lettere, men det så ut som vi fikk det bra til.
Vi satt slik ved bordene "kun" ca 3 timer, så fikk alle mingle fritt og sitte der de ville under kake og kaffe.

Det beste tipse jeg har er..
Ikke stress med planleggingen. Lag lister, prat sammen, gjør en ting om ganga og nyt det:) Så er det aldri Alt som går etter planen men bryllupet kan likevel være "perfekt".:happy:

Ikke stress med planleggingen. Lag lister, prat sammen, gjør en ting om ganga og nyt det:) Så er det aldri Alt som går etter planen men bryllupet kan likevel være "perfekt".:happy:

Joda, noen ganger går alt etter planen :) jobbet bryllup på lørdag hvor alt gikk etter planen selv om det inneholdt mye ekstraordinært :D

Joda, noen ganger går alt etter planen :) jobbet bryllup på lørdag hvor alt gikk etter planen selv om det inneholdt mye ekstraordinært :D

Det er sikkert viktig å være forberedt på at ikke alt nødvendigvis går etter planen uansett, så får det heller bli en positiv overraskelse :)

Klart det kan gå etter planen, men å være forberedt på at noe kan gå litt galt eller bli glemt kan være lurt :happy:

En dyktig toastmaster som er flink til å samle trådene og lede selskapet.
Sørg for dyktig fotograf, er ikke der du vil spare inn. Vi prøvde å spare inn der, brukte en fotograf som jobbet privat, angrer som bare det. Ikke fornøyd i ettertid.
Putt penger i hår og sminke.

Back
Topp