Kan man bruke brystskjold med en gang? Har kjøpt inn sånn i tilfelle. Eller er det mer noe man bruker når sårheten er et faktum?
Jeg begynnte å bruke dem etter første døgnet. Brukte tid på å lære poden å faktisk ta brystet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kan man bruke brystskjold med en gang? Har kjøpt inn sånn i tilfelle. Eller er det mer noe man bruker når sårheten er et faktum?
Takk! Jeg og hadde vanvittige utdrivningssmerter, tårene bare rant. Hvor lang tid tok det før de forsvant hos deg? De 6 ukene jeg ammet, forsvant de aldri. Vet du om man "garantert" får de med andre barn og, eller er det mer tilfeldig?Skaff deg en god ammepute!!!De hadde cozyfix ammepute på sykehuset,jeg ble forelsket men synes den var dyr.Etter noen uker hjemme med vanlig ammepute fant jeg ut at det var en god investering.Heeeelt magisk!Og jeg fikk mye gode råd og trøst av ammehjelpen,hadde voldsomt mye melk og utdrivningssmerter i starten.
Ok, takk! Da får jeg nesten bare se det litt an når jeg begynner, tror jeg.Jeg begynnte å bruke dem etter første døgnet. Brukte tid på å lære poden å faktisk ta brystetsykepleier anbefalte å vente til ammingen var på plass..
best det for min hadde stor nok munn XDOk, takk! Da får jeg nesten bare se det litt an når jeg begynner, tror jeg.![]()
Takk! Jeg og hadde vanvittige utdrivningssmerter, tårene bare rant. Hvor lang tid tok det før de forsvant hos deg? De 6 ukene jeg ammet, forsvant de aldri. Vet du om man "garantert" får de med andre barn og, eller er det mer tilfeldig?
Har to ammeputer, en babydan og en jeg ikke er sikker på merket... Tenkte jeg skulle teste dem ut, og evt investere i en av de dyrere hvis de ikke funker.
Tusen takk for tips! De skal jeg jammen sjekke ut! Håper jeg slipper unna denne gang.Jeg har vel fortrengt de første ukene litt,men tror rundt en måned.Jeg stod og trampet hardt i gulvet og gråt når jeg la han til,tror mannen min lurte litt...Det hjalp å håndmelke litt før han ble lagt til,etterhvert kjøpte jeg en manuell pumpe som jeg "satte igang" puppen med.Kjøpte ammeskjold til slutt,selv om ammehjelperen min sa jeg burde la vær.Fikk aldri brukt de fordi smertene plutselig var borte.Men hun anbefalte meg noen smarte vortebeskyttere,slik at de ikke lå i klem under ammeinnleggene mellom ammingene!Selges på ammebutikken på nett!
Hvorfor vil du bruke brystskjold? Mener du sånn som babyen suger fra eller til å ta på etter amming? Når det kommer til sårheten, så var det bedre for meg å unngå salver. MM og lufttørking gjorde at ting grodde fortere. Salver utsatte problemet.Kan man bruke brystskjold med en gang? Har kjøpt inn sånn i tilfelle. Eller er det mer noe man bruker når sårheten er et faktum?
Funker det? Få til fullamming etter to mnd? Mi er to mnd nå..Husk at det kan ta tid! Mini var vel 2 mnd før ammingen gikk seg skikkelig til. Delammet til da så ble hun fullammet til hun var 6 mnd.
Funket her hvertfall. Produksjonen min kom litt tregt i gang grunnet stort blodtap hos meg og en tøff barseltid. Hun fikk noe mme og pupp så ofte som mulig. Trappet ned på mme etter hvert og til slutt var det kun pupp. Jeg var veldig sta og ville ikke gi meg, var fast bestemt på å få det til.Funker det? Få til fullamming etter to mnd? Mi er to mnd nå..
Man kan jo alltids prøve.Funket her hvertfall. Produksjonen min kom litt tregt i gang grunnet stort blodtap hos meg og en tøff barseltid. Hun fikk noe mme og pupp så ofte som mulig. Trappet ned på mme etter hvert og til slutt var det kun pupp. Jeg var veldig sta og ville ikke gi meg, var fast bestemt på å få det til.
Be om hjelp og spør flere forskjellige fordi ikke alle innen helsevesenet er gode på amming.Da er det snart dags for fødsel igjen, og siden amminga gikk skeis sist, tenkte jeg å forberede meg mer denne ganga.
Hva er ditt beste tips til å få det til å funke? For å redusere sårhet? For å mildne utdrivningssmerter? Unngå brystbetennelse? Generelt få en god ammeopplevelse?![]()