Distansere seg til graviditeten

Limabø

Betatt av forumet
Desemberlykke 2018
:Heartbigred Har du en følelse av at du er gravid? Annet enn symptomene? Skjønner du at du virkelig skal bli forelder?

Selv kjenner jeg at kroppen min har endret seg, men det er som om jeg ikke tror på at jeg skal bli mamma. Tror jeg trenger ultralyd der jeg kan se at det er hode, bein og armer først... vet ikke om jeg distanserer meg med tanke på at det fortsatt er risiko for SA eller faktisk bare ikke skjønner det.. Andre med lignende erfaring?
 
Har det akkurat som deg. Hadde det sånn med datteren min også. Jeg skal ta UL for jeg må se at alt er bra.
 
Jeg hadde det veldig sånn forrige gang, det endte dessverre i SA. Nå tror jeg at jeg faktisk er litt mer klar til å prøve igjen, så til tross for lite symptomer og at det har fått galt før så har vi snakket en del om når, ikke hvis [emoji173]
 
Jeg har det litt som deg, jeg vet at jeg er gravid men er også redd for at det ikke skal vare[emoji173]️ så til tider jeg er kjempepositiv og tenker at «endelig skal vi få søskenbabyen vår» imens andreganger tenker jeg mer at «ja jeg er gravid men vi får se» liksom :/

Det begynner stadig og synke litt inn men jeg kjenner at det forhåpentligvis skal hjelpe godt med tul:)
 
Det var veldig sånn med første men gikk opp for meg på tul. Tror nok det blir sånn denne gangen også :)
 
Har det litt sånn selv :/ men prøver å glede meg så mye jeg kan uten at det går over stokk og stein. :) jeg sier til meg selv at dette skal gå bra, og jeg sitter faktisk med en følelse av at jeg skal klare dette her :)
 
Tror ikke det har gått ordentlig opp for meg enda. Å tror ikke det blir å gjøre det før jeg har vært på legetimen og fått vite at det ser bra ut og høre at jeg faktisk er det. Fordi om jeg våkner opp hver morgen kjempe kvalm og uggen og alt det andre man skal "plages" med :')
 
Jeg er førstegangsgravid og synes disse første ukene er helt fæle. Tenker mye på hvor deilig det må være å oppdage graviditeten først når man er 9-10 dager på vei. Jeg oppdaget det 3+3 og det er bare altfor tidlig. [emoji28] Men idag har jeg vært på tidlig ultralyd 7+3 og sett et dunkende hjerte. Det hjalp på! [emoji173]️
 
Tror ikke det har gått ordentlig opp for meg enda. Å tror ikke det blir å gjøre det før jeg har vært på legetimen og fått vite at det ser bra ut og høre at jeg faktisk er det. Fordi om jeg våkner opp hver morgen kjempe kvalm og uggen og alt det andre man skal "plages" med :')
Jeg har veldig lite sånne symptomer, men det hadde jeg ikke med storesøster heller [emoji14]

Jeg er trøtt (men det kan være når man ikke er gravid også [emoji14]), brystvortene er litt ekstra ømme og jeg har fått en liten kul under trusekanten. Er det siste som gjør det mest virkelig [emoji173]
Det og at kaffe smaker vondere og vondere for hver dag [emoji23]
 
Jeg har veldig lite sånne symptomer, men det hadde jeg ikke med storesøster heller [emoji14]

Jeg er trøtt (men det kan være når man ikke er gravid også [emoji14]), brystvortene er litt ekstra ømme og jeg har fått en liten kul under trusekanten. Er det siste som gjør det mest virkelig [emoji173]
Det og at kaffe smaker vondere og vondere for hver dag [emoji23]

Er faktisk sjalu på deg, hehe. Skulle ønske jeg slapp unna kvalmen og den der uggene følelsen i kroppen.. Blir så slitsomt når det er hver dag når man våkner og de første timene av dagen du er våken.. Er blitt sånn at jeg grur meg til å legge meg for jeg vet jeg blir å våkne opp dårlig :eek: Det er ikke noe deilig, men det går vell over etter en stund. Å burde jo være fornøyd med at jeg ikke spyr enda. :) Men kjenner jeg savner å føle meg på topp :') Men er jo godt og vite at det er en grunn til man føler seg slik og at det er normalt når man er gravid.
 
Er faktisk sjalu på deg, hehe. Skulle ønske jeg slapp unna kvalmen og den der uggene følelsen i kroppen.. Blir så slitsomt når det er hver dag når man våkner og de første timene av dagen du er våken.. Er blitt sånn at jeg grur meg til å legge meg for jeg vet jeg blir å våkne opp dårlig :eek: Det er ikke noe deilig, men det går vell over etter en stund. Å burde jo være fornøyd med at jeg ikke spyr enda. :) Men kjenner jeg savner å føle meg på topp :') Men er jo godt og vite at det er en grunn til man føler seg slik og at det er normalt når man er gravid.
Skjønner jeg godt:p
Jeg var småkvalm med storesøster i en liten periode. Da stilte jeg klokka 15min før jeg måtte opp, spiste noen kjeks og drakk litt vann, før jeg slappet av til klokka ringte igjen. Da gikk det som oftest fint :happy:
Jeg ble kvalm hvis jeg var veldig sulten, sultfølelse er egentlig litt ukjent for meg i hverdagen, så det var litt merkelig å kjenne på :p

Det var veldig deilig å ikke være så kvalm, men det blir en del spekulasjoner av det når ting går galt.. Moren min var veldig på at det kanskje var fordi storesøster var syk at jeg ikke hadde så mye av de vanlige svangerskapssymptomene.. Så da blir det litt skummelt når det er likt denne gangen..
Men men, det får vi ikke gjort noe med før i uke 13 uansett. Er bare å prøve og nyte at jeg nesten fungerer som vanlig :p
Er vant til å ha MASSE energi, så akkurat den delen er frustrerende :p
 
Tar tester nesten hver dag jeg, og det har nok enda ikke gått helt opp for meg.. blir nok lettere etter en UL og når magen begynner å vokse og man kjenner liv :happy:
 
Hadde det akkurat som deg. Jeg kjente ikke graviditeten på kroppen, bortsett fra at jeg var trøtt, og det kan man jo bli av alt mulig rart. Det var ikke før TUL jeg virkelig følte meg gravid.
 
Jeg vet at jeg er gravid fordi jeg kjenner murringer, er uggen, puppene har blitt mye større og brystknoppene har vokst, men jeg føler meg ikke gravid. Det er ganske uvirkelig egentlig. Føles ikke som at det kan stemme. Ser veldig fram til ultralyd på onsdag, håper veldig at det faktisk er en spire der og at den har det bra❤
 
Back
Topp